tips droogvoer voor na sterilisatie en is dit echt nodig?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
jesju
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2012 16:22

tips droogvoer voor na sterilisatie en is dit echt nodig?

Bericht door jesju »

Hallo,
Wat is goede droogvoer voeding qua prijs/kwaliteit na sterilisatie?
Toen ik nog een baan had kocht ik altijd proplan voor mijn vorige katten. Nu mijn ex en ik uit elkaar zijn heb ik een andere poes die ik morgen laat steriliseren. De afgelopen paar maanden heeft ze Josera gehad, culinesse, en deze beviel ons beiden (;-)) goed. Ook qua prijs/kwaliteit. Wie heeft tips?
Josera was 10 kilo voor 38 euro.

En schakelen jullie ook over op speciaal after-sterilised droogvoer eigenlijk na sterilisatie? is dit echt nodig dit overschakelen? weet dat ze dikker kan worden, maar iets minder eten geven zou dan ook helpen...
jesju
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 24 jun 2012 16:22

Re: tips droogvoer voor na sterilisatie en is dit echt nodig

Bericht door jesju »

niemand die tips heeft??
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: tips droogvoer voor na sterilisatie en is dit echt nodig

Bericht door Ms Maaike »

:) Er is veel info te vinden hier op het forum zelf door de zoekfunctie te gebruiken. Er bestaat niet zoiets als de ultieme manier van voeren; elke kat reageert anders op bepaalde voeding. Ik geef het liefst graanvrije voeding; mijn katten doen het daar uitstekend op en zijn niet te dik. Ik geef ze onbeperkt in een voedselverrijkingsding. Momenteel geef ik Granatapet garnaal, maar dat kan zo maar eens veranderen. Smilla wordt vaak goed ontvangen (niet graanvrij), Taste of the Wild (graanvrij) vonden mijn katten lekker. Van Nutrivet gingen ze stinken (wellicht door het hoge eiwitgehalte), van Royal Canin Dental krijgt een van mijn katten kneiterharde keutels. Op zooplus.nl kun je goed verschillende voeders vergelijken.

Als je tevreden bent met Josera zie ik niet in waarom je zou veranderen. Niet elke kat wordt moddervet na castratie. Ik ben nog nooit overgeschakeld op ander voer na castratie en afgezien van één periode zijn mijn katten niet te dik geweest.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: tips droogvoer voor na sterilisatie en is dit echt nodig

Bericht door nellebel »

ik gebruik RC sterilised gemengd met dental van RC. maar puur omdat ik 1 vreetbeer heb die al erg dik is en ook niet akkoord gaat met minder voer. en ja......gijs kan ontzettend drammen, pesten, janken en zeuren om eten en dat gaat ten koste van guusje, mijn humeur en gijs zijn humeur, dus hier wordt niet geminderd maar dan maar voer met minder calorieën. (gemengd met dental wegens zijn tandjes)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Plaats reactie