Kieskeurig en voedselallergie

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Catlady13 »

Vandaag een fotodagje gehad en ik wilde even Hummel delen.

Toen ze hier kwam
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat me ook opvalt is dat ze allemaal spikkels op haar neus had en die zijn nu weg
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door ErikPhilippus »

Dag Hummeltje! Fijn dat je neus weer helemaal OK is.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Anne »

Lief hoor, nog jong zo te zien
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Catlady13 »

Ze is echt heel klein. Als ik het vorige baasje mag geloven zou ze nu rond de 10 maanden moeten zijn.
Zal even een keer foto maken met Flynn ernaast of Kali.

Ze kan zo jong lijken door de mega achterstand die ze opgelopen heeft door de verkeerde voeding.

Ze was het weekend wat aan het spugen. Ik had een blikvoer met tapiocazetmeel erin, denk varieer de smaken...kan ze niet over. Ik ga dus echt niet teveel aan morrelen. Bij het minste geringste is het dus of diarree of ze spuugt haar eten uit(in de kattenbak, niet 1 kat doet dat, zo netjes).

De barf hebben we nu tenminste 4 worsten die ze kan hebben, eend, vis, konijn en lam. De vis heeft ze weer gegeten vanmorgen.
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Catlady13 »

Hummels is begonnen met overgeven van de barf...gisterochtend de lam, vanmorgen met vis en vanavond liet ze eend staan. Natvoer gaat er wel in.
Zou er te lang tussen de laatste en eerste voeding van de dag zitten? Of dat de barf te zwaar is op de maag in de ochtend?
Stel dat ze alleen op natvoer zou leven, hoeveel zou ze dan moeten per dag?

Het ging zo goed..ik snap het ff niet
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Ennakee »

Het kan best dat ze door te weinig voeding juist gaat braken, mogelijk kan er ook brandend maagzuur aan het braken ten grondslag liggen op dat moment. Er bestaan speciale enzymen die kunnen helpen om rauwe voeding makkelijker te verteren.

Op onderstaande site staat hoe je de juiste hoeveelheid voeding kunt berekenen voor Hummel

http://www.licg.nl/i3hv/praktisch/kat/a ... lheid.html
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Ennakee »

Het is een lief katje om te zien. Kan ze 's nacht geen natvoer eten? Dan heb je minder kans op braken omdat de maag continue gevuld kan worden. Vaak worden katten misselijk wanneer ze honger hebben door teveel maagzuur.

Misschien kan onderstaand product speciaal voor gevoelige dieren ook helpen

https://www.hyndolac.nl/
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Catlady13 »

Dank je wel. Ik heb nog een maagzuurremmer hier, kan dat misschien bij geven, maar ja helpt het bij haar? Ze is zo gevoelig voor alles

Hummel had trouwens ook weer wat diarree. Pfff, heb het idee dat we terug bij af zijn...

Ik had vanmorgen de gedachte: wat als ze niks meer tolereert, allergisch voor echt alles.... Wat dan?
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door castratenkoor »

Ik zou geen eigen merk AH voer geven. Daar zitten allerlei foute toevoegingen in, is voor een gezonde kat niet zo erg maar voor een overgevoelige kat niet aan te raden.

Probeer eens Trovet hert en dan een poos echt niks anders geven. Ik zou haar constant voer ter beschikking stellen. Een lege maag leidt tot braken.

Niet opgeven als ze daar in eerste instantie van gaat braken. Ook daar moet ze de tijd voor hebben om er aan te wennen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Catlady13 »

Het basis merk is inderdaad zo fout en toch, ze heeft het vanmorgen gehad en geen braken. Nu heb ik haar ook omeprazol gedaan.
Ze is verder vrolijk, maar oogt wat verfomfaaid.

De link van ennakee over de hyndolac, daar wordt ook een voer vermeld, maar daar zit kip en rijst in. Dat voer is wel bij mijn dierenzaak te krijgen, maar volgens mij kan ze niet over kip en rijst. Zelfs dat is niet meer zeker..

De trovet klinkt goed, maar ben zo bang dat het weer mis gaat.

Kan ook niet de hele dag voer neerzetten, dan vreten flynn en kali het op. Dan zou ik al zo'n hypermoderne bak moeten hebben die alleen bij hummel opengaat. En apart zetten vind ik sneu voor haar, ze houdt van gezelschap.

Allemaal wat als en bang dat....
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door castratenkoor »

En haar b.v. alleen de nachten apart zetten met Trovet?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Anne »

Weet je zeker dat dit het enige is wat ze binnen krijgt? Zolang je ander voer voor je andere katten hebt staan kan dat ook de boosdoener zijn?
Als alleen natvoer van de ah goed gaat zou ik dat voorlopig proberen. Op de verpakking staat wel of het voer compleet is en hoeveel ze er van moet hebben per dag
Hier ook toestanden met dieeten en apart eten. 8 katten waarvan 4 met dieet
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Ennakee »

Kun je geen eetschuur voor Hummel maken? Dat is een hokje of kastje waar haar eten in staat met een ingang waar alleen zij doorheen past. Ze is zo smal ..dan kunnen de andere katten er niet bij maar zij wel.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Catlady13 »

Hummel deelt haar ruimte met 4 andere poezen. Flynn krijgt sensitive op hun kamer, Mischa en Kali krijgen Adult met senior voor Mischa op hun eigen kamer. Hummel krijgt dan eten in het boventoilet.
Overdag wordt alles na de voerbeurt weer weggehaald en 's nachts kunnen alleen Mischa en Kali knabbelen van hun eigen voer.

Het enige wat ik kan bedenken is dat Flynn heel soms overgeeft en dat Hummel dat gegeten heeft. Het gaat tot nu toe goed vandaag. Vanmorgen natvoer, tussen de middag CLG(blik) wat ze weer met smaak opat en nu net een schijfje van Energique. Ging er met smaak in, even ontlasting in de gaten houden en of ze braakt.

Van de eetschuur is echt een heel goed idee. We zijn hier al aan het brainstormen, want 's nachts zou het alleen Flynn zijn die we eruit zouden moeten houden en hij is nogal fluffy en groot.

Duimen draaien dat de Energique en CLG goed doen voor Hummel :epray:
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door ErikPhilippus »

Ik heb een chip-gestuurde voerbak (om de nier-patienten geen toegang te geven tot gewone brokken), en dat werkt prima. Het sluit hermetisch af, dus er zou ook natvoer in kunnen.

Groetjes,
Erik
Plaats reactie