Geen brokken meer willen eten.

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
mras
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:27

Geen brokken meer willen eten.

Bericht door mras »

Goede dag, ik ben nieuw hier, en heb een vraagje ? Mijn Persje van drie jaar oud, weigert in eens brokken te eten , heb inmiddels al een aantal merken en soorten geprobeerd, maar hij trekt overal zn neus voor op. Ik voerde Roy@l Can3n. Het enige wat hij nog eet is zacht voer. Nou kan ik dat natuurlijk weg halen, maar wat is de veilige marge van een kat die niet wil eten? Ik bedoel in dagen? Ik wil hem best dwingen tot eten, maar ik weet dat als een kat een paar dagen niet eet, dat dat super slecht is. Verder is hij gezond, speels, en gebit en tand vlees zijn in orde.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Geen brokken meer willen eten.

Bericht door Dinky »

24 uur niet eten zou voor mij de max zijn qua niet eten.
Eerste dat in mij opkomt is gebit maar daarvan geef je aan dat dat goed zou zijn.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Geen brokken meer willen eten.

Bericht door ErikPhilippus »

Weet je zeker dat het gebit OK is? Misschien is er toch iets dat niet meteen opvalt, maar 'm toch pijn doet bij het kraken van de brokjes. Wat gebeurt er als je de brokjes van tevoren weekt in vocht?
Lopke

Re: Geen brokken meer willen eten.

Bericht door Lopke »

Hier is ook 24 niet eten de max.
Als er een paar dagen slecht wordt gegeten, zou ik naar da gaan en alles laten chequen.
Als zacht voer wel wordt gegeten, zou ik inderdaad aan gebit of kaak denken.

Mag ik vragen hoe je zeker weet dat het niet het gebit is?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Geen brokken meer willen eten.

Bericht door Anne »

Ik zou voor alle zekerheid hier de da over inlichten. Heb je goed in zijn bekje gekeken? Ook achter in het keeltje, misschien ontstoken plekken?
Als je kat het goed doet op natvoer zou ik dat voortaan geven, beter dan helemaal niks eten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Lopke

Re: Geen brokken meer willen eten.

Bericht door Lopke »

Persoonlijk zou ik de oorzaak gaan zoeken, alleen natvoer is niet goed, ze moeten die tanden en kaken laten werken, imo hebben ze die niet voor niks gekregen.
Natvoer geeft vaak tandproblemen.

Bovendien zou je dan nog niet de oorzaak weten.

Als mijn dierenarts me/hem hiermee weg laat komen, zou ik een andere bezoeken een die pro versvoeren is, omdat die vaker katten zal zien die door problemen bij hem zijn gekomen.
Niet dat je dan ook vers moet gaan voeren, maar zij hebben wel vaak meer expertise.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Geen brokken meer willen eten.

Bericht door castratenkoor »

Persjes zijn vaak nogal kieskeurig. Als hij echt alleen natvoer eet zou ik wel een dierenarts naar gebit en kaken laten kijken. Door de platte gezichtjes willen de kaken nog wel eens slecht sluiten en pijn veroorzaken.

Als alles verder goed is en hij wenst echt alleen natvoer, dan zou ik in ieder geval wel voor goede kwaliteit gaan, niet voor supermarkt - kwaliteit. Dat wordt veel te eenzijdig en dan zal hij snel allerlei gebreken krijgen. Vaak vinden ze de goedkopere soorten helaas het lekkerst, niet zo vreemd want dat bulkt meestal van de smaak- en geurversterkers.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
mras
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:27

Re: Geen brokken meer willen eten.

Bericht door mras »

Inmiddels zijn we een week verder, en hij eet weer brokken. Ik heb voor 24 uur zijn zacht voer weggehaald, wel erop gelet dat hij dronk, en het gaat weer goed, verder wist ik zeker dat het niet zijn gebit of tandvlees was omdat ik vrij makkelijk in zijn mond kan kijken, omdat het een flessen baby is geweest en hij gewend is dat er handen aan en rond zijn mondje komen.
Gebruikersavatar
Dena16
Lynx
Lynx
Berichten: 146
Lid geworden op: 31 jul 2016 17:16

Re: Geen brokken meer willen eten.

Bericht door Dena16 »

Fijn te lezen dat het beter gaat!
Plaats reactie