kat te kieskeurig en valt af

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Stikkel »

Joh, zoek een ander huis voor 'm, heb je de kosten ook niet meer! zo klaar mee, bah!
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Scooby Doo »

Nee hij blijft gewoon hier en leert zich maar aanpassen!!!! zo klaar mee! bah bah bah, en nog eens bah
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Rik »

Of hij blijft afvallen en je kunt straks met hem terug naar de DA omdat zijn weerstand te laag is en hij wat gekregen heeft. (mag je op nog hogere kosten rekenen)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Jantina »

Arme kat...
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Scooby Doo »

Arme ik....
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Dinky »

Ik krijg het gevoel dat Brutus je steeds meer ergernis bezorgt en de ergernissen het plezier dat je hebt aan Brutus inmiddels aan het inhalen zijn (voor zover de ergernis nog niet overheerst boven het plezier).
Denk daarom dat je heel goed moet gaan nadenken wat je nou eigenlijk wil. Wil je nog jaren doorleven zoals nu met (zoals het lijkt) een enorme bult ergernis?

Het kan best zijn dat Brutus deze ergernis van jouw kant ook merkt en misschien wel juist daardoor zo moeilijk doet met eten? De gemoedstoestand van de verzorger heeft over het algemeen namelijk ook grote invloed op het gedrag van de kat.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Scooby Doo »

waarom zou die daarom zo moeilijk gaan doen, dan zit hij alleen zichzelf maar in de weg.ik wijk niet af van goedkoop voer. ga niet meer geld uitgeven voor zijn voer dan voor mijn eten. dat jullie alles voor je kat overhebben moet je zelf maar weten.waarschijnlijk kun je dat betalen of laat je er zelf je biefstuk voor staan. ik heb echt steeds meer het idee op dit forum als je geen zak RC koopt voor je kat of je hebt geen geld voor duur voer te kopen ben je gelijk bij voorbaat al een dierenbeul.

je mag geen straatkatten gaan vergelijken die helemaal niks hebben en voor elk korstje brood een moord zouden doen met een kat die zo verwent is gemaakt dat die helemaal niks meer wil. het zijn gewoon de mensen zelf die deze dieren verpesten ,net als met kinderen hele dagen snoep en andere vette lekkere dingen geven dat ze op den duur geen brood meer willen eten. maar ik ben wel anders gewent te leven. ik heb een leven zonder luxe en kan me er prima in vinden omdat ik niet anders gewent ben dan dat. en dan zit er een kat naast je op de bank die je met grote ogen aan gaat zitten kijken van waar blijft mijn dure Sheba nu.ja dank je de koekkoek. jij krijgt hier nu van de Aldi,maar nee hoor na een jaar is het nog steeds niet duidelijk en zitten we nog te protesteren .vasthoudend typje?! ja jij word hier misselijk van he? jij van eerste de kat en dan kom ik..die al je geld tot op de laatste cent zou uitgeven aan je kat ook al kost het je 10 duizend euro omdat je je kat meer als je kind beschouwd dan als je huisdier. hoe ver ben je dan heen...

Maar moet iedereen zelf weten .maar ga niet zeggen dat ik moet en dat ik dat moet. moeten moeten moeten! niks moet...
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7661
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Rik »

Er lopen hier even twee zaken door elkaar.

Je wordt geen dierenbeul genoemd omdat je je kat Aldi-eten wilt geven. Ik heb mijn kat 18 jaar Felix gegeven en daar heeft nooit iemand wat van gezegd. Dat is een persoonlijke keuze (hoewel ik dat de volgende keer wel anders zou doen). Er zijn meer mensen hier op het forum die supermarkt-voer geven.

Het probleem zit hem in het feit dat Brutus nu niet meer wil eten. Er is dus een probleem. En jij wilt dat probleem niet oplossen (anders dan de kat alleen maar Aldi-voer aan te blijven bieden, wat hij dus niet wil eten). Jij krijgt Brutus blijkbaar niet aan zijn verstand dat hij dat voer moet eten. Dan kun je hoog en laag springen... maar als de kat dit blijft weigeren en jij doet er verder niets aan... ja, dan ben je een dierenbeul en is het tijd om een ander huisje te zoeken.

Ik heb het dus niet over het feit waarom Brutus dat voer niet wil eten. Jij hebt zelf al aangegeven dat hij dat gewoon niet wil eten. Dan houdt het dus gewoon op. De kat begrijpt jou niet en jij begrijpt de kat niet. Niets doen is (voor ons) inderdaad dan geen optie. Maar Ok... schijnbaar voor jou wel. Dan kunnen wel alleen maar hopen dat het goed gaat komen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Scooby Doo »

niet alleen dat maar ik weet wel precies hoe dat gaat hier.. er zitten erbij die komen zich er even mee bemoeien als ze nog maar iets zien staan dat ze niet aanstaat zonder het hele verhaal even gelezen te hebben. je moet er dan gelijk een dierentolk bij gaan halen en weet ik allemaal nog meer.en ook dure bloedonderzoeken gaan doen.. die kat is echt niet ziek maar ja hoe kan ik dat volgens hun nu weten.. ik moet eerst honderden euro uit gaan geven om te horen te krijgen u kat is gewoon gezond maar kieskeurig. ja dat wist ik wel want sommige dingen die ik niet kan betalen eet hij wel op alsof hij nooit geen eten heeft gehad. moet je daar een duur onderzoek voor laten doen....mij gaat het erom dat de kat het nu met goedkoper voer moet doen wat hij dan niet lust.. Nou pech gehad dan!

en nu wil ik deze discussie dan ook gelijk beeindigen ook.
Renatevanderveer

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Renatevanderveer »

Ik heb maar één gedachte: Breng het arme ding maar hier.. Arme Brutus..
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Stikkel »

Scooby Doo, je moet helemaal niks, maar als je een topic opent op een forum met een vraag naar tips kun je ze krijgen ook, iedereen mag reageren! En als je dan vervolgens zo een beetje alle aangedragen ideeën te duur vindt of te lastig of te veel moeite, tsja...dan kun je wel allerlei rotte opmerkingen maken over hoe ver je heen bent als je de belangen van je kat goed behartigt, maar geloof me, die katten hebben stuk voor stuk een beter leven dan die arme Brutus ooit bij jou zal gaan krijgen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door castratenkoor »

Je vraagt adviezen, maar je wilt ze niet hebben. Vraag dan beter geen adviezen.

Vorig jaar ergerde ik me al groen en geel. Wij kunnen adviseren wat we willen, denkend in het welzijn van de kat. Jij trekt rustig op zaterdag natvoer open, om dat op dinsdag nog aan te bieden. (te lezen in je topic van april 2014) Dan is dat voer (na 4 dagen) geen reet meer waard, geen wonder dat hij dat niet vreet. Dat hebben we vorig jaar ook al uitgelegd, dat moet binnen een dag op.

En als hij in de buurt van de bank kwam kon hij een pet naar zijn kop krijgen? Of is je regime al wat minder strak? En zo hard tegen hem schreeuwen dat hij de kamer niet meer in durft? Of is het tegenwoordig al minder met de stemverheffing?

Je kat overlijdt zo aan leververvetting of vitamingebrek. En ja een kat zo laten verpieteren dat is in mijn ogen inderdaad een dierenbeul. Als je een dier aanschaft, heb je de verantwoordelijkheid daar goed voor te zorgen. En ja ik vreet zelf liever droog brood dan dat mijn katten iets te kort komen.
En daar ben ik nog trots op ook ja.

Je zou je echt zorgen moeten gaan maken nu hij steeds meer eten gaat weigeren. Grote kans dat hij misselijk is omdat zijn ingewanden het aan het begeven zijn.
Mijn verzoek is: zorg beter voor hem of zoek een goed tehuis voor hem. Hij verdient het!
Als dit hongeren en afvallen doorgaat, dan overleeft hij het niet. Je onderschat de risico's.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Renatevanderveer

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Renatevanderveer »

Amen Dinie.

Arme Brutus, het begroot me écht..
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Dinky »

Scooby Doo schreef:Nee hij blijft gewoon hier en leert zich maar aanpassen!!!! zo klaar mee! bah bah bah, en nog eens bah
Scooby Doo schreef:Arme ik....
Ik vraag mij oprecht af in wie zijn belang jij denkt? Want van de huidige situatie worden zowel jij als Brutus ongelukkig :-(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: kat te kieskeurig en valt af

Bericht door Jantina »

Het probleem is dat jij niks aanneemt, wat we ook aandragen als advies.
Alles sla je af, ja dan gaat het niet goed komen met Brutus. Wil je dat op je geweten hebben?
Het punt is dat hij moet eten, of dat nu supermarkt voer is of iets anders, maar zelfs die adviezen hoor ik je niet over, of sla je meteen in de wind.

Hij verdient een baasje die voor hem zorgt in wat HIJ nodig heeft, niet wat JIJ vind wat hij nodig heeft. Echt, stop met koppig zijn, denk na en breng die lieve Brutus naar een plek waar ze beter voor hem kunnen zorgen
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Plaats reactie