TV tip

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

TV tip

Bericht door Dinky »

23 oktober (20:30) komt de keuringsdienst van waarde met een aflevering over de dierlijke bijproducten in dierenvoer en wat dat nou inhoud. Ben erg benieuwd ;-)

Bij het bekijken van de site zag ik dat er in 2004 2 afleveringen zijn geweest over dierenvoeding, terug te kijken via de site: http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/o ... n/huisdier
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: TV tip

Bericht door sandyd1971 »

Bedankt voor de tip Mirjam, denk zeker de moeite waard om te kijken.

Gr, Sandy
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: TV tip

Bericht door sandyd1971 »

Schokkend http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... 23-10-2014 maar eigenlijk niks nieuws! Dat het niet goed was wisten we al! Wordt nu even bevestigd.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: TV tip

Bericht door Dinky »

Vond het meest schokkende hoe die Belgische slachtafvalverwerker onder druk werd gezet door de Nederlandse brokkenmakers :-o

Positief vond ik de openheid van fabrikant Prins :-) Ben alleen niet zo weg van de samenstelling van hun brokjes, anders zou ik die wel kopen ;-) Maar wie weet hoe hun toekomstige graan vrije variant er uit komt te zien (is nog in ontwikkeling).
Doen ook regelmatig rondleidingen door hun fabriek en zijn in mijn ogen dus daadwerkelijk transparant :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: TV tip

Bericht door Dinky »

Zie trouwens ook artikel op de site over ingredientenlijst lezen: http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/s ... entenlijst
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: TV tip

Bericht door Cerna »

Ik snap de Nederlandse diervoedingsindustrie ook niet want door geen openheid van zaken te willen geven word je als consument juist wantrouwig.
Dit pleit er wel voor om vaker KVV te gaan geven terwijl ik juist aan het afbouwen ben omdat ik steeds vaker van dierenartsen hoor dat ze er geen voorstander van zijn ivm regelmatige gevallen van voedselvergiftiging.

Vraag me trouwens wel af of er in KVV wel zit wat er in hoort te zitten. Dat ik dus bijv. konijn geef aan de katten en niet 4 procent konijn en de rest ander slachtafval (wat zag dat er smerig uit!)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: TV tip

Bericht door Dinky »

Bij kvv wordt altijd diersoort genoemd op verpakking (ook ivm eliminatie dieet) ipv algemeenheid 'vlees en dierlijke bijproducten' Annet ;-)

Wil je zeker weten wat je geeft dan moet je gaan barfen of zelf gaan malen...
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: TV tip

Bericht door Adriana »

trek dit verhaal maar rustig door naar de voedingsmiddelenindustrie voor mensen..
ben gevoelig tot zeer allergisch voor een aantal dingen en het klooien neemt met de maand toe:
versheid manipuleren, onvolledige vermelding, onzichtbare toevoegingen/vervangers..

en ja, dan moet je dus je eigen brood bakken en proberen zelf zoveel mogelijk groente te kweken..
gaat trouwens prima in de gemiddelde achtertuin en zelfs op het balkon is meer mogelijk dan de meeste mensen denken..
en door schade en schade leren welke supers/voedingsmiddelen/merken je moet vermijden..
en altijd in eliminatie eten.. boeiende tak van sport hoor!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie