Kat eet niet/nauwelijks

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Kat eet niet/nauwelijks

Bericht door EliekeTips »

Hallo allemaal,

Van de een op de andere dag eet een van mijn katten niet meer. Gisteravond niks, vanmorgen een paar hapjes en een beetje gelei van zachtvoer afgelikt waar ze normaal gek op is. Verder niks. En net weer eten aangeboden, maar ook dat laat ze staan. Ik heb in der bekkie gekeken en dat ziet er voor zover ik kon zien allemaal prima uit.

Verder toont ze niet ziek en laat haar normale gedrag zien. Hoe krijg ik haar weer aan het eten? of toch even de dierenarts bellen?
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Kat eet niet/nauwelijks

Bericht door Nikki2309 »

Mijn advies is om de dierenarts te bellen. Leg dit aan hem voor via de telefoon en dan hoor je vanzelf wat hij het beste vind. Afwachten of onderzoeken wat er gaande is
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Kat eet niet/nauwelijks

Bericht door Featherr »

Niet eten kan bij een kat voor leververvetting zorgen. Dus het is eigenlijk altijd zorgelijk als je kat niet wilt eten. 1 dag kan nog (liever niet natuurlijk) maar meerdere dagen wordt echt zorgelijk. Dus bellen. :)
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Kat eet niet/nauwelijks

Bericht door EliekeTips »

Heb der nu met een voerbakje apart gezet, morgen even kijken of ze heeft gegeten en anders ga ik gelijk bellen met da.
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Kat eet niet/nauwelijks

Bericht door Mickey_Mouse »

Kijk het even aan.
Kan zo 100 redenen bedenken waarom die niet eet.
Is het eten nog wel naar zijn smaak, snoepjes wat doet ie daar mee?

Kimmetje kon ook rustig een dag niks eten, at ze daarna weer voor 10 en zo ineens weer niet. Als t langer als 4 dagen aanhield ging ik wel bellen bij haar, anders had toch geen nut. nooit geen reden kunnen ontdekken...ze was gewoon niet wijs.
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Kat eet niet/nauwelijks

Bericht door EliekeTips »

Wat denk je, Heb er vannacht op de slaapkamer gehad met een bakje voer, zodat de andere katten er niet bij kunnen, toen ik vanochtend ging kijken in het voerbakje? helemaal leeg. Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat sinds kort mijn vriend regelmatig over de vloer komt hier. En dan krijgt ze minder aandacht. Dus ik denk dat het jaloers gedrag is. Dan gaat ze (meestal)vanzelf wel weer eten.

Heb het een keer eerder met haar gehad toen er een katje bij kwam, maar mijn vriend is ze gek op. Zodra ze zijn stem hoort komt ze overeind en gaat ze op schoot liggen. Dus kon die link niet gelijk leggen.

rare wezens zijn het katten.
Plaats reactie