Kieskeurig en voedselallergie

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 727
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Ennakee »

Wel pech maar je hebt ook een oorzaak waar wat aan gedaan kan worden. Kimm van Moes en Mila heeft ook met dit bijltje gehakt, en kan je vast goed informeren.
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Catlady13 »

Van de da hebben we kuur gekregen voor de poezen boven. We gaan de bakken elke dag helemaal verschonen, vandaag ook goed wassen. Bedden verschonen, dekentjes wassen en zuigen en dweilen boven.
Er is nog niemand anders aan de dunne gegaan.
Extra tips zijn welkom uiteraard
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Kimm
Poema
Poema
Berichten: 356
Lid geworden op: 07 okt 2015 16:55

Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Kimm »

Ik heb inderdaad ook met Giardia te maken gehad. Heel lang. Hier kwamen ze er maar niet vanaf. Diarree zat op een gegeven moment zelfs tegen de muur omhoog. Als je gaat wassen, probeer wat in de droger kan in de droger te doen. Heb veel gelezen dat dat ook goed helpt. Ik waste de billen van M&M ook bijna elke dag. De parasieten blijven in het lichaam door herbesmetting, en katten wassen zich natuurlijk heel vaak. Ook de pootjes waste ik dan even mee. Wij hebben verschillende kuren gedaan. Maar bij ons heeft Zoolac propaste de doorslag gegeven (puur als ondersteuning, niet als medicijn).
Na de kuur zijn we meteen met die probiotica begonnen, wat de ontlasting vaster maakte, dus ook minder besmettelijk omdat het niet meer overal zat. Volgens mij mag je de probiotica zelfs tegelijk met de kuur geven, maar dat zou ik even navragen.

Verder.. Ja je kan heel veel poetsen, en dat is ook heel goed. Maar giardia gaat volgens mij alleen dood boven de 70 graden, dus mits je een stoomreiniger hebt vraag ik me nog steeds af hoeveel zin dat heeft om elke dag als een gek je huis te poetsen. Ik heb met een oplosbaar poeder gepoetst, wat ze ook in dierenartspraktijken poetsen, het dood geen parasieten maar heb wel gelezen dat het de leefomgeving voor de parasiet wel minder goed maakt of zoiets. Als je wilt zal ik even opzoeken hoe dat heet. T was zo natuurlijk in gebruik dat je het ook met een plantenspuien in de kattenbak kon spuiten en je mocht er zelfs met een vochtig doekje met wat opgelost poeder de vacht van de kat mee schoonmaken (dit laatste heb ik niet gedaan).

Heel veel succes met alles, en als je wilt kun je in mijn topic lezen hoe het bij mij verlopen is, maar ik hoop dat jij er een stuk sneller vanaf bent!

Oja Giardia kan ook besmettelijk zijn voor mensen, dus zelf ook vaak de handen wassen is belangrijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes Kim, en heel veel knuffeltjes van Moes en Mila
Gebruikersavatar
Catlady13
Lynx
Lynx
Berichten: 181
Lid geworden op: 12 sep 2013 21:12
Locatie: Ergens in Noorden

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Catlady13 »

Zo even een update. Mijn moeder lag vorige week in het ziekenhuis met pancreatitis, dus ff geen hoofd naar forum.

Hummel en de andere 3 hebben hun kuur panacur afgerond. De laatste 2 dagen van de kuur kreeg Hummel opeens weer zachte poep. We hebben de dierenarts verblijd met een bakje poep en het monster zit er nog. Aan de metrazol dan maar :ewall: .

We gaan hier nog ff door met was en elke dag kattenbakken verversen
Doe wat je zegt en zeg wat je doet
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Anne »

Sterkte met alle werkzaamheden en beterschap met je moeder
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Lopke

Re: Kieskeurig en voedselallergie

Bericht door Lopke »

Catlady13 schreef:Ze krijgt de basic erbij omdat ze zo kieskeurig is. Als ik haar alleen de kvv ga voeren 4 keer per dag gaat ze neus ophalen. Door de basic(of welke pate dan ook, ben eigenlijk nog op zoek naar een alternatief, vandaar dat ik ook vroeg over invriezen van andere soorten blikvoer om zo weer meer afwisseling te hebben) te geven weet ik zeker dat ze blijft eten.

Omdat ze geen kip kan verdragen krijgt ze die smaken.

Kip zit alleen bijna overal in. Was even op zooplus kijken en 1 merk had bij elke verschillende smaak toch weer kip in zitten. Like a needle in a haystack...
Hier vroeger een moeilijke eter gehad, die heb ik een periode de brokjes die hij lekker vond s avonds gegeven en smorgens barf, toen nog zelfgemalen.
Na een week ben ik de verhouding gaan veranderen en steeds meer barf gaan geven.
Na ongeveer een maand was hij helemaal over.

Wat ik wel deed was, regelmatig een eitje door de barf of wat yoghert om het op te leuken.
Opstapje naar wat meer barfwerk was het geven van eendagskuikens, muisjes, ratjes ed.

Als je nu wil gaan elimineren is het veel gemakkelijker, je hebt van lotgering speciaal daarvoor enkel lamcompleet.
Plaats reactie