2 of meer katten voeren na castratie

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Carriezand
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2015 12:48

2 of meer katten voeren na castratie

Bericht door Carriezand »

Hallo Allemaal,

Ik lees al een poosje mee hier op het forum maar kan nu geen antwoord vinden op mijn vraag. eerst even een klein stukje over mij. ik woon samen met mijn vriend en onze inmiddels 2 katten. Evi (3 jaar) woont nu een klein jaar bij ons en is een beetje een einzelganger. omdat ze een binnenpoes is wilden we toch een tweede kat erbij. dit is Leo (10 maanden) geworden. Leo is nu 3 weken bij ons. omdat hij een ziekjes was moesten we met hem naar de dierenarts en toe hebben we besloten om hem direct te laten castreren aangezien dit bij de vorige eigenaar nog niet was gebeurt.

Dat heeft tot gevolg dat hij nu behoorlijke honger heeft en maar door blijft eten. ik vraag me nu heel er af hoe jullie dat doen, twee katten voeren zodat ieder zijn/haar portie krijgt. Evi krijgt namelijk amper de kans om te eten want dan heeft Leo alles al opgegeten.
Ik wil eigenlijk zo min mogelijk brokjes in een normaal schaaltje doen maar ze uitdagen met een brokjesbal en het activitybord van zooplus. Wie heeft er tips voor mij?
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: 2 of meer katten voeren na castratie

Bericht door Cari »

Ik heb hier ook langzame, kieskeurige eters en supersnelle veelvraten.
Er staat hier niet permanent eten, om te voorkomen dat eer eentje dichtgroeit :???: .
Klinkt misschien lastig, maar ik sta er vaak bij als het nodig is om ze gescheiden te houden, of ik doe ergens een keer een deur dicht. Hier staat ook een activity board en daarnaast gooi ik brokjes en voer ze ook uit de hand. Een groot verschil in eetlust/snelheid kan lastig zijn - wees inventief :grin: .

Hoe is de relatie tussen Evi en Leo?
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Carriezand
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mar 2015 12:48

Re: 2 of meer katten voeren na castratie

Bericht door Carriezand »

Ik weet van Evi dat zij in het begin ook dacht dat een andere kat alles op kwam eten dus hoop dat het iets tijdelijks is... Ik ben inderdaad ook bezig om Evi op een rustigere plek eten te geven bijvoorbeeld uit mijn hand, dan krijgt ze in ieder geval nog wat te eten. en Leo afleren om uit haar bakje snaaien maarja die volgt ook maar zijn neus :-P

Tussen Evi en Leo gaat het redelijk er is een soort van wapenstilstand. ze lopen elkaar de hele tijd achterna en als het Evi niet zint dat hij op de bank ligt of te veel speelt dan haalt ze uit, hoort er een beetje bij...denk ik...
Plaats reactie