Ervaring greenwoods?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Ervaring greenwoods?

Bericht door marlijn »

Ik zat even bij zooplus te kijken welke brok ik zou kunnen kopen als mijn katten gecastreerd zijn(volwassen voer) ik zag greenwoods brokken, is ook nieuw en ze zeggen dat het geen eieren, melk, tarwe, soja, varkens- en rundvlees bevat en de prijs van 2 kl is 12 euro dus goedkoper dan royal canin. Iemand hier misschien ervaring mee?
Dit is het adres: http://t.zooplus.nl/shop/katten/kattenv ... greenwoods
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring greenwoods?

Bericht door Adriana »

deze variant bestaat voor 40% uit rijst! dit voer zeker niet!
http://t.zooplus.nl/shop/katten/kattenv ... ult/434378
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: Ervaring greenwoods?

Bericht door marlijn »

ok, ik dacht niet te duur en leek goede samenstelling, maar teveel rijst is dus ook niet goed? maar weer verder zoeken dan :), zelf geef ik nu royal canin, maar vind eigenlijk toch net te duur en daar zit ook rijst in alleen je weet niet hoeveel
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Ervaring greenwoods?

Bericht door Dinky »

Ik geef zelf visan optima vanwege het hoge vlees aandeel en het feit dat katten echte carnivoren zijn ;-) Betaal daarvoor 13,90 per 2 kilo.
Nadeel: het is alleen verkrijgbaar via zooplus.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: Ervaring greenwoods?

Bericht door marlijn »

zat ik inderdaad ook al te kijken :) alleen dat is 1 euro duurder dan royal canin 4 kilo dus niet goedkoper :) en ik zie bij Sterilised dat dat 37% eiwit is, wel erg veel toch? of is Sterilised niet persee nodig met gecastreerde kater/poes, kan ik dan ook de light nemen?

zooplus vind ik niet erg, daar bestel ik sowiso altijd :)

moeilijk moeilijk allemaal, wil echt onder de 25 euro gaan zitten voor 4 kilo
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
jmashford
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2014 10:09

Re: Ervaring greenwoods?

Bericht door jmashford »

Katten zijn inderdaad echte vleeseters. Er staat dat Greenwoods geen varkens- en rundvlees bevat "omdat dat voedselallergie kan veroorzaken". Dat is natuurlijk een beetje onzin: elk eiwit kan vroeg of laat een voedselallergie veroorzaken.
Goedkoop voer kun je ook bij de Lidl halen... Ik zou voor de kwaliteitsmerken gaan waar ze per dag meestal nog minder van eten ook.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring greenwoods?

Bericht door Adriana »

< euro 25,-per 4 kg is ruim euro 6,- per kg.
in de praktijk kom je alleen in de buurt als je 10 kg koopt als je dat in ruim een half jaar op krijgt..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... /sanabelle bijvoorbeeld en verder zelf even uitzoeken en missch hier even vermelden voor ervaringen en zo..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Ervaring greenwoods?

Bericht door castratenkoor »

Ik zou light variant afraden en Sanabelle ook. Zelfs van Sanabelle Urinary krijgen ze blaasgruis.
In light voer zitten toevoegingen om ze sneller verzadigd te laten zijn. Alleen zo jammer dat ze er blaasgruis van kunnen krijgen. Beter normale variant en dan eventueel wat minder geven als de kat(ten) te dik dreigen te worden.
Goedkoop is vaak duurkoop - ook bij kattenvoer. Dan ben je na een aantal maanden/jaren veel geld kwijt aan de dierenarts. Dat kun je voor komen door wel goed voer te geven.

Zakken van 10 kg zou ik alleen kopen als je meer 4 of meer katten hebt. Anders is de zak te lang open en hollen kwaliteit en smaak achteruit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
jmashford
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 sep 2014 10:09

Re: Ervaring greenwoods?

Bericht door jmashford »

castratenkoor schreef: Goedkoop is vaak duurkoop - ook bij kattenvoer. Dan ben je na een aantal maanden/jaren veel geld kwijt aan de dierenarts. Dat kun je voor komen door wel goed voer te geven.

Zakken van 10 kg zou ik alleen kopen als je meer 4 of meer katten hebt. Anders is de zak te lang open en hollen kwaliteit en smaak achteruit.
Daar sluit ik me helemaal bij aan!! En wat ik al eerder schreef: van duurder voer eten ze minder dan van goedkoop voer. Dus onder aan de streep ben je hetzelfde kwijt. Ga voor een bekend merk waar een hoop kennis achter zit en waar goede ervaringen mee zijn.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Ervaring greenwoods?

Bericht door Adriana »

ik heb sanabelle als voorbeeld genoemd van een diervoeder met een redelijk gunstige prijs/kwaliteit-verhouding. het heeft een brede vrij natuurlijke samenstelling in tegensteling tot nog al wat voeders waaraan vrij veel chemie in de vorm van verknutselde vits+mins en andere stofjes zijn toegevoegd.
het is nog maar de vraag of die stofjes in die vorm ook worden opgenomen denk ik altijd..
of je kat er blaasgruis van krijgt is heel individueel, ook ik heb in een periode slechte ervaringen gehad met Sanabelle maar voer al weer tijden een paar soorten Sanabelle in het brokkenbuffet. ruikt goed en tot op heden geen blaasgruis (bij Maks, rest niet gevoelig voor).

kijk goed naar de samenstelling/ingredienten van een voer, zorg dat ze voldoende grote drinkbakken hebben en een paar plassen per dag doen.
blijf weg van het voer bij de Lidl's, Aldi's en ook wel supers, dat is vaak hamstervoer met veel tarwe en inferieure samenstelling, want goedkoop.
dierenartsen bij problemen zijn inderdaad duurder dan wat je daarmee uitspaart en lees eens wat berichten in de voedingstopics... er is al zo veel over geschreven..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie