natvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Cerna

Re: natvoer

Bericht door Cerna »

castratenkoor schreef:Maar je kunt van stevige mousse met water erbij prakken net zulke mousse als Gourmet Gold maken. Bij mij zijn ze veel doller op Gourmet dan op Miamor. Maar voor mijn gevoel is Miamor beter dus dat krijgen ze elke ochtend, geprakt met water erdoor.
Heb ik wel geprobeerd, maar dan worden het fijne stukjes met water. Misschien wanneer ik het met de mixer fijn zou maken? Maar dat gaat me te ver :smile:

Miamor heb ik ook gehad, maar ze vonden het niets. Zelfs Laila en Luna niet en dat zegt wat!
Ik denk dat ik maar eens een verpakking ga proberen zodra ik weer een bestelling heb.
Kan ik het zelf beoordelen. :smile:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: natvoer

Bericht door castratenkoor »

Ja ik ga de mousse van Almo ook proberen, Timo, Luuk en Teske zijn wat dat betreft net kliko's. Alles schuift naar binnen ook klontjes met gel uit zakjes.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: natvoer

Bericht door Adriana »

(Almo mousse kip en danks voor de tip!) - hier spreekt (smak/smak/smak/prtssmmmmak..) Enzo:

wat een geweldige uitvinding! en lèkkerrrrrrr!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Cerna

Re: natvoer

Bericht door Cerna »

Heeft het hele forum Almo mousse kip gekocht??

Omdat dit smaakje dus even niet verkrijgbaar is, zou ik willen weten of iemand ook andere smaakjes heeft geprobeerd en zo ja, wat de kat(ten) daar van vond(en)?
Heb sowieso de neiging om lam, eend of konijn te proberen want ik heb van zowel Applaws als Porta 21 ook alleen maar vis en kip en de katten willen toch ook wel eens een ander smaakje.
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: natvoer

Bericht door marlijn »

Bij mij kregen ze van smilla kitten natvoer diarree helaas :(, wat is een beetje goed natvoer, wat niet te duur is (zoals almo, vind ik eigenlijk best prijzig ;) zag iets van Animonda Carny staan, dat is beetje als de prijs van smilla. Ook heb je Animonda "vom Feinsten dat is zelfde merk alleen wel duurder(6,65 per kl)

Het is jammer dat je niet gewoon in een normale winkel kan kopen :) Wil wel verschillende natvoer uitproberen maar denk ook niet dat dat goed is voor de darmpjes? ;) En wil eigenlijk ook niet verder gaan dan 7 a 8 euro per kilo :), tuurlijk ze moeten goed voer hebben, daarom geef ik ook rc kitten brok, en heb geen zin in zakjes, vind ik zo onhandig uitknijpen
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: natvoer

Bericht door Dinky »

Dieren speciaalzaak verkoopt ook wel almo en ik kocht schesir gewoon in dierenwinkel. Weet dus niet wat jij onder normale winkel verstaat?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: natvoer

Bericht door marlijn »

ja dat bedoel ik ook ;) alleen ik bedoel meer die merken die ik zei voor alleen uitproberen dan om te kijken of ze daar ook diarree van krijgen, want almo is best prijzig vind ik zelf (1,20 per bakje van 70 gram dus dan zou ik 45 euro per maand extra kwijt zijn als ik t elke dag zou geven) ;)
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Cerna

Re: natvoer

Bericht door Cerna »

In een ander topic heb ik je Gourmet geadviseerd. Prima voer en in blikjes en ook niet duur (en vaak in de aanbieding).

Op Zooplus.de hadden ze nog wel Almo mousse kip en ook nog goedkoper. Moest alleen wel voor rond de 65 euro bestellen, wilde ik verzendkosten vermijden. Dus wat extra grit, 2x Feliway (ook een stuk goedkoper dan in Nederland!) en dan ben je er al bijna. Ook nog de lam variatie besteld.
Ben benieuwd wat de dames ervan zullen vinden :epray:
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: natvoer

Bericht door Nikki2309 »

Pets place heeft regelmatig aanbieding van almo. Laatste tijd was het 5 + 1 gratis, maar is ook wel eens 4 + 2 gratis geweest. Dus als je almo wilt voeren dan zeker dit soort aanbiedingen in de gaten houden.

Zelf geef ik voornamelijk felix en gourmet en doe almo erbij als deze weer in de aanbieding is.
Using Tapatalk
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: natvoer

Bericht door marlijn »

Bij Animonda carny staat bij bv kip en konijn dit:
Rund (44%, vlees, lever, longen, hart, uier, nier), bouillon (31), kip (17% lever, vlees), konijn (7%), calciumcarbonaat.

En hij is goedkoper dan gourmet(200 gram namelijk en 0,80 cent per blikje). Daarom wou ik weten of jullie daar misschien ervaringen mee hebben?

En mag ik afwisselen met natvoer? 3 of 4 verschillende merken bijvoorbeeld kopen om te kijken waar ze het beste op reageren?
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: natvoer

Bericht door Dinky »

Schesir zat toentertijd op 5 blikjes voor 4,50.
1,20 per blikje van 70 gram zou ik inderdaad ook te prijzig vinden.
Wat Nikki ook al zegt, aanbiedingen bij dierenwinkel in de gaten houden ;-) en gourmet wat Annet noemt is zelfs in supermarkt en volgens mij ook regelmatig in aanbieding ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: natvoer

Bericht door marlijn »

Maar dus liever niet experimenteren met natvoer om te kijken waar ze goed op reageren en geen diarree van krijgen? ;)
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: natvoer

Bericht door Dinky »

Hangt er vanaf hoe gevoelig ze blijken voor diarree. Ik wisselde gewoon af zonder problemen maar het merendeel was schesir omdat ik dat er mooi uit vond zien en ik daarvan de tonijn nog zelf op brood/door salade zou doen.
Het is beetje wat je zelf wilt naar mijn idee met natvoer wanneer ik om mij heen kijk op het forum ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: natvoer

Bericht door Nikki2309 »

Inderdaad gaat het erom hoe gevoelig jouw katten zijn. Zelf heb ik nu 3 verschillende merken en veel meer verschillende smaken, maar gelukkig zijn Max en Bella niet zo gevoelig. Max moest op dieet voer en kon het hem meteen geven zonder problemen.
Dus afwisselen gaat zeker als jouw katten niet gevoelig zijn.

Gourmet is trouwens ook heel vaak in de aanbieding bij pets place.
Using Tapatalk
marlijn
Huiskat
Huiskat
Berichten: 49
Lid geworden op: 22 jul 2014 17:50
Locatie: veenendaal

Re: natvoer

Bericht door marlijn »

Ok, ik ga het gewoon proberen. Ja pets place zit helaas niet in de buurt ;) Heb wel discus in de buurt maar die heeft bijna niks. Ga ik denk even een blikje gourmet bij de winkel halen morgen :) en wat bestellen op zooplus. Merkte wel dat bella vandaag geen diarree had, maar dus ook geen natvoer gegeten :)

Bedankt voor de antwoorden in ieder geval ;)
Groetjes Marlijn

Bella (26-03-2014) en Bo (14-05-2014)
Plaats reactie