"Nieren" Bits

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

"Nieren" Bits

Bericht door ErikPhilippus »

Ik heb met een grotere bestelling laten meekomen een zakje "Nieren" Bits van Beaphar.

Op de verpakking wordt gemeld dat de snoepjes geschikt zijn voor katten met nierproblemen, maar tegelijk staat er dat het 'de gezonde nieren ondersteunt'. Het heeft een gering Natrium en Fosfaat gehalte, maar 26% aan (hoogwaardig) eiwit.
Dus ik twijfel een beetje of dit nu werkelijk geschikt is voor nierpatienten...

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: "Nieren" Bits

Bericht door Rik »

http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... har/496975
"Bijzonder geschikt voor katten met nierproblemen"
"Hoogwaardig eiwitgehalte: essentiële ondersteuning van de gezondheid van uw kat"

Volgens mij zijn hoogwaardige eiwitten juist goed. Het is voor een nierpatiënt juist noodzakelijk om de slechte eiwitten in voer te vervangen door goede eiwitten. Want eiwitten zijn wel nodig.

Let wel: eerste ingredient is Granen. Zoiets ga ik meestal wel gevoelsmatig uit de weg
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: "Nieren" Bits

Bericht door ErikPhilippus »

Rik schreef:Volgens mij zijn hoogwaardige eiwitten juist goed. Het is voor een nierpatiënt juist noodzakelijk om de slechte eiwitten in voer te vervangen door goede eiwitten. Want eiwitten zijn wel nodig.
Uiteraard, ik Dali af en toe hoogwaardig eiwit erbij (b.v. konijn). Maar op het zakje staat niet wat de bron van de gebruikte eiwitten is... tja, je kan eiwitten altijd wel als hoogwaardig betitelen, want wanneer is het hoogwaardig?

Uit de feedback op zooplus: "Mijn kat vond ze super lekker, helaas heeft ze het niet gered"...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: "Nieren" Bits

Bericht door Rik »

Ja, en aangezien de eerste ingredient graan is (ik ben als de dood voor blaasgruis) zou ik eerder kijken naar gedroogd vlees. Maar ik heb eigenlijk nog nooit uitgezocht hoe het daar met natrium- en fosforgehalte (en eiwitten) zit.

De feedback dat de kat het niet gered heeft kun je wel met een korreltje zout nemen. Dat zal niet door deze snoepjes komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Kurgel
Poema
Poema
Berichten: 201
Lid geworden op: 07 mar 2017 11:20
Locatie: Utrecht

Re: "Nieren" Bits

Bericht door Kurgel »

De trovet snoepjes bevatten ook 30% eiwit, 26% valt nog best mee voor droge voedingsstof. Komt ongeveer overeen met droge nieren brokken. En als je eiwit weglaat moet het altijd wel vervangen worden door koolhydraten of vet. En vet is wel lastig in een droog brokje. Luna, die het liefste alleen maar snackt uit het handje (slechte eter helaas) moest helaas die nieren bits niet. Ze zijn vrij hard, dus ze pakte ze wel aan en probeerde ze te kauwen, maar spuugde ze dan gewoon weer heel uit.
Ben er na heel wat opzoek werk nog niet uit of wel of niet vlees als snack nu goed of slecht is voor nierpatienten, berichten zijn zo wisselend. maar vers bevat dan in ieder geval nog veel vocht en net zoveel eiwit als een droog brokje, maar dan wel minder calorieen.
Kim, Luna, (Bo, Stella ✝️), Zoe, Iris, Coco en Max
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... =5&t=31511
Lopke

Re: "Nieren" Bits

Bericht door Lopke »

Wat kan taal lastig zijn he....

Nou denk ik 1 dat een snoepje, is een snoepje, weet niet hoe vaak jij het geeft maar hier krijgen ze dat erg weinig, vaak alleen als we gaan clickeren, dan kiezen we dat uit wat ze het allerallerlekkerste vinden op dat moment....maar het is hier altijd gedroogd vlees.

Dus in hoeverre dat snoepje van invloed is op de algehele staat van zijn?

Dat de kat niet meer leeft....jeetje ja, wat moet je nou met zo'n review....nutteloos, denk ik....

Mijn inschatting ( weinig wetende van nieren )
Als klein snoepje, max. 1-2 pd, zou ik het rustig geven. Maar als het zakje op is, overstappen op gedroogd vlees, zoals Rik ook aangeeft.
Plaats reactie