braken na te snel eten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
marina4621
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2013 15:15

braken na te snel eten

Bericht door marina4621 »

Hallo allemaal!

Ik heb al een beetje rondgekeken of ik het antwoord op mijn vraag hier op t forum kon vinden maar ik wel graag toch wat specifiekere antwoorden. Mijn toeties zijn januari dit jaar gesteriliseerd en na een week of 2 begon Doudle veel te eten. Nu wist ik dat dat kon gebeuren dus heb ik ze op royal canin sterilised appitite control gezet. Lola gaat prima. Schrokt niet en is goed op gewicht. Doudle daarentegen kauwt soms niet eens en slikt de brokjes heel door. Met braken tot gevolg. In het braaksel liggen dan gewoon hele ongekauwde brokjes. Kan ik hier wat tegen doen? :-(
Doudle en Lola, zo heten we... Groetjes ♥
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: braken na te snel eten

Bericht door ayla »

Om het schrokken van Felix tegen te gaan heb ik toiletrollen gespaard en hier wen toren van gemaakt. Hier verdeel ik de brokjes over zodat hij verplicht wordt rustig te eten.

Afbeelding
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: braken na te snel eten

Bericht door Nikki2309 »

Ayla dat is een goed idee
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: braken na te snel eten

Bericht door lidewij020 »

Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Mickey_Mouse
Poema
Poema
Berichten: 260
Lid geworden op: 26 jan 2014 21:10

Re: braken na te snel eten

Bericht door Mickey_Mouse »

Ik heb een poosje bij fleur ballen in haar bak gegooid. 2 speelballetjes. 1 met stekeltjes en een minigolfbal, werkte prima. Inmiddels staat er onbeperkt brok en schrokt ze ook een stuk minder, dus geen overgeven meer.

Verder doe ik nog steeds voedselverrijking; eten in een bal, rails, verstopt, tussen het gras, enz....
Shimbalaya

Re: braken na te snel eten

Bericht door Shimbalaya »

En de Zooplus heeft natuurlijk ook een flink assortiment aan denkspeelgoed/voedselverrijking:

http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... kspeelgoed
Gebruikersavatar
marina4621
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 aug 2013 15:15

Re: braken na te snel eten

Bericht door marina4621 »

Dank jullie voor de ideeën! Ik ga eens wat dingetjes proberen. De eierdoos en wc rollen piramide spreken me wel aan. Betekend dit natuurlijk ook dat Lola er aan moet geloven anders eet Doudle haar bakje wel leeg. Maar wat ik van jullie begrijp hebben ze er zelfs plezier in dus dat moet goed komen dan :-)
.
Doudle en Lola, zo heten we... Groetjes ♥
Shimbalaya

Re: braken na te snel eten

Bericht door Shimbalaya »

Dat zeker, onze poes beleeft ontzettend veel plezier aan het Cat Activity Board.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... bak/115002

Ik kan gerust zeggen dat het de beste aankoop is qua denkspeelgoed die ik ooit heb gedaan.
Iedere dag rond 13.00 uur begint ze onrustig te worden en te miauwen, dan weet ze dat het weer tijd is voor de brokjes en het Activity Board. :smile:
Plaats reactie