kat te kieskeurig en valt af

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Scooby Doo »

goed ik doe hem wel weg. en paar straten verderop woont een meisje die ook geen geld heeft maar hem wel graag wilde hebben. misschien kan zij beter voor hem zorgen
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Cyamytha »

Oei dit verhaal herken ik.

Persoonlijk eet ik liever een maand droog brood, als mn katten hun voer maar krijgen.

Dat ben ik ze verplicht. Wij nemen de keuze om een dier in huis te nemen, dan moeten we ons daar 100% voor geven, ook als we daar zelf minder van worden (tot op zekere hoogte). (Ik kan niet in jouw portomonee kijken, maar geloof me als ik zeg dat ik ook erg weinig te besteden heb)

Je vraagt advies, je hebt er 100 gekregen en je slaat ze allemaal met een "argument" in de wind. Vraag dan niks, want blijkbaar weet je het toch beter.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat gebrek aan financien niet eens het grootste probleem is. De houding van - Brutus moet weten wie de baas is - dat is een veel groter probleem. Deze machtstrijd gaat namelijk alleen verliezers opleveren en dat is voor beide partijen triest.

Lijkt me een goed plan als Brutus dan naar dat meisje gaat. Als zij tenminste wel rekening houdt met zijn behoeftes. En met zijn allen duimen dat zijn ingewanden niet een al te grote klap hebben gehad van het hongeren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Scooby Doo »

Cyamytha schreef:Oei dit verhaal herken ik.

Persoonlijk eet ik liever een maand droog brood, als mn katten hun voer maar krijgen.

Dat ben ik ze verplicht. Wij nemen de keuze om een dier in huis te nemen, dan moeten we ons daar 100% voor geven, ook als we daar zelf minder van worden (tot op zekere hoogte). (Ik kan niet in jouw portomonee kijken, maar geloof me als ik zeg dat ik ook erg weinig te besteden heb)

Je vraagt advies, je hebt er 100 gekregen en je slaat ze allemaal met een "argument" in de wind. Vraag dan niks, want blijkbaar weet je het toch beter.
Precies wat ik bedoel, adviezen van mensen zoals jij die zelf op droog brood gaan leven voor hun kat. dat vind ik gewoon belachelijk en ga ik dus nooit doen ook.mezelf een beetje te kort doen voor een kat.ik ken er ook een paar die dat doen en zitten nu zelf met bloedarmoede waarvoor ze uiteindelijk dan toch weer opgenomen moeten worden en met alle gevolgen van dien. als mijn kat iets gaat mankeren en de kosten lopen daarbij op tot honderden euro's slaapt hij in met de reden dat ik er gewoonweg geen geld voor heb en mezelf er ook niet voor in de schulden ga steken...
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Adriana »

waarom sta je hem eigenlijk niet af voordat het te laat is?
jullie matchen blijkbaar niet en je bent je nog in geen enkele topic positief en aardig over hem geweest. en het is zo'n prachtig beest.

wees sportief en eerlijk naar jezelf.. jij kunt hem niet geven wat hij blijkbaar wil/nodig heeft.
waarom zo'n 'buigen of barsten'-houding?
en katten opvoeden is een lastige tot vrijwel onmogelijke klus, zeker op dat terrein.
dat scheelt een heleboel forumreacties, waarover jij je dan weer opwindt of vindt dat we niet kunnen lezen. maar het is al zo lang duidelijk!

zoek snel een ander thuis voor hem, hij verdient het!
en dan hoef jij je niet meer te ergeren en voor personeel te spelen.. dus voor allebei winst!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Scooby Doo »

Ik ben toch bang dat ik hem heel erg ga missen.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Jantina »

Ik denk dat je nu niet aan jezelf moet denken, jij komt er wel overheen, maar denk aan hem. Alsjeblieft, maak nu de juiste keuze voor jezelf en voor hem. Als jij zegt dat je hem in laat slapen en geen kosten in hem wil steken als hij erg ziek wordt omdat je het niet kan betalen(ik denk ook doordat je het ziet als 'maar een beest') dan ben ik erg bang voor hem...
Zorg 100% voor hem met alles wat hij verdient en nodig heeft, of zoek een ander huisje voor hem.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Scooby Doo »

ik zie hem nu wel steeds overal tegen aan rijen. zou hij daarom niet willen eten?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door castratenkoor »

Misschien kan hij niet plassen of poepen?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Scooby Doo »

gaan ze daar neuk bewegingen van maken? :shock:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door castratenkoor »

Dat kun jij "vertalen" als neuk-bewegingen. Is in werkelijkheid een levensgevaarlijke situatie. Als een kat verstopt zit zal hij overal gaan zitten, in plas- en poephouding, om te proberen wat kwijt te raken.

Ga je nu werkelijk afwachten tot hij sterft? Je geeft aan dat je hem toch maar niet afstaat "want dan ga je hem toch missen." Maar als hij dood is mis je hem ook. Wat is nou werkelijk een fijnere vorm van "missen"?

Ik vraag me ernstig af of zijn ingewanden nog te redden zijn.........
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Scooby Doo »

afwachten dan maar..
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door nellebel »

Afwachten op wat? Ga je toe zitten kijken hoe hij dood gaat?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Sarah207
Huiskat
Huiskat
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 jul 2013 14:41

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Sarah207 »

Ik heb een aantal jaar geleden mijn hond afgestaan omdat ik door mijn werk destijds niet goed meer voor hem kon zorgen. Hij zat de hele dag maar alleen thuis, en dan ook nog vaak in zijn bench omdat hij dingen sloopte uit verveling. Met pijn in mijn hart heb ik hem toen afgestaan aan een ouder echtpaar die wel goed voor hem konden zorgen. Ik heb dagenlang gehuild, ik miste hem echt vreselijk! Maar uiteindelijk ben ik er blij om, ik krijg soms nog foto's en dan ziet hij er zo blij en gelukkig uit! Ja, ik mis hem. Maar ik weet ook dat hij het beter heeft dan hij vroeger bij mij gehad zou hebben, en daar ben ik blij om.
Als je, om wat voor reden dan ook, niet meer goed voor je kat kunt zorgen, dan moet je hem afstaan aan iemand die dat wel kan. Het doet pijn, maar het zou egoistisch zijn om hem te houden. Je gunt hem toch een gelukkig leven?
Groetjes van Sarah en Moortje
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Dinky »

Jij schrijft precies wat ik ook steeds meer zit te denken Sarah.
Wat nog door mijn hoofd schoot Scooby doo is dat jij en die meid uit de buurt die hem ook wil hebben (maar financieel ook krap zit) misschien samen voor Brutus kunnen zorgen? Weet niet hoe zeer je bevriend bent met haar? Dan kan Brutus krijgen wat hij blijkbaar nodig heeft en delen jullie de kosten? Zij als een soort pleegmama ;-)
Blijkbaar is Brutus veeleisend (niet ongebruikelijk bij katten).
Denk er maar eens over na want volgens mij wordt jij echt een beetje tegengehouden door jouw financiële mogelijkheden en niet zozeer door onwil om de gegeven adviezen op te volgen....
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie