kvv met brokjes

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: kvv met brokjes

Bericht door Stikkel »

Dank voor je uitgebreide antwoord.

Wat ik inderdaad afgelopen jaar al heb uitgegeven om het perfecte voer te vinden, mijn god, daar wil ik liever niet meer over nadenken...maar och...ik kijk ook altijd naar de poep hoe het valt, hahaha!

Van de Orijen Regional Red geef ik ze maar 25 gr per dag per kat, aangevuld met natvoer van een goed merk en altijd alles tarweloos. Af en toe wel natvoer met rijstekorrel, want dat vinden ze hier superlekker!

Ik zit te overwegen om de brok met het natvoer wat op te voeren en het vlees wat te minderen. Ik heb ook zoiet van rund, kangaraoe, ja lusten ze wel maar die vangen ze in het wild ook echt niet hoor...konijn en haas e.d. heb ik niet zo'n moeite mee en vinden ze hier ook echt to die for, maar natvoer is ook holadiejee, dus tja...en ik hef het hoge gehalte eiwit van de brok toch weer een beetje op door het lage gehalte van het natvoer?

Waarom zijn er geen brokjes met muissmaak eigenlijk :grin:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kvv met brokjes

Bericht door castratenkoor »

Wat hier o.a. goed bevalt is Purizon.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kvv met brokjes

Bericht door Adriana »

tja ..... brokjes met muissmaak..... waarom is er eigenlijk geen diepvries-muis...?

ach, natvoer bestaat grofweg voor 80% uit water. voor de slechte drinkers is dat een uitkomst.

dan zijn er ook nog natvoeren onder de 'niet compleet-voer'-noemer. bv combi's van kip/tonijn en zo..
als je goeie kwaliteit brokjes geeft met gras en rauwe kip dan heb je de voedingsstoffen, vits+mins en enzymen wel binnen denk ik. en dan is natvoer feest en drinken..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kvv met brokjes

Bericht door Dinky »

Ik voer hier visan optima mature (onze Dinky is inmiddels 8 dus vandaar senior variant) met af en toe cosma snacks (of andere snoepjes) verstopt in schoenendoos of snuffelkleed.
Daarnaast heeft ze (als ik het niet vergeet) altijd vers kattegras/tarwegras staan en krijgt ze kvv ipv natvoer.
Een kwalitatief goed natvoer vond ik zelf schesir ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: kvv met brokjes

Bericht door Stikkel »

Oeh, die Visan ziet er ook goed uit! toch maar een zakkie besteld, even proberen bij de heren! Tnx voor de tips.

Ik heb eigenlijk nooit kattengras staan, dus ook maar gelijk besteld.

Waszlav, die ene die dus alleen zijn hoektanden nog maar heeft, kan de grasjes buiten nooit afknagen, ik zal ze op maat voor 'm moeten knippen en over zn voor strooien denk ik...ohh...wat je allemaal niet doet voor je beessies....
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kvv met brokjes

Bericht door Dinky »

We hebben hier zelfs een heel topic over het laten groeien van kattengras: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... 35&t=27548

Hier is het soms ook meer sabbelen aan de sprieten dan echt opeten (ondanks dat alle tanden er nog zijn). Toch wordt ik zeer verwijtend aangekeken wanneer ik het een keer vergeten ben en ze dus even zonder kattengras moet :lol:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: kvv met brokjes

Bericht door Stikkel »

Nou, de Visan is hier in ieder geval met veel gejuich ontvangen! En valt ook goed met de spijsvertering, gelukkig...
Stikkel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2015 17:00

Re: kvv met brokjes

Bericht door Stikkel »

Ik reageer hier nog even op dit topic waarmee ik zelf ben geëindigd, maar dus, een maand later en ik wel even delen, heb inmiddels onbeperkt brok staan, er wordt niet teveel gegeten, heb gewogen en ze zijn niet aangekomen. De brok bestaat inmiddels uit een mix van Optima Exquisite, Hill's nature's best en Orijen Regional Red. In de ochtend krijgen ze met z'n tweeën ongeveer 2 ons kvv, kipfilet of zalm en in de avond krijgen ze natvoer van Animonda Carny, Applaws (de "complete" versie) of de zakjes Cosma Kipfilet. Pjotr heeft elke dag een goed poepke en Waszlav wil er ongeveer 1x in de week nog een dunnere tussen hebben zitten, geen diarree, maar toch en ze plassen alletwee 3x per 24 uur. (neurotische ikke)

Het is ook gewoon zo lastig om het beste voor je katten te vinden! Al die keuzes....pffff.

Maar, na deze uitgebreide uitleg, zit er in die Hill's niet veel te veel koolhydraten en tarwes? Kan iemand mij een beetje geruststellen, want het zijn nu dus uitgerekend die brokjes van Hill's die ze het lekkerste vinden uiteraard...
Plaats reactie