voeding en zwangerschap

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
poppenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:37
Locatie: franeker

voeding en zwangerschap

Bericht door poppenhuis »

hallo allemaal
ik heb een vraagje over de voeding van een zwangere poes ,ze heeft al een nestje gehad maar die zijn allemaal dood gegaan de oudste heeft 5 dagen geleefd ,de dierenarts zei dat de kittens te vroeg waren en de moeder gaf geen melk heb het zelf nog geprobeert met een flesje maar ze hebben het niet overleeft .nu wou ik het graag nog 1 keer proberen en is ze donderdag gedekt ,om alles zo goed mogelijk te doen wil ik vroeg genoeg met bij voeding beginnen als dat moet .ze krijgt nu royal canin adult voor maine coon brokjes en die staan er altijd en ze krijgt water en 3 keer in de week kattenmelk moet ze er nog wat bij hebben ? of is dit voorlopig genoeg ?

groetjes sandra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: voeding en zwangerschap

Bericht door castratenkoor »

Ik zou zeggen - neem eens contact op met ervaren fokkers. Via de rasvereniging.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
poppenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:37
Locatie: franeker

Re: voeding en zwangerschap

Bericht door poppenhuis »

ja maar ik ben geen fokker ,ik heb een kruising maine coon/raggdol de kittens zijn ook niet te koop ik wil er zelf 1 houden de eigenaar van de dekkater wil er graag 1 en mijn dochter wil er 1,dus ik ben al heeeel blij als er 3 zijn en als ik meer kittens heb gaan die voor de gemaakte kosten weg
sandra
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: voeding en zwangerschap

Bericht door castratenkoor »

Dat neemt toch niet weg dat je nuttige info zou kunnen krijgen van ervaren fokker? Je kunt toch gewoon googlen en een website van een fokker benaderen?

Dit is een forum voor liefhebbers en opvangers. We kunnen wel met zijn allen van alles gaan roepen wat je moet gaan voeren, maar wat heb je daar aan. Ervaren fokkers - die weten wat verstandig is tijdens zwangerschap en bevalling.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: voeding en zwangerschap

Bericht door Sifra »

Zoals je weet wordt dit forum niet bepaald bevolkt door doorgewinterde kattenfokkers. Of je hier dus veel nuttige info kunt krijgen op het gebied van dracht is de vraag.
Ik heb er ook geen ervaring mee, maar heb even voor je gegoogled: http://www.dierenkliniekkenaupark.nl/dekking-dracht
Hier staat een helder stukje over voeding tijdens de dracht in. O enne ...kattenmelk is een overbodig product.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Lopke

Re: voeding en zwangerschap

Bericht door Lopke »

In het begin voer ik hetzelfde als altijd, maar na een week of 3 ga ik de helft kittenvoer en de andere helft volwassen, iedere dag wordt het steeds meer kittenvoer, na 4 weken alleen nog maar kittenvoer geven, ook tijdens de zoogtijd.
poppenhuis
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 feb 2017 15:37
Locatie: franeker

Re: voeding en zwangerschap

Bericht door poppenhuis »

oke bedankt voor de tips ,waarom heeft kattemelk geen nut? ze vind het wel heel lekker
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: voeding en zwangerschap

Bericht door Sifra »

Volwassen katten hebben helemaal geen melk nodig, het is alleen maar verwennerij. Als ze het lekker vindt, prima, maar geef het niet te vaak, ook niet tijdens de dracht. Je geeft 3x in de week. Dat is niet te vaak.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Plaats reactie