advies mbt voeding

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Rchell
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:15

advies mbt voeding

Bericht door Rchell »

Goedenavond,

Ik hoop hier advies in te winnen omtrent voeding voor mijn katten.
Gaat om een gecastreerde kater van 8 maanden en een poesje van 7 maanden.
We zijn begonnen met Iams kitten voeding, we kregen een zak van 10 kilo cadeau en hebben deze dus opgemaakt. Echter wilde ik toen graag over op kvv voeding, helaas weigert mijn kater dit te eten. Verschillende smaken barf en carnibest geprobeerd, maar hij wil echt alleen brokken.
Hij is echt een hele grote kat (nu al 4,5 kilo en niet te dik) en heeft de neiging de brokken gewoon niet te kauwen. De iams brokken slikte hij gewoon zo door en ging daarvan wel eens braken.
We zijn nu de afgelopen 6 weken over gegaan op Carni Love. Ze zijn er allebei gek op en eten het goed. Maar ik ben niet tevreden over hun ontlasting welke eigenlijk gewoon aldoor te dun is. Niet echt diarree maar het scheelt weinig.
Kortom welke goede voeding met een grote brok kunnen jullie mij adviseren?

edit: misschien goed om te vermelden dat kater ook geen eendagskuikens of nekken eet. (Ik heb ook fretten dus qua vers/ prooi alles kunnen proberen). Ze zijn beide ook correct ontwormt en hebben slechte ontlasting sinds begin van CarniLove.

alvast bedankt voor de Hulp!
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: advies mbt voeding

Bericht door Mickey_Mouse »

Dierenarts gehad om iets medisch uit te sluiten?

Dan proberen met diverse brokken, zo kwam ik er met kater uiteindelijk achter dat hij op royal canin absoluut dun gaat schijten. Die komen er dus niet meer in.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: advies mbt voeding

Bericht door Dinky »

Wat jammer dat de kater het niet wil eten :-(

Uit je verhaal blijkt in elk geval dat carnilove niet goed wordt verteerd en dus ongeschikt is voor jouw katten ;-) Op zooplus heb je ruime keuze uit verschillende merken en prijzen. Misschien handig om te bedenken wat je uit wilt geven aan voer en wat je belangrijk vind bij voer (graanvrij? Hoog vlees gehalte? Goedkoop?)

Tegen schrokken kan je denken aan voedsel verrijking.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Rchell
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:15

Re: advies mbt voeding

Bericht door Rchell »

Ja royal canin wil ik ook niet, heb vaker gehoort dat katten hiervan aan de dunne gingen.
Mijn kater is door omstandigheden laat geënt en recent gecastreerd dus heeft de DA recent regelmatig gezien en het is begonnen met de carnilove. Hij schrokt overigens niet.. hij kauwt alleen weinig.. is al enige tijd uitgewisseld qua tanden en is sinds de carnilove (grotere brokken) wel beter gaan kauwen.

Dus wil graag een voer met redelijk formaat brokken

Qua kosten ben ik fretten en paarden gewend haha dus wil best wat uitgeven voor goed voer. Mijn voorkeur gaat uit naar hoog percentage vlees en ben vooral gewoon benieuwd naar de ervaringen hier..

Dank jullie wel
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: advies mbt voeding

Bericht door castratenkoor »

Ik zou als ik jou was gewoon wat uitproberen. Er zijn heel veel goede brokken. En wat voor de ene kat goed werkt, hoeft voor de andere niet te werken. daar is moeilijk een advies in te geven. Ik zou wel voor een goed A-merk gaan, b.v. Almo.

Jammer dat hij geen KVV lust, misschien af en toe wat fijn gesneden rauwe kip naast zijn natvoer?
je kunt dat het beste wel eerst invriezen, in kleine porties. En dan 's ochtends ontdooien en later op de dag aanbieden. 2-3 keer per week.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Rchell
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 jan 2015 20:15

Re: advies mbt voeding

Bericht door Rchell »

Dank je.. maar deze meneer wil zelfs niet echt natvoer eten.. hij likt liever wat aan de saus en laat zijn vriendin alles opeten. .
Verder is hij wel gek op Kattenmelk.. Maar dat krijgt hij heel af en toe..
Plaats reactie