Kitten wil niet eten....

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Een droppie hè :grin: :grin: ennuh :oops: :oops: :oops: boeken zijn inderdaad een verslaving! Ouder zouden allebei pers moeten zijn, moeder heb ik gezien vader was van haar dochter, vond het al een vreemd verhaal, want ook moeders miste het platte gezicht, wel een enorme pluimstaart en in de kleuren van een silvertabby (was wel een verschrikkelijk mooie poes trouwens)waar mijn rassenkennis ook gelijk ophoudt dus toen de eigenares mij vertelde dat Perzen tegenwoordig niet zo doorgefokt worden?? Ben ik daar dus gewoon ingetrapt :icon_shifty: :icon_shifty: Je kan mij echt alles wijs maken wat dat betreft, dus als iemand weet wat voor ras er in zit hoor ik het graag ;-) denk zelf wel dat z'n oogjes al aan het verkleuren zijn, zit nog een rand van heel diepblauw om het lichte blauwe heen.....
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door mittenslief »

perzen hebben geen blauwe ogen...dus en als ze net verkleuren is de leeftijd 5-6 weken...ben donders benieuwd of de enting wel echt is...maar ik had hem ook niet kunnen weerstaan hoor
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

#zucht, dan hoop ik dat de DA uitsluitsel kan geven, en dan zou het ook maar kunnen zijn dat ie dus helemaal niet ontwormd en ontvlooid is :shock: morgenochtend gelijk bellen, vooralsnog gaat het steeds beter, net al een beetje van de RC gegeten zonder kittenmelk, vond ie net zo lekker.. Ze speelminuten steeds intenser, al z'n speelgoed krijgt de volle lading :lol: :lol: waardoor ook z'n slaapjes nu gewoon diep, lang en rustig zijn (de 1e twee dagen waren het hazenslaapjes waarin hij continu weer wakker werden korte speelmomentjes)
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door eveline1982 »

Moeilijke inschatting maar heb ook het idee dat deze een stuk jonger is dan jou is gezegd (ik schat net 6 weken). Goed dat je wat melk hebt gehaald, tot hij goed zijn brokken, droog en vlees opeet meerdere malen per dag de melk geven. Je mag deze nog echt 6x per dag eten geven naast onbeperkt brokjes, ik zette de brokjes altijd al bij 4 weken neer zodat ze eraan kunnen wennen en mee kunnen spelen.

Laat de dierenarts hem maar even goed na kijken op oa vlooien en wormenbuikje. Anders pas over 2 weken de ontworming doen, voor het zelfde geldt waren ze daar wel eerlijk over en krijgt hij dubbelop ;) . De enting zou ik even goed overleggen, anders zou je hem op 9 weken (dus over 3 weken) kunnen enten en dan 2 a 3 weken later nog een keer, beter 1x dubbelop dan helemaal niet :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Het ergste is, dat ik me echt wel ingelezen heb, waar we op moesten letten enzo, maar hij kwam de bench uitgerend en toen vertroebelde de hartjes in onze ogen denk ik ons beoordelingsvermogen...
Maar dan hou ik me nu maar voor, dat ie met ons meegegaan is, iemand anders had misschien niet met de hand gaan voeren en hem in de gaten houden enz.enz en wij doen nu alles wat we kunnen om hem gezond op te laten groeien, weet zeker dat het een grote stoere kater gaat worden ;-) :grin:
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door eveline1982 »

Jij hoeft je er niet rot om te voelen, ben je mal! Die mensen moeten de ogen uit hun kop schamen, zij zijn verantwoordelijk voor het welzijn van het dier. Ik kreeg ook wel is kittens in de opvang, ja hij is AL 8 weken en niemand komt ervoor hij moet weg om ...... En als ze hen dan brachten bleken ze amper 6 weken oud. Vorig jaar nog 2 die 6 weken oud zouden zijn, waren "gevonden" ;) . Kreeg ik de ukkies in me armen gedrukt waren ze net aan 3 weken oud!!!! Mensen kunnen walgelijke wezens zijn die absoluut niet hun verantwoordelijkheden willen dragen en komt in elke klasse voor, zijn niet alleen de arme sloebers die er geen financien voor hebben ;)

Fijn dat jullie hem de hele dag kunnen verzorgen en vertroeten, je zal maar alleen een weekje vakantie hebben opgenomen, dan zat je nu.

Oh en je goed inlezen over leeftijden voor je een kitten haalt, als je al lange tijd geen kittens om je heen hebt gehad is de leeftijd heel erg moeilijk in te schatten. Mijn poes die ik 6 jaar geleden alszijnde 9 weken oude boerderij kitten had opgehaald, bleek bij de dierenarts een week of 5 maar te zijn. Enne keurige mensen waren het van de boerderij hoor ;)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door nellebel »

oh jee wat een snoepje. mag ik op bezoek komen bij je? dan moffel ik hem mee naar huis in mijn binnenzak hahahahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Hihi, houden jassen en tassen controle bij iedereen die ons huis verlaat :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Ilone »

Ik heb even de link naar je fotoalbum gemaild naar een vriendin van me, zij heeft met perzen gefokt. Is daar nu mee gestopt, en heeft alleen maar ex-dekkaters, maar veel verstand van de kittens uiteraard ;)
Even gevraagd hoe oud zij hem schat, en of het inderdaad een pers is.
Het maakt in principe niks meer uit, het is een dotje en jullie (inclusief wij :lol: ) zijn al verkocht haha maar toch fijn om iets te weten, ook vanwege de entingen enzo.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Awh das lief ,

Tien voor half drie moeten we bij de dierenarts zijn, eten gaat vandaag ietsjes lastiger en z'n laatste ontlasting was wat aan de dunne kant (misschien overstap naar RC?) dus wilde niet langer wachten, ben pas echt gerust als de DA naar hem gekeken heeft, net gewogen, ook niet aangekomen :???: :???: ....ben wel reuze benieuwd wat er gezegd gaat worden over het ras! Maar denk zelf dat het geen pers is, maar inderdaad maakt allemaal niet uit, Bo is er en Bo blijft, al gaan we morgen waarschijnlijk wel even een telefoontje geven aan de vorige eigenaar, als hij echt zo jong blijkt te zijn, zijn we behoorlijk in de maling genomen :evil: en het had slecht af kunnen lopen met zo'n ukkepukkie :-( ....

Zodra we terug zijn van de DA horen jullie van me!!

Groetjes linda
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Adriana »

nog eens naar de foto's gekeken en k zie daar beetje noorse boskat in, die kunnen ook zo'n kraag hebben met pluimpjes uit hun oren.
fijn dat jullie vanmiddag bij de da langskunnen, veel succes daar!

(en catnappers zat in je omgeving denk ik.. eigenlijk zijn alle kittens aandoenlijk..) en over mirjam's vraag.. is een speelmaatje bespreekbaar?
het is zo veel beter voor zijn ontwikkeling en mensen praten geen kats, ze leren toch het meest van elkaar zo ook corrigeren als het te hard gaat.
en ze zijn onuitputtelijk en dat is voor een medetijgertje geen probleem, die houden dat uren vol..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

:oops: :oops: :oops: totaal over die vraag heen gelezen.....

Haha had het idee dat ik heel goed kats sprak....nee zonder dolle...Zitten daar nog enorm over te twijfelen, onze vorige kat is met kittens opgegroeid bij me ouders, wilde daar ook niks mee te maken hebben...was echt een alleen kat en vond het heerlijk om onze onverdeelde aandacht te hebben!! Is ook eigenlijk een beetje onze uitgangspunt geweest er weer maar eentje te nemen.....

Vanmiddag maar eens met manlief opnieuw bespreken :smile:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Adriana »

zoek eens op solokittens, soms kan het ontzettend fout gaan en omdat Bo al zo levendig is zal hij zich, wanneer gesettled, missch gaan vervelen. en twee bvk leeftijdgenootjes is zo ongelofelijk veel leuker, ook voor het personeel...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Ilone »

Antwoord gehad van m'n vriendin:
Zij twijfelt over de leeftijd, kan ze niet zo goed zien op de foto. Maar als de ogen van kleur beginnen te veranderen zal het beestje ongetwijfeld een stuk jonger zijn dan die 9 weken.
Ze vindt het moeilijk te stellen of het een pers is ja of nee. Qua vacht kan het zegt ze, en het zou een pers met een neus zijn, alleen is het een behoorlijke neus zegt ze. Daarom neigt zij meer naar een kruising met een Noorse Boskat/Maine Coon.
Even bij de dierenarts laten controleren wat de leeftijd ongeveer is, dan kun je ook bespreken wat te doen met de entingen.

Ik hoop dat je wat wijzer wordt bij de dierenarts, ook betreft het eten en de ontlasting.
Succes straks!
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Anne87
Jaguar
Jaguar
Berichten: 631
Lid geworden op: 13 mar 2013 00:33

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Anne87 »

Ik neig ook naar iets met noorse boskat. Hij doet me erg denken aan mijn mannetjes toen ze zo klein waren, qua vacht, oorinzet, noem maar op...
Plaats reactie