Kippenhartjes schadelijk voor zwangere kat?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Margrethc
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2015 10:39

Kippenhartjes schadelijk voor zwangere kat?

Bericht door Margrethc »

Hoorde vandaag dat kippenhartjes kalk onttrekken bij de kat en mogelijk een negatieve invloed op de weeensterkte van een bevallende kat kan hebben. Weet iemand hier iets van? Ik vind er niets over op internet en had er nog nooit van gehoord.
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: Kippenhartjes schadelijk voor zwangere kat?

Bericht door Stikkel »

Nee, ik weet alleen dat in kippenhart veel magnesium zit, wat dan evt. voor problemen zou kunnen zorgen ivm blaasgruis.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kippenhartjes schadelijk voor zwangere kat?

Bericht door Dinky »

Ik heb het nog nooit gehoord maar heb dan ook geen ervaring met het fokken van katten. Inderdaad alleen dat er veel magnesium in zou zitten.

Misschien dat jij je vraag hier of hier kunnen stellen aangezien daar veel ervaring is met rauw vlees voeding?

Wanneer je alleen kippenhartjes voert zou ik wel uitkijken dat je het menu niet uit balans trekt. In een normaal barfmenu maakt hart namelijk maar een klein deel uit van het geheel ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Margrethc
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2015 10:39

Re: Kippenhartjes schadelijk voor zwangere kat?

Bericht door Margrethc »

Ik weet inderdaad van blaasgruis en de poes waar het over gaat heeft een paar keer in de afgelopen week wat kippenhartjes gehad. Nu zei een kennis dat ik snel moest zorgen dat ik kalk in huis had om te spuiten omdat ze last van weeenzwakte zou kunnen krijgen door de kippenhartjes. ( ze moet een dezer dagen bevallen) verder eet ze Royal Canin Fit en Royal Canin Kitten dus ze krijgt genoeg binnen. Dank voor jullie reacties in ieder geval!
Plaats reactie