karnemelk/magere yoghurt

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

karnemelk/magere yoghurt

Bericht door marlijn »

Hallo, ik heb eventjes een vraagje,

bij het dierenasiel zeide ze zaterdag als mn bange katje nog wat dunne poep heeft(al weet je helaas nooit wie de dunne poep heeft) dat ik karnemelk of magere yoghurt moet geven, klopt dat? Of is het beter om iets anders te geven?
De brokjes die ze bij asiel hadden gehad was smolke dus kan daar ook aanliggen, ik zelf geef ze royal canin kitten en vanaf vanavond ook om de dag of om de 2 dagen royal canin kitten natvoer.

Marlijn
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: karnemelk/magere yoghurt

Bericht door castratenkoor »

Ik zou het niet doen, karnemelk of yoghurt. Helemaal geen melkproducten.

Mijn kitten was bij de fokker Whiskas gewend. Hier bij mij over op RC kitten en nooit diarree gehad.

Ik zou onbeperkt kittenbrokjes neerzetten en 3 x daags beetje natvoer aanbieden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: karnemelk/magere yoghurt

Bericht door Dinky »

Apart advies want ik lees juist altijd dat ze van zuivelproducten juist aan de diarree kunnen gaan?

Wel zou ik, zeker zolang er sprake is van diarree, vaker natvoer aanbieden met wellicht wat extra water tegen uitdroging ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: karnemelk/magere yoghurt

Bericht door Freya13 »

Hier worden karnemelk en magere ongesuikerde yoghurt ook aangeraden voor katten met spijsverteringsproblemen (door de dierenarts). De meeste katten lusten het ook graag, dus da's handig meegenomen ... nooit problemen mee gehad trouwens.
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: karnemelk/magere yoghurt

Bericht door mittenslief »

hoe oud is je kitten...jonge kittens moeten een paar x per dag natvoer hebben...ook al zijn ze aan de diarree ivm vochthuishouding.....kefir is wel goed voor de darmen....en smolke is trouwens wel een goed merk waar ik hier nooit geen problemen mee heb...vraag maar eens na of hij voldoende ontwormt is en hoe vaak je dat nog moet herhalen.
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: karnemelk/magere yoghurt

Bericht door marlijn »

Smolke zitten toch granen in? En geen diarree alleen beetje zachte poep maar sowieso moeilijker te zien heb namelijk klontvormend kattengrind.

De een is van 14 mei en de ander van 26 maart. Die van 26 maart geef ik 3/4 zakje per dag en die ander 1/4 want eigenlijk zou die van rc nog mother en baby cat moeten hebben.

Die van 26 maart heeft alles die andere wordt deze week voor laatst ontwormd
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: karnemelk/magere yoghurt

Bericht door marlijn »

Bella zit dus wel waarschijnlijk aan de diaree als ik t net goed had gezien. Verder zie ik haar niet braken en dergelijke.

jullie zeggen natvoer 3 x per dag geven, is dat dan 3 x een zakje of het zakje in 3e verdelen? Heb haar vandaag al bijna het halve zakje gegeven, dus vanavond nog keertje en dan doorgaan tot de diaree klaar is? Ik denk dat t ook aan de brokken zelf ligt omdat het natuurlijk andere brokken zijn dan die ze gewend zijn.

en iemand anders hier dat de dierenarts wel zegt karnemelk geven, dus wat raden jullie aan om eerst te proberen?

1. Paar dagen nog aankijken omdat misschien door wenning van andere brokken is(heb ook geen smolke gekocht, moet ik daar dan ook een klein zakje van halen en dat mixen met royal canin? Ze eten nu al vanaf zaterdag alleen royal canin)
2. Toch de karnemelk truck proberen?
3. En als dat allebij niet lukt het natvoer? Ik wou namelijk wel natvoer geven maar wou het meer als snack doen dus om de dag of om de 2 dagen.
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Gebruikersavatar
Dikkie Dik
Huiskat
Huiskat
Berichten: 42
Lid geworden op: 26 apr 2009 18:52

Re: karnemelk/magere yoghurt

Bericht door Dikkie Dik »

In 1 keer van het ene voer naar het andere voer overgaan kan ook problemen geven. Geef t een paar dagen zou ik zeggen en zorg dat er veel vocht in gaat tegen uitdroging.
De rooie zijn de mooiste!! ;)
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: karnemelk/magere yoghurt

Bericht door marlijn »

Heb nu 5 bakjes water, 2 bij t eten, 1tje in de gang, 1 in slaapkamer en 1 in woonkamer, hopelijk gaan ze dan wel wat meer drinken :)
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: karnemelk/magere yoghurt

Bericht door mittenslief »

je hebt kittens die werkelijkwaar alles kunnen eten en nooit dun poepen, maar je ziet het ook vaak anders, een verhuizing kan dan al diarree opleveren....zachte ontlasting noem ik geen diarree hoor, dat is in mijn ogen spuitpoep en dan meer als 5 x per dag....wat betreft voer, je kittens zijn al ouder dan volstaat kittenbrok en verder kan je alle natvoer geven wat er is (dus ook pate voor grote katten)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: karnemelk/magere yoghurt

Bericht door marlijn »

Vandaag poepje uit geschept die hard was, ik weet zeker dat dat bo is want had ook een poepje die meer geplet was ;) maar ik hou t gewoon in de gaten :).
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Plaats reactie