Royal Canin kittenvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Eertje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2017 09:44

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door Eertje »

Eind november komt er een htk kitten.
Laatst gewijzigd door Eertje op 03 okt 2017 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Woezel &
Pip
20-09-2017
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door pinguin »

Rc kitten is niks mis mee krijgen ze hier ook

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door jowi »

Ik geef de 2 kittens van 14 weken op dit moment ook RC kittenvoer. Voornamelijk de natvoer in die losse zakjes, en wat RC kittenbrokjes voor er bij. Ik vind het moeilijk om te weten hoe veel ze nu moeten hebben, ik laat het ze maar zelf een beetje bepalen; het komt er op neer dat ze 4x per dag wat willen eten, verdeeld over de hele dag, dus rond de klok van 6:00, 12:00; 18:00 en 24:00. Dat is een ritme wat ze zelf een beetje aangeven, en er gaan dan per dag nu zo'n 2 van die zakjes doorheen, dus 2x85g, zeg maar 85 gram per kitten per dag, dus 1 zakje van 85g per kitten per dag, plus wat brokjes... soms iets meer. Als ik op zooplus de tabel bekijk dan lijkt dat wel aardig te kloppen, als je inderdaad ook droge brokjes bijgeeft.

Ik heb in een enthousiaste bui inmiddels ook 12 blikken Cat Lovers Gold staan... je kunt het helaas niet in kleinere aantallen kopen, ook niet in kleinere blikjes. Ik wil eigenlijk zo snel mogelijk van de RC af en naar CLG (of vergelijkbaar)... hoe ga ik dat doen? Ik kan gewoon eens zo'n blik CLG open maken en eens kijken wat ze er van vinden? Of moet ik beter een overgangsperiode doen, dat ik elke dag een beetje meer CLG bij de RC doe? Hoe lang zou je zoiets moeten doen, een paar dagen, een week, paar weken? Ik heb de ontlasting nu goed in de gaten gehouden, mooie donkere harde drolletjes van de RC.

Ik heb trouwens ook blikken Animonda Carny Kitten staan; ook gewoon maar gekocht om te kijken of ze die lusten. Dat lijkt me ook al beter dan de RC?

Ik ga die voorraad CLG en Animonda nooit opkrijgen voor de uiterste houdbaarheidsdatum denk ik...
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door KleinDraakje »

Wij willen uiteindelijk ook naar CLG. Ze krijgen nu RC Brits korthaar kitten brokken en wij gaan uiteindelijk over naar Applaws kitten. Daarnaast af en toe natvoer maar in ons kittenpakket wat we als kado kregen zat heel veel blikvoer om te proberen. Ook Carly, Almo Natura etc. Dus voorlopig even geen CLG kopen en eerst dit opmaken :)

Zag trouwens dat je hier 6 blikken CLG kan kopen in plaats van 12: https://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel ... -Zalm.html

Anders kijken of er iemand in de buurt is die het ook geeft waar je de helft aan kan doorverkopen?
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door jowi »

KleinDraakje schreef: 30 jun 2018 14:21 Zag trouwens dat je hier 6 blikken CLG kan kopen in plaats van 12: https://shop.dogloversgold.eu/Webwinkel ... -Zalm.html
Ja, maar dit staat er ook: Minimale bestel waarde is €20 ,- ... en dus moet je al 2x 6 blikken bestellen...
Misschien combineren met droogbrokken ofzo, maar ja... de reden dat je naar die blikken wilt is ook omdat je geen brokken + de mogelijk bijbehorende vochtproblemen en de gevolgen daarvan wilt... tenminste, dat is bij mij een beetje de gedachte. Bij droge brokken moeten ze bijdrinken (en daar hebben katten moeite mee), met blikvoer zit het vocht al voor het grootste gedeelte in het voer.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door KleinDraakje »

Oh dat had ik gemist. Balen! Ja hier zelfde gedachtegang hoor. Maar brokken kan je wel makkelijker onbeperkt aanbieden en dat willen we ook. Daarom hier natvoer als extra, en we hebben een mooie grote waterfontein dus daardoor worden ze sowieso meer gestimuleerd om te drinken 😊
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door jowi »

Maar wat is nu een mooie 'strategie' om van RC natvoer/brokjes over te gaan naar iets als Cat Lovers Gold?
Is CLG uberhaupt compleet genoeg om als primair of zelfs exclusief nat/blikvoer te geven?
Of moet ik er misschien nog wat mee wachten? Hoe lang?

Vragen vragen vragen :)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door pinguin »

Gewoon zo aan bieden mochten ze diaree krijgen dan terug naar het oude voer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door jowi »

Ja dat snap ik... maar waarom zou je dan geen gewenningsperiode nemen?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door pinguin »

Dat is voor iedereen persoonlijk als jij dat graag wil gewoon doen. Hier krijgen ze verschillende soorten natvoer door elkaar heen nooit geen problemen mee gehad

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door jowi »

Nou nee, het is niets persoonlijks. IK hoef het zelf niet te eten... Ik dacht dat je beter niet zomaar van kittenvoer naar dit soort "beter" blikvoer met hoog echt vlees/orgaangehalte moet overstappen. Of geldt dat alleen voor echt rauw voer zoals barf/kvv?
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door pinguin »

Ik geef geen kvv/barf dus dat kan ik niet zeggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door Rik »

Ik heb hier eigenlijk nooit gemengd. Ik ben gewoon van applaws brokjes naar CLG gestapt en daarna ook KVV. Soms geef ik nu ook gewoon 2 dagen CLG en dan weer een paar dagen KVV. Ik hoop dat ze daardoor gewoon een goed gestel hebben en ze hebben nooit ontlastingproblemen gehad.

Die 12 blikken CLG zijn als het goed is geldig tot 8 of 10e maand 2019. Dat moet toch wel lukken om ze voor die tijd op te krijgen? Die 12 blikken zouden ze na een maand al op kunnen hebben, zeker. Ik koop ze meestal per 24 blikken. Dan is de prijs nét iets goedkoper. Als ze alleen CLG zouden krijgen (150gr x 2 katten) zou ik met 24 blikken 32 dagen doen. Maar omdat ik afwissel met KVV doe ik er een paar maanden langer over.

Er staat geloof ik zelfs op het blik dat een kitten 2 blikken per dag zou krijgen (of ik heb daar ooit per e-mail gevraagd aan hun). Nou, dat vind ik ook een beetje teveel van het goede. Dat is 800gr ! Dat leek mij veel te veel zelfs voor een kitten.

Ik ben op een gegeven moment van onbeperkt brokjes afgestapt omdat Bono door bleef eten. Ze kregen vanaf dat moment 150gr per dag per kitten. Als ze niet te dik zijn en maat kunnen houden, dan kun je er nog gewoon brokjes bij geven.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door castratenkoor »

jowi schreef: 30 jun 2018 19:01 Nou nee, het is niets persoonlijks. IK hoef het zelf niet te eten... Ik dacht dat je beter niet zomaar van kittenvoer naar dit soort "beter" blikvoer met hoog echt vlees/orgaangehalte moet overstappen. Of geldt dat alleen voor echt rauw voer zoals barf/kvv?
Ik meng of gewen ook nooit, gewoon elke dag ander natvoer, ook als er een kitten is. Nooit problemen mee gehad. Veel soorten vallen af omdat ze het niet blieven, ook CLG werd hier niet gegeten, helaas.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door Rik »

Ps. CLG is voor alle leeftijd. Dus ook voor kittens.

Op de site kun je ook verkoopadressen vinden. Meestal kun je in die winkels dan per blik kopen (kunt de winkel van te voren even bellen). Vroeger kon je ze in de webshop alleen per 12 kopen maar dat hebben ze een paar maanden geleden gewijzigd dat je per 6 kunt kopen (maar helaas wel met een minimum bedrag).

Bij zooplus heb je ook leonardo allmeat. Ook per 6. Iets goedkoper dan CLG. Ingrediënten leken vergelijkbaar maar meer "smaken". Ik moet die nog eens even goed nakijken (maar volgens mij weer wat hoger met koolhydraten). Wel makkelijker als je regelmatig bij zooplus besteld.

Maar als ik bijvoorbeeld kijk op http://www.purrfectcat.nl/kattenvoer-vergelijken (waar ze een cijfer aan blikvoer geven) dan zit CLG met een 9 toch bij de top. Leonardo scoort daar een 7.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Plaats reactie