Verschil KVV en Almo Nature natvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Verschil KVV en Almo Nature natvoer

Bericht door starr »

Ik blijf altijd maar een beetje tobben met het voeren van mijn katten.
Daisy heeft aanleg voor blaasgruis en daarom zitten mijn katten nog op Trovet ASD.

Ik heb al meermalen KVV geprobeerd, van verschillende merken en verschillende smaken, maar alle drie mijn katten snuffelen eraan en lopen vervolgens weg.. En Daisy gaat nog eens met er poot erlangs meermalen, niet omdat ze het wil bewaren, maar omdat ze het walgelijk vindt :P
Ook met mengen wil het (nog) niet echt werken.

Ik wil mijn katten zo gezond mogelijke voeding geven wat ze in principe altijd kunnen eten (Dus niet perse dieetvoer)
, maar natuurlijk iets wat ook veilig is voor Daisy's aanleg.

Nu zie ik op Zooplus soms ook natvoer met min 70% aan vlees, zoals deze http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... end/360797
Komt dit een beetje overeen met KVV?

Hebben jullie advies voor een bepaalde brok eventueel gecombineerd met een bepaald soort natvoer of KVV?
Cerna

Re: Verschil KVV en Almo Nature natvoer

Bericht door Cerna »

Wanneer de katten geen KVV willen/lusten, kun je kijken naar Porta 21 of inderdaad Almo Nature. Bij mij lusten ook alleen de twee jongste dames KVV (Tinlo) omdat ze ermee groot geworden zijn, maar de anderen wenden walgend hun kop af. Porta wordt echter goed gegeten.
Almo heeft nu ook mousse en dat vinden ze helemaal geweldig: het bordje eten ze er bijna bij op.

Of een kat hier ook blaasgruis van kan krijgen? Geen idee, ik heb nog nooit (gelukkig!) een kat met blaasgruis gehad.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschil KVV en Almo Nature natvoer

Bericht door Dinky »

Verschil dat er altijd blijft is dat kvv/barf rauw is en blikvoer 'bewerkt' ;-)

Zou in elk geval zo puur mogelijk blikvoer geven en almo komt naar mijn weten overeen met schesir (zelf alleen ervaring met schesir) en valt daarmee onder kwalitatief goed natvoer ;-)
Of ze er gruis van krijgen hangt af van de mate van aanleg ervoor maar dat heb je met al het natvoer dat geen dieetvoer is ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Verschil KVV en Almo Nature natvoer

Bericht door starr »

Hmm ik vind het zo lastig..
Eeuwenlang dieet voer geven lijkt me ook niet zo goed.
Maar dat 'versvoer' van Almo Nature klinkt wel goed. Ik ben dus alleen bang dat ze dan straks weer blaasproblemen krijgt.
Op zich lijkt het voer dus van Almo Nature (die met meer dan 70% vlees) wel redelijk op KVV?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Verschil KVV en Almo Nature natvoer

Bericht door Adriana »

het verschil is dat er in kvv onbewerkte vitamines, mineralen en enzymen zitten, in alle rauw voer dus.
en de rest is altijd doodgekookt en bewerkt, zowel brokjes als natvoer.
en ik denk dat katten en mensen regelmatig behoefte hebben aan rauw en onbewerkt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Verschil KVV en Almo Nature natvoer

Bericht door starr »

Ik zou er heel graag op over willen stappen, maar ze lusten het dus niet.. Heb het al meermalen geprobeerd . Is er misschien een bepaalde soort / merk die door heeel veel katten gewaardeerd wordt? :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verschil KVV en Almo Nature natvoer

Bericht door Dinky »

Geloof dat konijn goed geaccepteerde smaak is.

Hier poes die rauw verkiest boven brokjes dus geen ervaring met moeilijke eter. Geit, lam en hert heeft ze wel even aan moeten wennen, die heeft ze eerst met langere tanden gegeten maar was na 1 keer ook al goed
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
starr
Lynx
Lynx
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 jun 2012 15:33
Contacteer:

Re: Verschil KVV en Almo Nature natvoer

Bericht door starr »

En van welk merk is dat?
Plaats reactie