Natvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Natvoer

Bericht door Anne »

Wat voor natvoer geven jullie en wat vinden ze het lekkerst?
Onze katten raken een beetje uitgekeken op het natvoer wat ze hier krijgen, ze laten het de laatste tijd grotendeels staan :???:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Felix, Felix en Felix (met gelei) :lol: Maar op dat antwoord zit je natuurlijk niet te wachten :)
Daarnaast moet Bowy nierdieet eten maar dat gaat maar zozo.

Je zou gewoon eens diverse andere merken moeten proberen. De één vindt dit lekker en de andere dat. Zeker bij mij met een nierpatiëntje. Die eet maar een paar dagen (of week) hetzelfde nierdieet en dan moet ik wat anders geven.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Natvoer

Bericht door nellebel »

hier alleen nog gourmet. zoveel geprobeerd maar jansen en jansen blieven alleen gourmet. dan mousse, dan chunks, ook in smaak wisselen ze. vooral guusje doet vaak moeilijk en lust ineens een smaak niet. ik blijf wisselen met smaken en mousse/ chunks en vooralsnog gaat het meestal goed. ze slaat af en toe een maaltijd over. brokjes eet ze gelukkig altijd.
hier lusten ze het niet als het zo uit het blikje komt. er moet soep van gemaakt zijn. flink lauw water erbij
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Natvoer

Bericht door Dinky »

Hier geef ik Tinlo en dan afwisselend de smaken kip, eend, konijn en kip/makreel
Omdat de visvariant met minder smaak wordt gegeten heb ik gisteren een paar blikjes almo nature vissmaken gekocht (tuinland 5 voor 4 euro) omdat die wel met smaak worden gegeten.

Van Tinlo is kip favoriet maar dat is rauwe kip in het algemeen hier. Kip in blik zoals almo nature wordt dan juist weer afgekeurd....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natvoer

Bericht door Anne »

Ik moet inderdaad maar eens gaan experimenteren met verschillende merken. Ik geef ze voornamelijk eigen merken, dus niet eens een merk, omdat ze relatief heel weinig natvoer krijgen. Zo verdeel ik een zakje over drie bakjes en daar maak ik ook een soep van.(1x per dag, 3x per dag krijgen ze brokjes)
Whiskas lusten ze niet en zo zijn er nog een aantal eigen merken waar ik ook niet mee hoef aan te komen. Ik zal ook eens gourmet en felix gaan proberen

@Rik wat vervelend dat je zoveel moet uitproberen :???:

@Wendy het is toch wat met jansen en jansen :grin:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door castratenkoor »

Ik varieer heel veel - ik geef Miamor, Gourmet, Hill's, eigen mer Jumbo, Felix, Whiskas,katovit, Grau. Nooit twee dagen hetzelfde.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Renatevanderveer

Re: Natvoer

Bericht door Renatevanderveer »

Ik heb hier ook van alles. Cosma natvoer vinden ze hier ook erg lekker!
Gebruikersavatar
Sarah207
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jul 2013 14:41

Re: Natvoer

Bericht door Sarah207 »

Ik geef Almo Nature Legend, verschillende smaakjes. Alleen de variant met mosseltjes niet meer, wat daar wordt mevrouw winderig van :lol:
Groetjes van Sarah en Moortje
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door castratenkoor »

Hier winderig van Whiskas dus niet meer dan eens per week.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natvoer

Bericht door Anne »

Dat is wel een goeie Dinie, nooit twee dagen hetzelfde geven. Ik merkte al dat ik ook elke dag al een ander smaakje moest geven , anders willen ze het niet
Ik ga me eens orienteren

Heeft iemand een idee wat ze het meest lekkerst vinden, merk, smaak?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door castratenkoor »

Gourmet eten ze hier duidelijk het liefst. Ik koop van alles en rangschik het dan in de kast, zodat ik me niet vergis, want ik onthou nooit wat ze gegeten hebben. Ik voer twee maal daags natvoer.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
GizmoenJiro
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 05 mei 2012 12:18

Re: Natvoer

Bericht door GizmoenJiro »

Jiro wil alleen maar 1 bepaalde variant van Felix de rest wil hij niet meer. Vanalles geprobeerd maar meneer wil alleen die..dus Gizmo eet nu een variatie van kastenvullers. Al moet ik zeggen dat Jiro nu ook al begint te pruiken bij de Felix.
Moet ook eerlijk zeggen dat jiro absoluut geen water tekort komt dus echte noodzaak is natvoer niet echt. Elke keer als de kraan aangaat rent hij ernaar toe. Ook het aparte waterbakje is elke dag voor een groot deel door Jiro leeggedronken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natvoer

Bericht door Anne »

Hier heb ik ook een waterfontein waar goed gebruik van wordt gemaakt, maar toch wil ik graag dat ze natvoer naar binnen krijgen, dit omdat een prooi in de natuur het meest uit vocht bestaat.
Ben er ondertussen achter gekomen dat Joep diarree krijgt van koolvis, dus nu krijgt hij alleen nog maar zijn sensitieve brokjes en Bella hier lust geen natvoer, heeft alleen belangstelling voor haar urinary brokjes
Straks even gourmet halen, en felix, ben benieuwd of ze dat lekker vinden.
In het begin vonden ze het eigen merk van de jumbo geweldig net als het eigen merk van de boni
Nu ga ik me orienteren op natvoermerken die je niet in de super koopt, even bij zooplus kijken
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Natvoer

Bericht door Dinky »

Ik koop de almo nature hier bij de tuinland, dan hoef je niet gelijk bulk in te slaan zoals bij zooplus ;-) weet niet welke dierenwinkel verder bij jou in de buurt zit maar daar kan je ook altijd even binnen lopen om te kijken wat ze hebben.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natvoer

Bericht door Anne »

ja dat is ook zo Dinky, ik moet helaas zeggen dat ik over veel dierenwinkels niet te spreken ben, gezien de kleine kooien, slechte verzorging ( sociale groepsdieren die alleen worden gehouden)
dat ik liever online ergens iets koop waar geen dieren worden verkocht, heb altijd het idee dat ik er dan aan mee doe als ik mijn geld daarin steek ;-)
bedankt voor de tip, ga zeker ook naar almo nature kijken, wil gewoon veel variatie kunnen aanbieden aan die monsters hier
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie