Wie van jullie heeft er ervaring met het merk Nutrivet?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Maaike Sheombar Sing
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2014 21:10

Wie van jullie heeft er ervaring met het merk Nutrivet?

Bericht door Maaike Sheombar Sing »

Zoals het onderwerp al aangeeft ;-) wil ik graag van jullie ervaring gebruik maken om advies te vragen over het merk Nutrivet.

Onze 2 katten kregen voorheen de merken Orijen, Acana, Purizon en nu Nutrivet.
Orijen waren ze geen fan van, vooral Mies niet want ze is nogal een kieskeurige eter.
Acana en Purizon bevielen goed maar omdat ze zo kieskeurig zijn hebben we nu een keer Nutrivet uitgeprobeerd. Ik vind het belangrijk dat er geen granen in het voer zitten, maar is Nutrivet volgens jullie kwalitatief goed voer?
Maaike Sheombar Sing
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2014 21:10

Re: Wie van jullie heeft er ervaring met het merk Nutrivet?

Bericht door Maaike Sheombar Sing »

Heeft niemand ervaring met dit merk?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wie van jullie heeft er ervaring met het merk Nutrivet?

Bericht door castratenkoor »

Nog niet, het staat wel op mijn lijstje van "eens te proberen".
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie van jullie heeft er ervaring met het merk Nutrivet?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
het helpt als je de link van het betr voer met ingredienten en analyse er even bij zet ..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... 3#analysis dan weten we waar we het over hebben.
zeer brede samenstelling en muv een batterij toegevoegde mins+vits veel voedingsstoffen in natuurlijke vorm. en je vraagt je dan gelijk af met zo'n hoog en verschillend vlees-aandeel, waarom ook nog al die bv vit b's toegevoegd...?

bij teksten als geen graan denk ik altijd; dus wel aardappel en erwt?
en granen over één kam scheren terwijl er vrij grote verschillen zijn en er ook nog de muizenmaagvorm van voorverteerd is.
nee, tarwe is berucht maar de rest incl rijst, mais...?
42% eiwit is fors vind ik maar het zal per katzel verschillend zijn hoe de nieren daarmee omgaan.
wat ik jammer vind is dat de analyse maar heel erg beperkt is.. en ik geloof ook niet dat de additievenlijst compleet is..
maar prima prijs en zeer brede samenstelling en dat vind ik in een brok best wel belangrijk..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Wie van jullie heeft er ervaring met het merk Nutrivet?

Bericht door Dinky »

Ik heb het inderdaad wel in mijn overwegingenlijstje staan van voeren om te proberen maar geen ervaring mee ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Wie van jullie heeft er ervaring met het merk Nutrivet?

Bericht door Ms Maaike »

Ik heb ervaring met de Regional Farm Chicken-variant. Goed voer, wordt lekker gevonden maar voor mijn oudje was het eiwitgehalte te hoog. Ik rook een sterke ammoniaklucht en toevallig heb ik een van die dagen dat hij dat voer at z'n creatinine- en ureumwaarde laten bepalen. Creatininegehalte zat prachtig in het midden van het referentiekader, maar z'n ureumwaarde zat behoorlijk hoog. Tevens vind ik het calcium- en fosforgehalte vrij hoog en zijn de brokjes vrij klein. Mijn jongere katten hadden redelijk geurloze urine (normaal zeg maar). Ik heb het te kort geprobeerd om iets zinnigs te kunnen zeggen over of de vacht beter wordt en dat soort dingen.

Hier een foto van de samenstelling van het voer:
Afbeelding

P.S. De analyse van het voer wil niet zeggen dat alle genoemde bestanddelen zijn toegevoegd. Wat onder het kopje 'Samenstelling' staat is wél toegevoegd. Ik zie daar geen bepaalde vitamines bij staan.

Edit: ik kan niet zo goed lezen. Er zijn wel vitamines en mineralen toegevoegd. :) Overigens zie ik daar het probleem niet van.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Wie van jullie heeft er ervaring met het merk Nutrivet?

Bericht door Adriana »

Ms Maaike schreef:...toevallig heb ik een van die dagen dat hij dat voer at z'n creatinine- en ureumwaarde laten bepalen. Creatininegehalte zat prachtig in het midden van het referentiekader, maar z'n ureumwaarde zat behoorlijk hoog.

P.S. De analyse van het voer wil niet zeggen dat alle genoemde bestanddelen zijn toegevoegd. Wat onder het kopje 'Samenstelling' staat is wél toegevoegd. Ik zie daar geen bepaalde vitamines bij staan.

Edit: ik kan niet zo goed lezen. Er zijn wel vitamines en mineralen toegevoegd. :) Overigens zie ik daar het probleem niet van.
:grin: uhhh nee en vaak ook te snel denk ik..
ureum is veel meer dagwaarde dan creatinine en hoge ureum is een teken dat de eiwitten van de ongeveer 16 uur ervoor niet goed zijn verwerkt.
creatinine ijlt, net als fosfor veel verder na en dan kan het prima dat de crea erg goed is en de ureum te hoog.
dat de analyse maar heel erg beperkt is.. en ik geloof ook niet dat de additievenlijst compleet is..
dit is wat er over 'analyse' staat en is ook zo bedoeld. heel weinig elementen in een heel beperkte analyse, dat kan veel uitgebreider en dan is het ook informatiever en je bent sneller op de hoogte om te overwegen of het wel/geen geschikt voer is. ik kijk altijd eerst naar een analyse en als grof boven 33% eiwit zit en of fosfor < 1% zit. scoren die positief dan hoef ik niet verder te kijken en valt het sowieso af.

en wat ik heb bedoeld is dat het me verbaasde dat vrij veel vitaminesoorten b waren toegevoegd met zo'n hoog vleesaandeel.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie