kat wil geen brokken meer na ziekte

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
evak
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2015 17:00

kat wil geen brokken meer na ziekte

Bericht door evak »

Hallo allemaal.

Ik heb twee katten. Een tijdje terug is er een behoorlijk ziek geworden. Hij bleek een darmontsteking te hebben, maar is na heel wat gedoe weer opgeknapt. Hij is 11 maanden en heeft altijd purina brokjes gehad, net zoals zijn broertje. Tijdens zijn ziekte wilde hij uiteraard niet meer goed eten en ben ik met Hills AD (speciaal natvoer van de dierenarts) begonnen en daarnaast ook wat gourmet mousse voor het vocht.

Nu is mijn probleem dat nu hij beter is niet meer omkijkt naar zijn brokken. Ik heb van alles geprobeerd: warm water erover, mengen met natvoer, langere tijd zonder eten laten zitten, andere merken brokjes.

Ik weet dat in natvoer veel minder voedingsstofffen zitten en daardoor er veel meer van gegeven moet worden, namelijk 3 kleine blikjes per dag. Ik moet de katten nu ook gescheiden eten geven, wat ook vervelend is, die ander ruikt namelijk ook die heerlijke pathe mousse geur.

Heeft iemand tips? Noodoplossing lijkt ze voortaan allebei alleen maar natvoer geven, (met wel brokken beschikbaar). Betwijfel alleen zeer of meneer zoiets als bozita wil, omdat ik vandaag vanwege de hoge kosten een blik AH pathe had gekocht, maar dat al niet goed genoeg meer was vergeleken mousse.
Gebruikersavatar
Nina1967
Poema
Poema
Berichten: 310
Lid geworden op: 30 jan 2015 00:52

Re: kat wil geen brokken meer na ziekte

Bericht door Nina1967 »

Hallo...ik gaf Snoet altijd harde brok en ook natvoer. Katten drinken uit zichzelf weinig en dan krijgt hij toch genoeg binnen om geen urinewegproblemen te krijgen later...harde brok is dan weer beter voor het gebit wordt gezegd maar daar zijn de meningen nogal over verdeeld...
1-9-97-14-7-15 r.i.p mijn lieve pluizebolletje, mijn woezeltje, mijn allerliefste Snoetje
1-9-05-17-3-17 r.i.p mijn liefste vrolijke Mila, mijn booboo
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat wil geen brokken meer na ziekte

Bericht door castratenkoor »

Je zou een een A _ merk voer kunnen proberen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat wil geen brokken meer na ziekte

Bericht door Adriana »

evak schreef:Nu is mijn probleem dat nu hij beter is niet meer omkijkt naar zijn brokken. Ik heb van alles geprobeerd: warm water erover, mengen met natvoer, langere tijd zonder eten laten zitten, andere merken brokjes..
zit best veel tarwe in purina en daarmee riskeer je blaasgruis en dan kun je meer dan het uitgespaarde geld zo naar je dierenarts brengen!

kijk bij Zooplus (link onderaan pagina) met de kiloprijs van purina eens bij wat andere merken.
met kleine verpakking beginnen!
als er bij de eerste 3 - 5 ingrediënten tarwe staat, dan gauw overslaan.

het kan zijn dat hij zijn malaise koppelt aan deze soort brokjes en ze daarom dus mijdt.
en dan helpen dat soort onvriendelijke methodes ook niet.. wat t is een kat tenslotte.. ;-)

en welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
evak
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 apr 2015 17:00

Re: kat wil geen brokken meer na ziekte

Bericht door evak »

Wat voor brokken raden jullie dan aan?
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: kat wil geen brokken meer na ziekte

Bericht door Stikkel »

Mijnes doen het goed op Hill's nature's best. Heb Orijen meer dan eens geprobeerd, kipvariant krijgen en houden ze diarree aan over.

Optimanova bevalt hier ook heel goed. Daarmee mix ik
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kat wil geen brokken meer na ziekte

Bericht door castratenkoor »

Of Granatapet of Purizon of RC.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie