porta21 of Smilla kittenvoer?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
roosje22
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 jul 2014 09:47

porta21 of Smilla kittenvoer?

Bericht door roosje22 »

Bijna een week heb ik nu 2 kittens. Ze kregen vroeger whiskas, dus heb ik ze om te beginnen ook dit voer gegeven en s'avonds natvoer. Nou wil ik toch overgaan op kwalitatief beter voer en ik zag bij zooplus Smilla en Porta 21 kittenvoer, beiden rond dezelfde prijsklasse en volgens mij goede ingrediënten.

Samenstelling Smilla:
24 % gevogeltevleesmeel, 15 % kaantjes, maismeel, rijstmeel, gevogeltevet, mais, gerst, rundervet, bietenmelassesnijdsel, leverhydrolysaat, appeldroesem, gedroogde lever, lijnzaad, natriumchloride, gist (ge-extraheerd), 0,05 % yucca (gedroogd).
Percentage dierlijke proteïne van het totale proteïne: 86,9 %

Samenstelling Porta 21:
gemalen gevogeltevlees (37,9%), gemalen bruine rijst, kippevet, gemalen vis (5,5%), bietendroogsnijdsel (suikervrij), gedroogd biergist, gemalen haver, gemalen gerst, lijnzaad, gedroogde tomaat, gedroogd ei, luzerne, Yucca Schidigera-poeder, MOS (Mannan Oligosaccharide), gedroogde vossebessen, kruidenmix (tijm, majoraan, oregano, peterselie, salie), FOS (Fructo-OligoSaccharide).

Welke van deze 2 is volgens jullie de beste keus of hebben jullie nog een suggestie voor ander goed voer rond dezelfde prijsklasse? (+/- 4 euro per kilo)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: porta21 of Smilla kittenvoer?

Bericht door Dinky »

Beide bevatten in elk geval geen graan dus dat is positief. Gevoelsmatig zou ik voor de porta21 kiezen van de twee door de variatie in ingrediënten en omdat ik daar ook wel eens de volwassen versie van heb gevoerd.

Meeste ervaring op het forum bij kittens is het kittenvoer van royal canin en die ervaringen zijn positief. Heb volgens mij de kitten varianten van smilla en porta21 nog niet voorbij zien komen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: porta21 of Smilla kittenvoer?

Bericht door Ms Maaike »

Uh... Geen graan? Wat is maïs, haver, rijst en gerst dan? :-P

Kijk ook naar het eiwitpercentage. Meestal wordt rond de dertig procent geadviseerd als zijnde 'goed' voor katten.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: porta21 of Smilla kittenvoer?

Bericht door Dinky »

Bedoelde natuurlijk geen tarwe…....

Eiwit percentages ontlopen elkaar nauwelijks.
Porta21 zit op 33% en smilla op 34%
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: porta21 of Smilla kittenvoer?

Bericht door Rosalie123 »

Bagheera eet Smilla en vindt dat heerlijk, heeft ook een gezonde glanzende vacht. Ik heb me niet zo verdiept in de samenstelling verder eigenlijk. Voordat ze op Smilla ging at ze Royal Canin kittenvoer. Nu hebben we een tijdje een test gehad met Catessy, maar die lijkt ze minder lekker te vinden. De brokjes zijn ook kleiner en daardoor kauwt ze minder, en ik heb het idee dat ze meer uit haar giegeltje ruikt. Maar dat laatste kan ook liggen aan het feit dat ze regelmatig een snack vangt buiten...
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Plaats reactie