Kitten wil niet eten....

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Ms Maaike »

Ha, nee, als je er niet vanaf komt heb je een plaag, een vlootje is niet zo'n ramp. :) Maar dat je na het ontvlooimiddel (waarmee is Bo eigenlijk ontvlooit?) nog een levende vlo aantreft denk ik toch dat je die al in huis had, óf het vlooienmiddel werkt niet.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Anne87 »

Ms Maaike schreef:'t Zou kunnen dat die vlo nog niet gedronken heeft en daarom nog niet dood is. Zorg dat je je eigen huis heel erg goed zuigt; let ook op plinten en andere kieren (daar leggen vlooien de eitjes in). 't Beste kun je een stukje vlooienband in de stofzuiger leggen is mij verteld. Was de mandjes en kleedjes op zestig graden. En inderdaad, heel veel kammen en de vlooien verdrinken en een bakje water met wat afwasmiddel erin. Dan ben je er zo vanaf. :)
Het is maar een spelfoutje, maar de vlooien dus verdrinken IN een bakje water met afwasmiddel. Niet water met afwasmiddel neerzetten voor Bo dus. ;-)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Ms Maaike »

Captain Obvious. :-P
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door eveline1982 »

Die witte platte neten kammetjes werken overigens voor geen meter! Je kan beter een ijzere met handvat halen waarvan de tandjes heel dicht op elkaar staan, die werken perfect.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Ijzeren kam gehaald, Bo ligt nu te pitten dus eerst de hele huiskamer goed stofzuigen, als tie dan wakker is kan ik de slaapkamer onder handen nemen :shock: eerste was staat te draaien....Poe hee vermoeiend allemaal :lol: :lol:
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Oh en heb de dierenbescherming gebeld, wordt vandaag nog terug gebeld!! Misschien levert het niks op maar toch!!!
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

De DA heeft hem gisteren ontvlooid, neem aan dat dat een goed middel is, dus zal inderdaad van de voorgaande dagen geweest zijn!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Ms Maaike »

Misschien toch even navragen, sommige dierenartsen gebruiken nog steeds Frontline. Je weet maar nooit. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Heb Bo zojuist ook helemaal onder handen genomen (vond het nog lekker ook)
Heb inderdaad alleen die ene vlo terug kunnen vinden en verzopen :smile: :smile: voor de rest helemaal niks!! Vanavond weer een kambeurt. Zelfs de vlooienpoepjes bijna niet eruit gehaald (was bij de dierenarts gister een stuk erger)....

Rest mij alleen nog de vraag: wel of geen tweede erbij? Manlief is nog niet echt overtuigd, maar ga hier wel even aparte topic voor maken, heb hem beloofd dat ik hier jullie om tips en het waarom wel of waarom niet zou vragen......
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5460
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door nellebel »

zou het wel doen, je krijgt nog reacties genoneg, maar zou wel wachten tot Bo helemaal opgeknapt is.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Anne87 »

Ms Maaike schreef:Captain Obvious. :-P
Je weet het maar nooit. ;) Voordat hier iemand via google belandt omdat katlief vlooien heeft en dan besluit dat katlief water met afwasmiddel moet drinken. Ik vrees dat er wel mensen zijn die dat dan denken. :-P
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door eveline1982 »

Zou een kat sopwater drinken? Hahahaha

Ws was het een verdwaalde vlo, zou me er verder niet druk om maken als er niks meer te vinden is. Zowiezo kan het een paar dagen duren voor alles goed gedood is, maar heeft inderdaad ook met het middel te maken. Voor kittens zo klein is er vrij weinig, veel kammen is de allerbeste oplossing op zo een gewicht. Zou pas weer gaan ontvlooien (als het nodig blijkt) als hij ruim een kilo weegt, dan heb je meer keus in betere middelen. Voor de rest kan je de omgeving goed vlovrij houden door een stukje vlooienband in je stofzuiger te doen en om de dag de boel flink zuigen, ook kieren en onder kasten etc.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Volgens mijn Weegschaal is Bo 20 gram aangekomen :edance: :edance: :edance: , het zachte voedsel van de DA gaat goed naar binnen, iets anders gaat er nog steeds NIET in, had gister wat kabeljauw gekookt maar zelfs dat moest ie niet! Geprobeerd kitten brokjes geweekt in kittenmelk door het zachte voedsel te doen, maar noppes, gaat dat nu wel vanzelf komen? Maak me daar toch wel een beetje zorgen over, kan vanaf volgende week niet meer 24/7 bij hem zijn, en natuurlijk wel het een en ander geregeld, maar als tie brokjes zou eten zou ik me toch iets minder zorgen maken :-(
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Oh ja volgens de dierenarts zijn z'n tandjes scherp en sterk genoeg, dus daar ligt het niet aan...
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Anne87 »

Heb je enkel Royan Canin kitten geprobeerd? Er zijn katten die die brokjes gewoon niet lusten. Je kunt bij de betere dierenwinkel verschillende proefzakjes kopen van andere merken. Misschien lust hij die wel?
Plaats reactie