Altijd eten-> normaal gewicht. Porties -> te dik

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
zara
Huiskat
Huiskat
Berichten: 90
Lid geworden op: 09 jul 2013 16:26

Altijd eten-> normaal gewicht. Porties -> te dik

Bericht door zara »

Ik vraag me wat af, misschien is het gewoon toeval.

De kittens en katten hier hebben altijd brokjes staan, de kittens groeien goed op en de katten blijven op gewicht, of gaan van te dun naar een normaal gewicht.

Nu hoor ik al van 3 mensen die katten hebben en die geven het eten in porties, maar toch worden de katten veel te dik!

Hoe zit dit bij jullie? Staat er altijd eten? Zal een kat zich echt volproppen als er eten blijft staan?
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Altijd eten-> normaal gewicht. Porties -> te dik

Bericht door Nikki2309 »

Hier staat altijd eten en ze eten gedurende de dag steeds kleine hapjes.
Wat ik wel gemerkt heb, een tijdje hebben ik ze apart brokken moeten geven omdat de kater aangepaste voeding kreeg ivm blaasgruis. Het leek of ze toen meer aten. Ik gaf ze 4 maal per dag brokken en volgens mij eten ze dan meer omdat ze juist niet meer steeds kleine beetjes kunnen eten
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Altijd eten-> normaal gewicht. Porties -> te dik

Bericht door nellebel »

guusje en gijs hebben altijd brokken staan. gemideld eten ze net wat minder als er op de zak staat (omgerekend met natvoer erbij) toch is gijs wat dikker (hij mag ook niet dikker worden, is nu al te stevig).
ik denk dat het bij gijs ook te maken heeft met bewegen. hij is minder actief als guusje. dat is een druktemakertje en gijs is meer bourgondier. hij heeft net als zijn vrouwtje wat meer aanleg denk ik. zowel gijs als ik worden al dik van de lucht hahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Noortje13
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 nov 2014 08:47

Re: Altijd eten-> normaal gewicht. Porties -> te dik

Bericht door Noortje13 »

Mijn katten hebben altijd toegang tot brokjes en krijgen 's ochtends een klein beetje natvoer.
Ze zijn perfect op gewicht. Ik denk dat doordat ze altijd toegang tot eten hebben, ze niet het idee moeten hebben dat ze zich vol moeten proppen omdat het eten straks weer op is oid.
Plaats reactie