Help! Kieskeurig etertje...

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Myren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2015 13:15

Help! Kieskeurig etertje...

Bericht door Myren »

Hoi allemaal, ik hoop dat jullie een tip voor ons hebben. Kafetoula eet normaal gesproken altijd Royal Canin Indoor brokjes. Soms krijgt ze ter afwisseling weleens Almo blikvoer. Een paar weken terug hebben we een zakje Royal Canin Oral Care brokjes gekocht, om haar gebitje ook wat aandacht te geven. Maar nu heeft madame besloten dat die Oral Care brokjes veel lekkerder zijn dan Indoor, en laat ze haar Indoor-brokjes vrijwel helemaal links liggen, met als gevolg dat ze haast geen eten binnenkrijgt. Aanvankelijk hadden we niet door dat het kieskeurigheid is en dachten we dat ze last had van iets anders. Vanochtend een bakje Oral Care neergezet, als test, en ze heeft alles opgegeten. Het ligt dus waarschijnlijk echt aan de smaak van het eten. We zouden haar heel graag weer standaard Indoor willen laten etrn, maar is dit nog haalbaar? Heeft iemand een tip? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Help! Kieskeurig etertje...

Bericht door flower1980 »

Wat is de reden dat je volledig op de Indoor wilt blijven? Wat ik zo lees zou je de Oral Care ook als volledige voeding mogen geven.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help! Kieskeurig etertje...

Bericht door castratenkoor »

Als ze Oral Care goed eet, zou ik als ze mijn kat was, haar gewoon helemaal op Oral Care zetten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Help! Kieskeurig etertje...

Bericht door nellebel »

ze zou nog kunnen proberen met mengen, kijken wat ze dan doet. die van mij krijgen ook oral care gemengd met sterilised
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help! Kieskeurig etertje...

Bericht door castratenkoor »

Mengen doe ik persoonlijk niet meer. Als ze iets afkeuren, eten ze het ook niet als het gemengd wordt. Dus dan moet ik nog veel meer weggooien, wat ik zonde vind.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Help! Kieskeurig etertje...

Bericht door Cari »

"Verandering van spijs doet eten."
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Myren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2015 13:15

Re: Help! Kieskeurig etertje...

Bericht door Myren »

Dankjewel voor de reacties :-) De redenen dat we haar liever hoofdzakelijk indoor laten eten, is omdat ze weinig actief is (een echte luie kat haha), omdat er haarbalregulatie in zit (ze heeft nog nooit een haarbal gehad!) en omdat het de geur van haar ontlasting redelijk neutraal houdt. Kortom, voer waar we erg tevreden over zijn.
Nu moet ik gelukkig zeggen dat het erop lijkt alsof ze haar Indoor-brokjes weer wat liever eet dan een paar dagen terug. Alleen zou ik het jammer vinden als dit betekent dat we haar dan niet meer af en toe de Oral Care kunnen geven. Ik vind het best lastig!
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Help! Kieskeurig etertje...

Bericht door Dinky »

Wanneer je af en toe de oral care wilt geven dan kan je hier een klein zakje van kopen en het als snoepje geven ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
flower1980
Panter
Panter
Berichten: 565
Lid geworden op: 06 aug 2011 20:38
Locatie: Gemeente Zaanstad

Re: Help! Kieskeurig etertje...

Bericht door flower1980 »

Zelf vind ik inderdaad vanwege de haarbalregulatie en geur op de bak ook belangrijk. Goede tips zijn door mijn voorgangers volgens mij verder al gegeven.
Groetjes van Roos.

Pootje van Kate. Volg mij in mijn album.
Plaats reactie