Hills of royal canin kitten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
woezel0505
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2014 11:57

Hills of royal canin kitten

Bericht door woezel0505 »

hallo iedereen. 4 oktober krijgen we een katje van 5 maanden in huis. Op dit moment krijgt hij in de opvang brokjes van de action...

Ik wil een voeding van goede kwaliteit. nu wou ik eerst Iams voeren maar ik hoor/lees veel over nierproblemen bij katten die deze voeding krijgen. Nu is de keus gevallen op of royal canin of Hills.

Woezel is een katje die zonder moeder is opgegroeid (gedumpte kittens). Ik heb via de zoek functie al heel wat gelezen over beide merken en ze hebben beide hun voor en tegens. mijn voorkeur gaat enigszins uit naar Hills kitten. maar ik vind deze behoorlijke aan de prijzige kant, royal canin is iets goedkoper.. Ik ken de site zooplus maar ik wil het gewoon lekker in de winkel kunnen kopen (met mijn dochtertje op de fiets iedere zaterdag daar de dierenwinkel is nu al vaste preek voor onze hond)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Hills of royal canin kitten

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Toch adviseer ik je t voer bij zooplus te halen t scheelt echt teveel geld vind ik
Ik vind rc een erg fijn merk voer en geef dit dan ook al vanaf de kitten tijd
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Hills of royal canin kitten

Bericht door Adriana »

we hebben goeie berichten over RC kitten en young adult of hoe dat kleutervoer ook mag heten. en koop niet al te grote zakken.. smaak gaat snel achteruit.
geef zeker ook natvoer en geef een paar soorten/merken want als je je beperkt tot één merk is het soms lastig later andere smaakjes/merken te introduceren. brokjes apart houdend en liever niet mengen, maar dat zal een hele verbetering zijn ipv het hamstervoer van action..
rauwe geblancheerde blokjes kip of kalkoen is ook heel goed kattenvoer trouwens.... mjammmm..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Hills of royal canin kitten

Bericht door Cari »

Ik ben zelf van beide merken geen fan en wantrouw ze ten zeerste. De hoge prijs betaal je vooral voor een gigantische marketing afdeling en niet voor de ingrediënten. Je kitten is al 5 maanden en is m.i. beter af met graanvrij brokjes die een hoog vlees/ of vis percentage hebben (b.v. Purizon, Acana, Granatapet e.a., allen bij Zooplus verkrijgbaar), dan met de kittenvariant van beide genoemde merken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Hills of royal canin kitten

Bericht door castratenkoor »

Hier zijn ze dol op Purizon. Teske heeft eerst RC kitten - brok gehad en krijgt nu Hill's kitten - brok. Als snoepje tussendoor. En de rest snoept vrolijk mee uiteraard. Als de zak leeg is koop ik geen kittenvoer meer. Hij is nu 4 maanden.

Met 4-5 maanden kunnen ze prima gewoon volwassen brok eten. Maar wel liefst een goed en graanvrij merk. Geen eigen merk supermarkt of Whiskas.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
woezel0505
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 sep 2014 11:57

Re: Hills of royal canin kitten

Bericht door woezel0505 »

Bedankt voor de reactie. Onze vorige kat kreeg altijd Orijen ik ben best een voorstander van graanvrij eten. Onze hond krijgt ook nog steeds Orijen. en ben me ook aan het verdiepen op gebied van vers voor de kat, de hond kreeg voorheen lotgering maar na half jaar hoefde mevrouw het niet meer.

Ik denk we dan toch voor de RC canin gaan. heb net bij zooplus gekeken en het scheelt inderdaad best veel als ik daar bestel, dan gaan we wel op de fiets voor snoepjes haha..
Plaats reactie