Overstappen op vaste voedingstijden

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
jolandazocchi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:41

Overstappen op vaste voedingstijden

Bericht door jolandazocchi »

Ik heb 3 ex-katers en 1 ex-poes (3 brits kortharen en 1 Cornish Rex) en die voer nu nog onbeperkt. Ze krijgen 2x per dag natvoer en de hele dag staan brokjes tot hun beschikking. Nu is afgelopen maandag bij een van mijn ex-katers kristallen in de urine gevonden en als gevolg hiervan staat hij nu op Royal Canin urinary high dilution. Die andere eten hier nu ook de brokjes van. Een andere bijkomend probleem is dat ik een ex-poes (brits korthaar) heb genaamd Catootje en dat is nogal een veelvraat. Als ik 's morgens natvoer geeft dan valt ze aan alsof ze als een paar dagen geen eten heeft gehad. Eerst eet ze haar eigen bakje leeg om vervolgens nog 2 bakjes leeg te eten van de andere die niet meer hoeven of niet zo snel als haar zijn en daarna begint ze nog eens aan de brokjes. Het gevolg is dat ze te dik. Om deze problemen op te lossen wil ik overstappen om op vaste voedingstijden, 2x per dag, eten aan te bieden.

2 ex-katers waaronder Catootje vinden vers vlees lekker dus die wil ik op Carnibest zetten. De andere 2 (waaronder die met het dieetvoer) vinden dat niet lekker zullen brokjes en natvoer krijgen. Kan ik dit gewoon van de ene op de dag invoeren? En hoe doen jullie het als jullie een dag later thuiskomen.
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Overstappen op vaste voedingstijden

Bericht door Mickey_Mouse »

Gewoon doen. Je kan het ze niet uitleggen wat het plan is.

Hier zitten ze ook op tijdstippen aan het eten, alleen wel variërende tijdstippen. Dat werkt prima voor ons. Soms is het half 7 sochtends, soms is het half 11.

Als ik een dag weg ben krijgen ze voor ik ga en daarna weer als ik thuis kom.

Ze zitten hier overigens op 3x per dag. Is dat nog een mogelijkheid?
jolandazocchi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:41

Re: Overstappen op vaste voedingstijden

Bericht door jolandazocchi »

Dat is mooi ga ik me ook niet vastpinnen op tijdstippen. Ik werk fulltime dus dat gaat niet lukken. Nou ze hebben genoeg reserves om op te teren hoor :lol: . Inmiddels zijn de brokken weg en zullen ze nu moeten wachten tot morgenochtend.
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Overstappen op vaste voedingstijden

Bericht door Mickey_Mouse »

hoe hebben ze zich gedragen?
jolandazocchi
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 aug 2012 19:41

Re: Overstappen op vaste voedingstijden

Bericht door jolandazocchi »

Katten gedroegen zich wel alleen het baasje niet :lol: . Ik heb het niet lang volgehouden. 2 katten eten wel voldoende alleen de andere 2 aten maar heel weinig. Toen ik ermee begon was ik 3 dagen thuis en kon ze tussendoor ook nog eten aanbieden en als ik werk is dat niet mogelijk. Ik heb het gewogen en een at echt maar een paar gram brokjes. Ik zit dan niet lekker op mijn werk met de gedachte dat ze zo weinig hebben gegeten. Inmiddels heb ik onderhoudsvoer van Hills en ik heb nog contact opgenomen met Hills maar dat kunnen ze allemaal zonder problemen eten.
Plaats reactie