Welk merk kitten voeding is een goede brok.

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Zorroenmadonna
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2017 16:09

Welk merk kitten voeding is een goede brok.

Bericht door Zorroenmadonna »

Hallo

Ik heb sinds kort 2 Europees korthaartjes van 8 weken. Vroeger voerde ik mijn katten kenner en fokker. Sinds ik een hond heb ben ik mij gaan verdiepen in goed voer en sinds die tijd voer ik haar vers vlees en vis en zie een behoorlijke verbetering in vacht en ontlasting. Omdat mijn volwassen katten niet oud zijn geworden (11 en 15) wil ik nu beginnen met beter voer dan whiskas ed. Maar wat zijn de goede kattenbrok merken? Ze krijgen nu hills. Vers vlees heb ik geprobeerd maar dat lusten ze niet.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welk merk kitten voeding is een goede brok.

Bericht door Rik »

Voer heb je eigenlijk in 4 categorieën.
Supermarkt
Kwalitatief goed
Kwalitatief hoog en premium
en vers (KVV of BARF).

Hills valt onder kwalitatief goed. Vlees gehalte is vaak hoger dan "supermarkt" maar toch kan het nog granen/mais en andere "vulmiddelen" bevatten. Bij premium heb je een zeer hoog vleesgehalte en geen (of heel weinig) andere vulmiddelen. Dan kun je denken aan merken als Applaws if Orijen.

KVV of BARF is helemaal natuurlijk maar dat moeten ze dan wel eten. Ze zijn echter nog wel jong dus misschien kun je ze dat nu nog leren. Wat heb je geprobeerd ze te voeren? Eten ze al ander narvoer? Natvoer moeten kittens, die het niet gewend zijn, leren eten. Je kunt wat op je vinger doen of aanlengen met wat lauw water zodat ze het op kunnen likken. Ik zou ze eerst gewoon normaal natvoer leren eten voordat je ze op KVV zet.

Hills brokken is dus nog prima om even te geven. Wel is het belangrijk dat ze minder kieskeurig worden m.b.t. natvoer. Natvoer kan heel belangrijk zijn om extra vocht binnen te krijgen.

Dit is een oud lijstje van mij en zal wel incompleet zijn:

Premium natvoer:
Almo Nature
Cosma
Animonda carny
Bosita
Porta 21
Shinycat (Gimpet)
Applaws
Schesir
Hermanns Bio kattenvoer
Renske (de enige die niet bij zooplus staat maar b.v. op Renske's Webwinkel e.a.)
Catlovers Gold (niet bij zooplus maar wel online)

Hoge kwaliteit brokken:
Orijen
Arden Grange (wel de engelse zooplus maar ook in o.a. webwinkels)
Applaws
Natural Health (Carnivore) (niet bij zooplus maar wel diverse webwinkels zoals deze)
Renske (niet bij zooplus maar b.v. op Renske's Webwinkel e.a.)
Nutrivet
Porta 21 graanvrij
Catlovers Gold (niet bij zooplus maar wel online)
Solid Gold (komt uit USA maar hebben ze denk ik bij zooplus niet meer te zien aan de lege pagina)
Timberwolf Serengeti (komt uit USA maar hebben ze denk ik bij zooplus niet meer te zien aan de lege pagina)[/quote]
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Welk merk kitten voeding is een goede brok.

Bericht door Dinky »

Wanneer je vers vlees van de hond hebt geprobeerd dan kan het zijn dat er pens in zit waar katten over het algemeen niet gek op zijn (en geen pens nodig hebben). Zou het gewoon af en toe eens proberen of ze het stiekem toch lusten ;-)

Natvoer is niet alleen handig om erbij te geven vanwege het vocht, het is ook praktisch wanneer ze een keer medicijnen nodig hebben ;-)

Renske zag ik vandaag nog bij de tuinland (zowel nat als droog), ze hadden ook een kitten variant.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Welk merk kitten voeding is een goede brok.

Bericht door Rik »

Dinky schreef:Natvoer is niet alleen handig om erbij te geven vanwege het vocht, het is ook praktisch wanneer ze een keer medicijnen nodig hebben ;-)
Je zou toch zeggen, met de 2 jaar dat ik de medicijnen van Bowy door haar natvoer gedaan heb, dat dat mijn eerste gedachte had moeten zijn :lol:

Ik weet niet wat ik had moeten doen als ze natvoer niet gelust zou hebben.
(haar op normale manier "pillen" was altijd een ramp)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Zorroenmadonna
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jan 2017 16:09

Re: Welk merk kitten voeding is een goede brok.

Bericht door Zorroenmadonna »

Ik heb kip en vlees van Smuldier geprobeerd. Zelfs nadat ik whiskas natvoer erdoorheen had gemixt aten ze het niet. Mijn oude katten aten ook geen vers vlees al pikte er 1 graag een kippennek bij de hond weg. Medicijnen geef ik altijd met de hand nooit door het voer heen.
Plaats reactie