Tonijn: hoe klaarmaken?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
S1em
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2012 18:00

Tonijn: hoe klaarmaken?

Bericht door S1em »

Ik ben zelf geen viseter en nu heb ik een verse tonijnmoot bij de supermarkt gekocht. Voor de poes dus. Maar wat doe ik ermee? In stukjes snijden en zo geven? Of moet ik het eerst koken? Moet ik er iets bij geven?
Poes eet slecht/moeilijk/te weinig op het moment, dus ik wilde eens proberen of ze dit lekker vindt...
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Tonijn: hoe klaarmaken?

Bericht door Sifra »

Ik zou die moot persoonlijk even koken (zonder zout natuurlijk!), dan kun je hem zo in stukjes verdelen met een vork. Lekker wat kookvocht erbij, dan krijgt ze ook extra vocht binnen.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Tonijn: hoe klaarmaken?

Bericht door Dinky »

Ik zou hem persoonlijk gewoon rauw geven wanneer er geen problemen zijn met maag/darmstelsel. Je kan hem dan inderdaad in stukjes geven.
Koken zoals Sifra aangeeft kan je ook doen omdat je dan kookvocht hebt dat ze wellicht lekkerder vindt dan gewoon water ;)

Het is geen complete voeding omdat het alleen spiervlees is. Voor een complete voeding zou er ook orgaan bij moeten en iets van vleesbot. Maar ook niet alle natvoedingen en snoepjes zijn compleet dus voor een keer is het zeker geen probleem, alles beter dan niets eten ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
S1em
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2012 18:00

Re: Tonijn: hoe klaarmaken?

Bericht door S1em »

Bedankt! Ik ga het proberen. Met een knijper op m'n neus ;-)

En @Dinky: ja, ze heeft wel problemen met maag/darm, dus dan toch beter koken?
Gebruikersavatar
S1em
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2012 18:00

Re: Tonijn: hoe klaarmaken?

Bericht door S1em »

Update: gekookte tonijn vindt ze niets aan :) Mal beest. Is bakken niet lekkerder? Ze vind gebakken kip ook lekkerder dan gekookte of rauwe kip...
Cerna

Re: Tonijn: hoe klaarmaken?

Bericht door Cerna »

Wanneer ze al problemen heeft met de maag/darmen zou ik het niet bakken. Dat is veel te vet.
Je kunt - wanneer je vis wilt geven - beter blikjes kopen van Porta 21. Vooral tonijn met aloe vinden katten erg lekker. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... kken/28483
En wanneer ze slecht eet: probeer eens Almo mousse. Dat is wat nieuws en hier eten ze bijna het schoteltje erbij op. http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... ily/433449
Gebruikersavatar
S1em
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2012 18:00

Re: Tonijn: hoe klaarmaken?

Bericht door S1em »

Bedankt @Cerna, ik ga eens kijken.

Voor nu heb ik een paar reepjes tonijn gebakken in margarine. Wel op een stukje keukenpapier het vet eraf gedept. Ze vindt het lekker! Gekookt en rauw wil ze er niets van weten...
Plaats reactie