Mijn kitten schrokt.

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Mijn kitten schrokt.

Bericht door EliekeTips »

IK heb sinds een week een kitten in huis. Mijn andere katten zitten momenteel bij mijn ouders(deze breng ik daarheen als ik voor langere tijd van huis moet, en ik moest aan de andere kant van het land werken dus vandaar) IK heb dit katje in een kartonnen doos gevonden, en hij is helemaal gezond verder, maar hij schrokt heel erg bij het eten.

Zodanig dat hij mij al een keer in de duim gebeten heeft toen ik het bakje neer wilde zetten voor hem. Hij gaat verder niet over zijn nek na het eten, ontlasting is prima, gewicht is wat aan de lage kant maar hij groeit goed en is zeer actief.

Hebben jullie tips voor mij?
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door Cyamytha »

Ik heb een toren waar hij zijn brokjes uit moet hengelen, zodat hij niet meer schrokt en dat gaat echt super!

Het is te vroeg om er op te komen hoe dat ding heet... Maar ben niet de enige hier die hem gebruikt.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9342
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door castratenkoor »

Het kitten zal erge honger gehad hebben voor je hem vond. Het zal even tijd kosten voor hij in de gaten heeft dat er altijd eten genoeg is bij jou. Dat vertrouwen moet je nog winnen zeg maar.
Ik zou onbeperkt voer ter beschikking stellen. Normaal gesproken wordt het schrokken dan vanzelf minder.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cerna

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door Cerna »

Sluit me bij Dinie aan en ik zou me er geen zorgen over maken. Ik heb twee jonge katten waarvan het ene zusje ook alles binnen 30 seconden op(vr)eet. Waarschijnlijk ook vanuit het nest teveel concurrentie gehad.
Maar zolang alles er keurig in blijft, is er niets aan de hand.

Ik ken ook mensen die binnen 5 minuten hun eten naar binnen schuiven :smile:
Gebruikersavatar
sandyd1971
Lynx
Lynx
Berichten: 160
Lid geworden op: 27 okt 2013 09:15
Locatie: Westland

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door sandyd1971 »

Die van mij deed dat ook en ook een paar keer in m'n vinger gebeten. Schrok daar best wel van. Denk inderdaad te veel concurrentie in het nest. Bij mij was het met een paar weken over en nu eet ze heel rustig.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door Dinky »

Denk dat het inderdaad een inhaalslag is ;-)
Wanneer je iets tegen het schrokken wilt doen zou je de brokjes op een andere manier aan moeten bieden dan in een gewoon voerbakje (voedsel verrijking).
Je kan hierbij denken aan brokjes door het huis leggen of voedsel labyrint wat Ankie al noemde (kwestie van creatief denken)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door Mickey_Mouse »

heb gister van de golfbaan een zooi golfballen mee genomen. Hier met vlagen ook schrokken. Die ballen er in en ze moeten een stuk trager eten.
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door EliekeTips »

Bedankt voor de reactie, onbeperkt voedsel bieden lukt niet omdat ik ook nog twee andere katten hebt. Hij Leek een paar dagen terug minder te schokken, maar inmiddels duikt hij met zo'n noodvaart in zijn bakje dat de brokjes binnen een vierkante meter terug te vinden zijn.

Ik ga het nog een tijdje aankijken, hij houdt wel alles netjes binnen.
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door ayla »

Heb zelf een pyramide van lege wc rollen gemaakt, werkt hier perfect tegen schrokken :)
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door mittenslief »

toch is onbeperkt voedsel aanbieden aan een kitten noodzakelijk...vooral als ze honger hebben geleden
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door Anne87 »

Je kan kijken of je iets kan knutselen zodat je hem onbeperkt kan voeren en de andere katten er niet bij kunnen. Een grote doos op zijn kop zetten, gaatje in knippen waar de kitten door kan en de andere katten niet, voer in de doos en opgelost. Zoiets?
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door EliekeTips »

Even een update, mijn kleine man is inmiddels ruim een half jaar oud, en heeft nog steeds de neiging om af en toe te schrokken, maar word wel duidelijk steeds minder. Dus ik heb goeie hoop dat het uiteindelijk over is.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door Dinky »

Heb je ook iets met de gegeven tips van voedsel verrijking gedaan?
Zoals speciale voerbak? http://www.puurnatuurvoer.nl/c-2430493/ ... oerbakken/
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door EliekeTips »

Jah, heb ik zeker, Ik heb hem sowieso een diepere bak gegeven wat al heel goed help en ik heb kiezels in zijn bakje gedaan, maar die gooit hij er gewoon uit. De antischrokbak heb ik nog niet geprobeerd, omdat het nu aan het afnemen is. \maar is wel de volgende stap. Daarbij meng ik nu zijn voor met volwassenvoeding, en dat werkt ook goed, omdat die brokken een stukje groter zijn.
Gebruikersavatar
EliekeTips
Huiskat
Huiskat
Berichten: 82
Lid geworden op: 26 mei 2014 20:55
Locatie: Leeuwarden

Re: Mijn kitten schrokt.

Bericht door EliekeTips »

Nieuwe vraag, hij is gestopt met schrokken. Ik biedt nu sinds een paar dagen constant voeding aan, maar hij eet zich letterlijk misselijk om vervolgens alles er weer uit te gooien. Is dit een kwestie van doorzetten, zodat hij leert dat echt niet alles in een keer op moet? Of moet ik weer terug naar een paar keer per dag voeding aanbieden.

Mijn andere twee katten doen het veel beter sinds ik constant eten heb staan.
Plaats reactie