Overstappen naar Holistic of graanvrij voer?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
sh1982
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2015 17:48

Overstappen naar Holistic of graanvrij voer?

Bericht door sh1982 »

Hallo, allemaal ik ben aan het kijken om over te stappen op andere voer, momenteel krijgen 3 van mijn 4 katten smilla en de andere die overgewicht heeft krijgt nu special voer dat ik bij dierenarts koop.Ze krijgen ook natvoer meestal almo nature daily menu of gourmet/sheba en de kater met overgewicht krijgt van die kleine almo nature light blikjes.Aangezien ik nu weer wat meer ruimte heb financiel wil ik eigenlijk een andere brok gaan geven en ik twijfel dus tussen holistic of graanvrij en ik wou vragen wat jullie mening daarover was.Ik heb in het verleden al almo nature en burns gegeven en daar deden ze het opzich heel goed op.Ik heb al een beetje gekeken op zooplus en komt voor holistic dus uit bij almo nature of bruns en voor graanvrij bij sanabelle,greenwoods of porta 21, de andere merken graanvrij vindt ik een beetje aan de dure kant voor 4 katten.Een van de dingen die belangrijk zijn in de keuze is dat als de kater met overgewicht weer op gewicht is hij ook weer moet overstappen op het voor wat ik de andere katten geeft zonder meteen weer veel aan te komen.Voor natvoer blijf ik gewoon bij almo nature en zal dit afwisselen met bozita en hills ideal balance, aangezien ik weet dat dingen als feringa en yarrah hier toch niet gegeten zullen worden.
Gebruikersavatar
Morgane123
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 dec 2014 21:52

Re: Overstappen naar Holistic of graanvrij voer?

Bericht door Morgane123 »

hallo als dit toch over voeding gaat zou ik willen vraag of natvoer in de frigo moet want ik doe dat altijd
alvast bedankt
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overstappen naar Holistic of graanvrij voer?

Bericht door castratenkoor »

Ja een open blik moet koel bewaard. Beste goed afgeloten in plastic bakje met deksel. En een open blik maar 1 dag bewaren. Niet te grote blikken kopen dus voor 1 of 2 katten. Zowel smaak als kwaliteit gaat heel snel achteruit als een blik open is.

Welke merk/soort brok je voer is nogal persoonlijk er is heel veel keuze. iedereen kan alleen aangeven waar hij/zij goede of slechte ervaring mee heeft.
Ik heb slechter ervaring met Sanabelle graanvrij, Teun kreeg daar blaasgruis van.
En slechte ervaring met Porta21, dat rook muf en dat wilde ze niet eten.

Ik heb nu op 1 verdieping Almo brok staan en dat vreten de heren gek genoeg totaal niet. Zo ook Technical graanvrij. Als de heren keuze hebben laten ze dat staan. Ik heb op 3 verdiepingen verschillende brokken staan, dus heb aardig overzicht wat in de smaak valt.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen naar Holistic of graanvrij voer?

Bericht door Adriana »

hier waren we grote liefhebbers van Almo holistic kip.
tot aan de laatste zak: vorm brokjes anders, t ruikt anders en grijstijgers vinden het vies en eten het als er helemaal niks meer in het brokkenbuffet zit.
in mijn omgeving zijn er nog een paar katzels op afgeknapt ...

wordt waarschijnlijk intussen door een ander bedrijf gemaakt, dat ongetwijfeld andere (inferieure, goedkopere?) ingrediënten gebruikt.
brokjes hadden een gaatje in het midden en dat was ook handig.
deze brokjes zijn rond en bol zonder gaatje en dat eet erg lastig vinden ze hier.

dus voor mij/ons geen Almo holistic meer..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Overstappen naar Holistic of graanvrij voer?

Bericht door achtpuntzes »

jammer dat kattenvoer maar weinig consistent is.
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen naar Holistic of graanvrij voer?

Bericht door Adriana »

ja, k heb het met mensenvoer ook. dan vind je iets waar je tegen kunt en opeens.... schiet je weer uit de bocht omdat er kwalitatief mindere ingrediënten worden gebruikt.
of het wordt in licentie gemaakt en dan is goedkoper natuurlijk erg lonend voor de nieuwe fabrikant.
en dan moet je dus weer op zoek naar ander voer...

heb hier nu de combi Hill's nature's best senior met Happy cat nierdieet (preventief) brokjes. over all geeft dat een lager vleesaandeel in de eiwitten, maar deze katten is mijn ervaring, doen het daar beter op.
als snoepje RC exigent, die verpak ik in grote stukken papier die ik in een doos doe. dan ruiken ze het wel maar moeten er behoorlijk hun best voor doen.. mijn omgeving vindt dat sadistisch.. maar het heet geloof ik voedselverrijking... hihi hi
en natvoer afwisselend Miamor kip/tonijn filets, almo kip/tonijn, gimpet shiny cat kip/tonijn en Iams senior kip.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sh1982
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 10 jan 2015 17:48

Re: Overstappen naar Holistic of graanvrij voer?

Bericht door sh1982 »

Bedankt voor alle tips, ik heb zelf al eerder wisselende berichten gehoord over porta 21 dus ik denk dat ik die maar links laat liggen en over sanabelle is het ook de 2de of 3de keer dat ik daar iets lees over blaasgruis terwijl andere er juist heel positief over zijn maar ga het risico liever niet nemen.Almo nature brokjes heb ik al meer als 2 jaar niet meer bestelt ik zal eerst maar een klein zakje bestellen om te kijken hoe ze het nu vinden smaken, het zal wel jammer zijn als de kwaliteit echt zo ver achteruit is gegaan want het was vroeger goed voer.Ik denk dat ik greenwoods eens ga proberen en ik zag net visan optimanova dat ook een hoog vleesgehalte heeft en ook redelijk in prijs en zal een van de 2 dan mengen met burns wat hier vroeger ook goed gegeten werd.
Gebruikersavatar
Pisces2202
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 19 feb 2013 14:37

Re: Overstappen naar Holistic of graanvrij voer?

Bericht door Pisces2202 »

Hier ook afgeknapt op Almo. De nieuwe brokjes zijn klein, vet en niet zo lekker als de vorige vindt Stitch. Hier deels op Happy Cat Nier die Adriana aanbevolen heeft met een beetje Purizon graanvrij, en natvoer, omdat Stitch een plassert is.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen naar Holistic of graanvrij voer?

Bericht door Adriana »

afgelopen jaar heb ik kleine zakjes Sanabelle gevoerd, urinary, kitten (voor Enzo), vacht en huid en gaat allemaal goed. die krijgen ze als soort van snoepje/afwisseling.
dus ik denk dat de problemen bij Sanabelle al weer een tijdje over zijn.

over graanvrij hebben we boeiende discussies in de diverse topics, want wat is graan?
de geleerden zijn het er over eens dat het tarwevrij moet zijn, want grote kans op blaasgruis.
en het probleem is dat sommige fabrikanten graan niet specificeren en dan weet je bij de vermelding graan dus niet wat het precies is.. maar dat gebeurt voornamelijk bij de goedkopere, eigen merk en supermarkt brokken (met eén uitzondering voor lidl..)..
en dan verder maar ingrediëntenlijsten lezen, prijzen vergelijken en de kattenbak inspecteren...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie