Hoeveel gram natvoer moet een senior kat eten?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Hoeveel gram natvoer moet een senior kat eten?

Bericht door Dinky »

Laxapast vindt ze ook niets aan, trouwens. Ze zouden het zo lekker vinden dat ze uit de tube zouden eten; nou - deze niet ;-)
Die van mij eet nog het liefst de tube er ook nog bij op zo lekker vind ze het :lol:
Smakelijke ontwormingspasta vond mevrouw dan weer niet te nassen :P
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: Hoeveel gram natvoer moet een senior kat eten?

Bericht door Nikki2309 »

Easypill willen die twee van mij ook niet. Het is niet echt zo kneedbaar, maar je kan het er wel om heen vormen. Klinkt raar, maar ik stop het aan de bovenkant erin en duw het goed door en wat dan kapot gaat duw ik weer aan. Het zijn lange staafjes, maar breek gewoon een stukje af en gebruik alleen wat ik nodig heb voor de pil.
Ik gebruik de kauwstaafjes van catessy die vind ik het beste werken omdat die dus zacht genoeg zijn
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
S1em
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2012 18:00

Re: Hoeveel gram natvoer moet een senior kat eten?

Bericht door S1em »

Ik zal eens gaan kijken. Ben bijna wanhopig. Fijn stampen en via een spuitje vindt mevrouw ook niet fijn. De helft loopt gewoon haar mond uit (niet direct; blijf er altijd bij zitten om te kijken of ze het niet uitspuugt... maar ze wacht dan gewoon een minuut of 10).
Aan de andere kant ben ik een beetje gerustgesteld vwb de hoeveelheid voer die ze naar binnenkrijgt. Ik vond dat ze zo weinig at... werd er bang van. Misschien is die antibiotica helemaal niet nodig en zit ze gewoon in een periode van 'niet zoveel eten'.
Gebruikersavatar
S1em
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 09 jan 2012 18:00

Re: Hoeveel gram natvoer moet een senior kat eten?

Bericht door S1em »

Even een update: m'n Roosje eet regelmatig, en ik denk ook genoeg/voldoende (ze eet me niet arm, om het zo maar te zeggen), maar madame wil wel iedere keer iets anders. Dat wat ze gisteren en eergisteren heeeerlijk vond (erop aan vliegen), wil ze vandaag niet meer. Ik zit dus iedere dag of twee dagen te verzinnen wat ik haar nou weer eens zal geven en dan hopen dat 't 'r blieft. :D
Zelfde geldt voor de medicijnen: gisteren slikte ze zo weer de antibiotica via easypill naar binnen, de prednison van gisteren wilde ze niet en vandaag wil ze ook niet. *zucht*
Vraag me nu sowieso echt af of de antibiotica nodig is... ze moet er nog heel wat voor de kuur afgelopen is. Wait-and-see denk ik...
tigress1962
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2022 00:20

Re: Hoeveel gram natvoer moet een senior kat eten?

Bericht door tigress1962 »

Nikki2309 schreef: 02 aug 2014 19:26 Houdt jouw kat van kauwstaafjes? Deze zijn nogal zacht en je kan daar makkelijk een pilletje in doen en dan geven. Ik doe dat met mijn katten. Ze smikkelen het dan lekker op met de pil erin. Soms wordt de pil uit gespuugd en dan pak ik een nieuw stukje en probeer het nogmaals. Vooral kleine pilletjes worden zo opgegeten
Nikki2309 schreef: 02 aug 2014 19:26 Houdt jouw kat van kauwstaafjes? Deze zijn nogal zacht en je kan daar makkelijk een pilletje in doen en dan geven. Ik doe dat met mijn katten. Ze smikkelen het dan lekker op met de pil erin. Soms wordt de pil uit gespuugd en dan pak ik een nieuw stukje en probeer het nogmaals. Vooral kleine pilletjes worden zo opgegeten
wat een goed idee om een pilletje in een stukje kauw staafje te doen. ga ik ook eens proberen want mijn kat heeft momenteel antibiotica en krijgt t nu nogal door als ik het in de gourmet voer stop.
Plaats reactie