Na kvv welke brok?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
daniellehulsdouw
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mar 2015 18:41

Na kvv welke brok?

Bericht door daniellehulsdouw »

Hoi hoi!

Nadat bij mijn kater blaasgruis was ontdekt over gegaam op kvv!
Ik heb dit 3 maand vol kunnen houden maar mijn katten zijn zo kieskeurig dat ze niks lekker Vinden.
Ik heb echt alle soorten kvv geprobeerd.

Nu heb ik 3 week geleden sanabelle graan vrij besteld, eten ze goed maar hun vacht ziet er echt slechter uit dan ooit..

Welke graanvrije brok voeren jullie? En waar doen ze het goed op?

Groetjes Danielle
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9335
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Na kvv welke brok?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb slechte ervaring met Sanabelle. En ik weet dat er meer zijn op het forum.

Ik voer o.a. Applaws, is graanvrij, eten ze goed en ook de blaasgruis - kandidaten blijven het er goed op doen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lopke

Re: Na kvv welke brok?

Bericht door Lopke »

Wij hebben onze kattenkudde, een jaar of 6 terug ook omgezet nav blaasgruiskater.
Mn deze kater "deed" moeilijk.

Ik denk niet dat hij zou zijn overgestapt op kvv, dat zou te afstandelijk zijn geweest.

Wij hebben besloten alle honden en katten om te zetten.
Voor de 5 katten zijn we gaan malen, hoe?

We hebben voor een maand, de juiste doseringen ingeslagen.
Een ouderwetse gietijzeren handmaler gekocht.

Deze bevestigd op de woonkamertafel, en gaan malen, mengen, malen.....
De katten sprongen erbij op tafel en gingen eten, zo nu en dan viel er wat af voor de honden.

4 katten aten als vanzelf, maar onze blaasgruis kater, die kreeg 1x pd het speciaal voer en de andere keer barf.
Het was niet gemakkelijk maar na een maand at hij.
En na 2 maanden barfte hij.
Mijn idee, de blaasgruizers zijn zenuwpeesjes als er verandering is, ze krijgen dan blaasgruis.
Voeding is een nieuwe trigger, dus door het zo gewoon mogelijk te maken en de andere katten en honden te gebruiken, kun je dat doen.

Of het bij jou werkt????
Maar het lijkt me de moeite waard, als je in het begin je spierballen wilt gebruiken.
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: Na kvv welke brok?

Bericht door Kurgel »

Voordat ik op nierdieet over was gegaan aten ze hier ook sanabelle, vinden ze wel lekker, maar inderdaad vacht slechter. Applaws vonden ze niet lekker. Ben toen overgestapt op purizon en greenwoods wat voor een van de twee verbetering gaf, voor Luna helaas niet, maar die bleek dus nierprobleem te hebben. Nu is haar vacht wel iets beter op nierdieet, maar nog niet optimaal (en nieuw probleem met acne). is je ook veel drinken en/of plassen opgevallen? Ik zou zeker eea laten cheken bij de DA
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Plaats reactie