Voer voor gecastreerde binnenkat

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
judith79
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2014 11:20

Voer voor gecastreerde binnenkat

Bericht door judith79 »

Mijn gecastreerde kater komt nooit buiten. Hoewel hij netjes de aanbevolen hoeveelheid Purina One Indoor-voer krijgt, is hij de laatste jaren toch zeker 2 kilo dikker geworden. Verder is hij gezond en eet hij z'n droge brokjes graag. Ik vraag me af of overstappen op ander voer een oplossing is, bijvoorbeeld voer voor gecastreerde katten. Heeft er iemand ervaring met de situatie/afweging?
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Voer voor gecastreerde binnenkat

Bericht door Mickey_Mouse »

Zo te lezen doe je portievoeren

Wat op de verpakking staat is een richtlijn, afhankelijk van hoe je kat doet kun je iets meer of iets minder voeren. Dat zou ik dus proberen. Minder te voeren.
Overigens wel veel spel en beweging aan bieden, daar gedijen ze ook goed bij.
Hier matten ze elkaar af dus hoef ik niet meer te doen dan nu en dan een propje papier door de kamer zeilen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Voer voor gecastreerde binnenkat

Bericht door Adriana »

op de tweede plaats bij de ingrediënten staat tarwe en dat in combi met 14% vet en weinig beweging zal wel de oorzaak van het overwicht zijn..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... edingGuide

dus op zoek naar ander kwaliteitsvoer (zie zooplus) en een kijkje in de voedseltopics op het forum! en doe daar regelmatig wat rauwe geblancheeerde kip/kalkoen bij..
welkom op het forum!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
judith79
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 nov 2014 11:20

Re: Voer voor gecastreerde binnenkat

Bericht door judith79 »

Dank voor jullie reacties. Heeft er iemand ervaring met goed voer waar minder tarwe en vet in zit?
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Voer voor gecastreerde binnenkat

Bericht door Mickey_Mouse »

Ik voer waar ik mij prettig bij voel en waar de katten het goed op doen..
In mijn geval smilla, een van de goedkopere varianten voer, maar ik heb geen stinkerds meer, ontlasting is van zacht/vloeibaar naar vast gegaan, geen gehijg meer en meneer zit heerlijk in zijn velletje..... oh hij komt van RC af..

Voer waar je je prettig bij voelt, waar je kat zich fijn bij voelt en waar hij het goed op doet. One van purina is het slechtste voer nog niet.

Smilla samenstelling (ik voer light en XXLbrok door elkaar)
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ial/223454
Plaats reactie