Natvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Natvoer

Bericht door Adriana »

Paasnini schreef:En feitelijk zijn corticosteroiden (Prednison) nog veel risicovoller dan het gebruik van meloxicam,1 injectie kan al genoeg zijn om diabetes te ontwikkelen.

Antibiotica word ook te pas en te onpas voorgeschreven, genoeg artsen die bij een niesje een kat al op de ab zetten, ook schadelijk.

Als er hier iemand met een zieke kat binnenkomt dan kunnen sommige het nog net opbrengen beterschap te wensen voordat iedereen zijn galspuugt over Meloxicam, als iemand nog amper iets verteld heeft krijgt die persoon een kruisverhoor of er Meloxicam is gegeven. Over felheid gesproken.

Niet voor niets krijgt dit forum de bijnaam anti-novacamforum.
:icon_shifty: :icon_shifty: ..
misschien wel handig als je links zet bij je beweringen over bv anti-novacamforum, dan kunnen we zelf even meelezen in plaats van dat iemand iets roept..

en als je een simpele vraag over het toedienen van een meloxicam (altijd handig voor de meedenkers om dat te weten..) al bestempeld als kruisverhoor, dan kan ik je niet serieus nemen.. sorry..
nou zie ik ook weinig berichten van je in Pluis als er weer eens iemand binnenkomt met de diagnose ernstig nierfalen, dus dat is ook wel logisch..

en ik denk, erger nog ik weet dat de bijwerking diabetes, hoe ernstig ook niet op één lijn te zetten is met die van ernstig nierfalen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natvoer

Bericht door Anne »

Antibiotica is tegenwoordig onvermijdelijk, het vlees uit de intensieve veehouderij zit er vol mee.
Ik denk dat je je katten alleen dan biologisch vlees moet voorschotelen als je je daar zorgen over maakt.
En de da die bij een niesje al een ab voorschrijft...waar blijft het logisch verstand?
Ik neem aan dat je met een niesje zelf ook niet gelijk bij de ha zit?
En zeg eens Paasnini, je hebt mijn vragen in mijn vorige post genegeerd, eet je zelf nooit eens suiker?
Eet jij nooit eens een pizza?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Felis
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 dec 2015 16:16

Re: Natvoer

Bericht door Felis »

Premium merken natvoer lusten die van mij vaak niet eens.
Whiskas en Felix voer ik niet, ze vinden het niet lekker en ik heb er veel negatieve berichten over gelezen zelfs weleens gelezen dat daar inderdaad iets in zit waardoor katten er 'verslaafd'( beetje naar woord) aan zouden kunnen raken.
Goedkope supermarktmerken lusten mijn katten vaak ook niet; met wat experimenteren heb ik een paar merken gevonden die ze wel lusten.
Elke dag krijgen ze een kwart blikje Gourmet 'voor het lekker', al weet ik niet zeker of dit wel gezond is.
Als ik in Duitsland kom, sla ik kuipjes natvoer in bij de Aldi en Lidl. Dat lusten ze bijzonder graag. De kuipjes van de Nederlandse Aldi en Lidl vinden ze niet zo lekker. Ik ken trouwens nog een paar mensen die dezelfde ervaring hebben met honden- en kattenvoer van de Duitse vs. de Nederlandse Aldi/Lidl.
Groetjes van het personeel van Olly en You
Dorien66

Re: Natvoer

Bericht door Dorien66 »

Hier Felix, 1 zakje per dag, met zijn tweeën. Ik ben er zelf niet zo blij mee, maar dit gaat tenminste naar binnen. Heb nu ook een hele berg liggen, dus voorlopig hou ik het even bij Felix. Maar als die berg op is, wil ik wat gaan testen met andere voermerken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natvoer

Bericht door Anne »

We zijn nu ruim een jaar verder en het is weer raak de afgelopen tijd.
Ze laten hun natvoer deels staan
Waar ik tegenwoordig ook mee aankom, ik heb zoveel merken in huis, het wordt niet meer zo goed gegeten als anders
hebben jullie dat ook?
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door castratenkoor »

Hier gaat alles schoon op. Porta21 - Miamor - RC - Gourmet - Sheba - Applaws en nog wat soorten. 200 gram met zijn allen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Natvoer

Bericht door Rik »

Bono heeft zijn portie in 45 tot 60 seconden opgeschrokt. Yuna doet er 15 tot 30 seconden langer over. 3x per dag 30 gram (Cat lovers gold blok 400gr) maar ik denk dat ik dat maar eens op ga hogen want ze lopen continue met honger rond, heb ik het idee.

Als ze verder nog (onbeperkt) brokjes hebben staan dan is het natvoer misschien niet zo aantrekkelijk. Of af en toe wisselen van soort/merk maar dat doe je dus al. Heb je al eens helemaal iets anders geprobeerd? KVV?

Verder heb ik voor de tanden de uitgedroogde snacks van Dokas
(mmm, ik zie dat je bij zooplus geen kattensnacks meer krijgt als je zoekt op Dokas)
Deze:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... kas/140028
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... kas/159722
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ild/159760

Daar moeten ze echt hun tanden voor gebruiken om het soepel te maken om het in stukjes door te slikken. Ik moet echt op mijn vingers letten omdat als ze in de gaten hebben dat ze zo'n snack krijgen zijn mijn vingers niet veilig meer.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5567
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Natvoer

Bericht door Anne »

kvv was hier geen succes, dat heb ik geprobeerd.
Ik heb die fotos bekeken bij de kauwstokjes die jij geeft Rik, leuk zeg. Nooit geweten dat iets met appelsmaak favoriet kan zijn bij katten
Hier krijgen ze drie keer per dag brokjes, rond 7.30, 12.30 en 21.30 uur
tegen 18.00 u krijgen ze natvoer, maar een klein beetje met water aangelengd
Van hun brokjes eten ze wel goed
Als ze hun natvoer krijgen hebben ze minstens 5 uur niks gehad, je zou denken dat ze dan honger hebben :???:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Natvoer

Bericht door castratenkoor »

KVV was ook hier geen succes. Alleen Timo* at dat goed en graag.
1 x per week kip en 1 x per week rund of hart of kippenlever wordt wel goed allemaal verslonden.
Niet door Bob, Bolle en Maks. maar dat vinden de anderen niet erg ;-).
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie