jumbo brokken

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
enith
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 28 mar 2015 19:44

jumbo brokken

Bericht door enith »

sinds 2 weken hebben we 3 poezels en die waren brokjes gewend van de jumbo.hier krijgen ze ook dezelfde brokjes,ik geloof 1kg voor 1,95.
is dit nou echt zo erg,ze vinden het nl heel erg lekker en de prijs is betaalbaar voor mensen zoals wij die het moeten doen van een uitkering.
ze eten wel best veel,ik zet smorgens altijd 200gram brokjes neer en die is tegen 5 uur in de namiddag op en dan krijgen ze weer een nieuwe bak vol.de oudste kater weegt 2,5kilo en de andere 2 zitten net onder de 2kg.
gr enith
Gebruikersavatar
genm
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 02 okt 2014 15:37

Re: jumbo brokken

Bericht door genm »

Dat ze zoveel eten kan komen, doordat er weinig goede voedingsstoffen en veel overbodige stoffen in de goedkopere brok zitten. Daarom hebben ze er meer van nodig. 200 gram is echt heel veel. Hier eten ze 50 gram Hills of Royal Canin op een dag. Uiteindelijk ben je helemaal niet veel duurder uit met goede merken. Je hoeft er minder van te geven en op zooplus bijvoorbeeld kun je grootverpakkingen met veel korting bestellen. Ieder moet zijn eigen afweging maken, maar ik zou persoonlijk toch naar een andere brok gaan kijken.
Fleur,
Mees - 17/04/2014, Guusje - 05/05/2014 en Elsa - 09/11/2014
Gebruikersavatar
Josje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2009 20:24
Locatie: Zuid-Oost Nederland

Re: jumbo brokken

Bericht door Josje »

inderdaad, die ervaring heb ik ook, mijn kat eet de brokjes van Royal Canin.
Ze eten er veel minder van, denk ook dat t niet veel duurder zal zijn, ik bestel de brokken per 10 kg bij zooplus.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: jumbo brokken

Bericht door Adriana »

je zou even moeten kijken bij de ingredienten en als er tarwe op een van de eerste drie plaatsen staat, is dat een brok waarmee je blaasgruis riskeert.
zorg dat ze heel goed drinken en controleer of ze goed plassen, twee plassen per dag bv.
als je een Lidl in de buurt hebt.. ik kwam daar laatst een kattenbrok tegen met een verrassend goeie samenstelling. prijs weet ik niet meer maar zal niet veel duurder zijn dan die van jumbo.
blaasgruis is dure hobby trouwens, dus wat je bespaart, ben je dan minstens kwijt aan een dierenarts.

en via Zooplus kun je langs een aantal brokkensoorten en -merken. stel voor jezelf een kiloprijs vast en kijk naar ingredientenlijsten. en ja, dat is behoorlijke klus maar zo moeten we het allemaal doen!
sanabelle is een merk met goeie prijs/kwaliteit.
en we hebben voedingstopics, lees daar eens een uurtje doorheen om te zien waar je zoal op kunt letten!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: jumbo brokken

Bericht door nellebel »

goede brokken geef je minder van en ze zijn gezonder. kans op kwalen wordt groter met slechtere voeding. geldt niet alleen voor mensen maar ook voor katten. ik geef altijd royal canin en betaal zelden de volle mep. altijd wel ergerns een actie van RC. alleen al door je aan te melden op hun site of mee te doen aan een vragenlijstje en je krijgt een kortingsbon. en via de " erkende dealer" kun je sparen voor gratis voeding
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Myren
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 16 feb 2015 13:15

Re: jumbo brokken

Bericht door Myren »

Ook hier wordt RC gegeten. 50 gram per dag.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: jumbo brokken

Bericht door Dinky »

Dat zou dan dus gaan om een van deze brokjes:
http://www.jumbo.com/jumbo-brokjes-rund-1kg/52554ZK/
http://www.jumbo.com/jumbo-brokjes-kip-1kg/52223ZK/
http://www.jumbo.com/jumbo-brokjes-tonijn-1kg/52555ZK/

Bij allemaal staat op de eerste plaats al granen en op de tweede plaats de vage omschrijving vlees en dierlijke bijproducten.
Aan Dinky zou ik dit voer dus absoluut niet durven te geven omdat zij al eens blaasgruis heeft gehad. Bij blaasgruis moet je dieetvoer geven en royal canin dat ik moest geven is behoorlijk prijzig: http://www.medpets.nl/royal+canin+urina ... +dilution/
Daarbij alleen natvoer van ruim 1 euro per zakje en dat elke dag omdat vocht juist bij blaasgruis extra belangrijk is.
Moet zeggen dat dat toch iets is wat helemaal niet wenselijk is wanneer je al in een uitkering zit ;-) Want dan laat je de kosten van consult bij dierenarts en urinetesten nog buiten beschouwing.

Wat Adriana al aangeeft, je hoeft echt niet in de topklasse qua prijs te gaan zitten. Maar deze brokken zou ik zelf persoonlijk zien als regelrechte rotzooi (en ik verbaas mij er ook over hoeveel je katten er van eten, van een goede brok zal dat aanzienlijk minder zijn want zoals ik het nu lees eten ze met zijn drietjes 400 gram brokken per dag?)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie