Royal Canin kittenvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door jowi »

Ik denk dat ik de datum op de blikken dan niet goed heb gezien; dat moet inderdaad wel 2019 zijn :)
De hoeveelheid per kitten verbaasde me ook... maar ook dat is een kwestie van uitproberen en aankijken denk ik... eerst maar eens kijken of ze het uberhaupt lusten.

Wel goed om te weten dat ik niet perse een overgangsperiode in hoef te lassen. Ik zal vanavond eens zo'n blik openmaken en ze wat geven, kijken of ze het wat vinden. Het idee om regelmatig voer te wisselen, voor wat variatie en dat ze niet zo 'moeilijk' worden, staat me ook wel aan!
Gebruikersavatar
Fotokonijn
Panter
Panter
Berichten: 431
Lid geworden op: 27 apr 2018 22:31

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door Fotokonijn »

Wat een mooie jongens(en dat zeg ik niet vaak :grin: )
Ik heb nog wel een aanvulling op het droog- en natvoer.
Bij mij krijgen ze Wild Freedom natvoer(niet goedkoop) en Wellness Core droogvoer(idem).
Ik heb nu wat Smilla natvoer gekocht en dat gaat erin als koek.
Ongeveer 30% vlees(kip en kalkoen) en qua prijs best te doen.
Alleen kattenliefhebbers kennen het genot van muzikale kruiken in bed die nooit afkoelen(Susan Millen)
Gebruikersavatar
jowi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 20 jan 2018 18:30

Re: Royal Canin kittenvoer

Bericht door jowi »

Zojuist heb ik ze voor het eerst Cat Lovers Gold gegeven. Moet zeggen dat het spul er best smakelijk uit ziet, en vers ruikt. Ik had op beide bakjes ca. 35g gedaan, dat is best veel, toch een bordje vol. Qua gewicht vergelijkbaar met wat ik ze normaal per keer geef aan RC kitten natvoer (iets minder dan 1 zakje van 85g per twee) maar qua volume lijkt het wel 2x zoveel. Ik twijfelde even of het niet veel te veel was... Alexei, de kleinste van de twee, rende er op af (komt normaal als laatste!) en heeft er zeer smakelijk van zitten eten, Boris vond het verder wel prima. Bordjes waren schoon leeggegeten... Boris moest meteen een dutje doen van de volle buik, Alexei kwam zelfs nog even bij mijn bord met patatjes en hamburger kijken en had zo te zien nog wel trek in wat... dat is ook voor het eerst dat ie bij me op schoot kwam om te kijken wat ik in mijn bord had... en het is niet zo dat ie te weinig heeft gegeten, eerder andersom. Het leek wel alsof ie ineens de smaak te pakken had! Overigens liggen ze nu saampjes een tukkie te doen.

Het zal me niet verbazen als Alexei, die fink wat kleiner is dan zijn broertje, het heel goed op dit voer gaat doen en een flinke groeispurt door gaat maken... even heel goed in de gaten houden!

Dus 1e experiment geslaagd! Eens kijken of ze het vanavond laat nog eens lusten.
Plaats reactie