Eet mijn Kitten 4 maanden te weinig, hij vreet

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
essie87
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2014 15:52
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Eet mijn Kitten 4 maanden te weinig, hij vreet

Bericht door essie87 »

Onze kitten Duke van 4 maanden at vanaf dag 1 goed en was niks aan de hand. Nu eet hij sinds 2 weken als een gek alles op. Wij hadden eerst de hele dag brokken staan maar de 65gr die hij mag hebben op een dag eet hij sinds kort in 1 keer op. Daarnaast krijgt hij een zakje natvoer 100 gram van ah eigenmerk in 3 keer verdeeld over de dag
Ik ben bang dat hij te kort komt. Maar mag hij ook meer eten?
we hebben al een bolletje geprobeerd waar 25 gram in kan. Maar dan doet hij 3 minuten langer over het eten. Verdeeld Door de woonkamer verstoppen helpt ook niet.
Hoop dat er iemand tips heeft. Kan op het forum niet echt vinden hoeveel natvoer een kitten mag
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Eet mijn Kitten 4 maanden te weinig, hij vreet

Bericht door Ms Maaike »

Heb je hem ontwormd? Felix natvoer is van lage kwaliteit, kijk maar eens hoeveel vlees erin zit. Een ongecastreerd kitten mag onbeperkt brokjes van goede kwaliteit eten. Je kan op zooplus.nl voeding vergelijken en zoeken naar intelligent speelgoed waar je brokjes in kan verstoppen.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
essie87
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2014 15:52
Locatie: Hoogvliet
Contacteer:

Re: Eet mijn Kitten 4 maanden te weinig, hij vreet

Bericht door essie87 »

Hij is ontwormd. En we geven hem kittenvoer van iams. Alleen het natvoer is van de Albert Hein. En soms geven we zijn brokjes geweekt in water.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Eet mijn Kitten 4 maanden te weinig, hij vreet

Bericht door mittenslief »

kan je hem eens wegen....eigenlijk mag een kitten gewoon onbeperkt eten en niet afgemeten ...de ene groeit harder als de ander
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Plaats reactie