Kitten wil niet eten....

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Goedenavond allemaal,

Sommige kennen mij van het verhaal Sunny...

Omdat wij na Sunny toch nog steeds heel graag een kat wilde hebben en daar ook niet te lang mee wilde wachten omdat we dan misschien niet meer durfde, hebben we dit weekend uiteindelijk toch voor een kitten gekozen (asiel durfde we niet meer aan :-( )

Hebben onze Bo opgehaald, zou nu negen weken moeten zijn ( ik weet het, te jong) op de foto zag hij er stevig uit, inentingen gehad, ontwormd en gechipt, en toen we hem eenmaal zagen waren we natuurlijk verkocht...

Was of wij of een ander....

hij speelt gewoon, heeft normaal slaapgedrag plast netjes op de bak en is de gezelligheid zelf :shock: zit nu ook gezellig naast me op de bank te spelen

Alleen hij wil niet zelfstandig eten!!!!

Heb hem nu vandaag al drie keer met de hand blikvoer gevoerd, wat ie danwel eet, maar dat zuigt ie dan van me vingers, als ik hem daarna naast z'n bakje zet probeert ie het wel zelf te eten, maar is dan meer zuigen, hij heeft wel die drie keer een redelijke hoeveelheid binnen gekregen, daarnaast hebben we ook kittenmelk ernaast gezet, dat gaat goed naar binnen! Kittenbrokjes staan nu te weken in warm water, kijken of dat werkt

Morgen direct naar de dierenspeciaalzaak, maar zou dan van jullie graag willen weten wat we het beste kunnen halen (als vervangend voer)

Dinsdag direct naar de dierenarts, na laten kijken hoe oud hij werkelijk is!

Dus dat is het verhaal,

In afwachting van jullie reacties en waarschijnlijk ook een hoop vegen uit de pan :icon_shifty: (het is waarschijnlijk te lang geleden dat ik een kitten in me leven heb gehad na onze oude dibbes)

Groetjes Linda
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door castratenkoor »

Verstandig dat je dinsdag naar de dierenarts gaat. Klinkt als een veel te jong kitten, jammer dat er veel van zulke mensen bestaan, die katten vermeerderen en dan niet het geduld hebben de kittens groot genoeg te laten worden voor ze verhuizen.

Dat valt jou niet te verwijten - de vermeerderaar is raar bezig. Hopelijk krijg je met behulp van de dierenarts dit kleintje gezond groot.

Ik adviseer door te gaan met blik voer met de hand te voeren. Zo krijgt hij tenminste voeding en vocht binnen. Probeer hem regelmatig wat te geven om de 2-3 uur.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Ben er door het inentingsboekje ook wel vanuit gegaan dat de leeftijd klopte (je gaat er toch wel van uit dat een dierenarts een kitten van 5/6 weken niet inent :shock: ) en hij kwam zo hard de bench uitgescheurd naar ons toe en springen en rennen om ons heen dat we hem ook niet meer achter wilde laten...het is voor de rest een gezellige prater , begint al met knorren als we hem alleen maar aankijken.... Nu die vandaag blikvoer gegeten (opgezogen) heeft heeft ie gelukkig ook eindelijk gepoept! En dat ziet er netjes uit!
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door kansarmedieren »

je kan het blikvoer ook een lekker papje maken met kattenmelk de leeftijd hoeft niet fout te zijn maar misschien was hij blikvoer nog niet gewend heb je ook geen voer meekregen wat hij daar heeft gegeten?
Als je een papje maakt dan vinger erin en laten likken of zuigen dan vinger steeds dichter bij het bakje totdat het kwartje valt zo deed ik het altijd en het is altijd goed gekomen. Veel succes en plezier met het hummeltje.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6809
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Dinky »

Weet niet wat voor kittenbrokjes je nu hebt? De meesten hebben hier qua kittens volgens mij goede ervaringen met RC babycat/kitten. Volgens mij zijn die brokjes ook geschikt om te weken.
Heb zelf ook geen ervaring met kittens, onze poezen kwamen volwassen uit asiel ;-) maar vind het wel fijn om te lezen dat jullie toch weer voor nieuwe huisgenoot zijn gegaan :-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Dat hebben we dus wel, volgens de eigenaar af al ie al een tijdje brokjes en sinds een paar dagen natvoer (Felix junior ) dat hebben we ook meegekregen, zelf Royal canin kitten rokjes gehaald! Van die melk en blikvoer is inderdaad een goed idee, was ik zelf nog niet opgekomen! Met z'n eetlust zelf is niks mis, werd net helemaal gek van de lucht van onze kip uit de oven! Had inene 88 pootjes, maar dat durfde ik nog niet aan! En had ie waarschijnlijk toch niet weggekregen! Typisch is wel dat hij nu zelf heel netjes naast z'n bakje gaat zitten miauwen om aan te geven dat ie honger heeft...

Heb de Royal canin brokjes geweekt in warm water, hij ligt nu lekker te slapen als hij wakker wordt ga ik ook dat proberen en ach anders weer tot achter me oorlellen onder het blikvoer :smile:
kansarmedieren
Jaguar
Jaguar
Berichten: 642
Lid geworden op: 11 jun 2011 14:46
Locatie: Eck en Wiel
Contacteer:

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door kansarmedieren »

Het zal ook wel een beetje heimwee zijn naar zijn familie vinger in de pap en laten likken dan steeds verder naar het schoteltje of bord dat is handiger voor het kitten om van te eten. En in een bord kan je lekker staan en knoeien dat is ook fijn ....handdoek eronder en laat maar gaan zolang die zelf maar gaat eten.
Gebruikersavatar
poezzels
Huiskat
Huiskat
Berichten: 35
Lid geworden op: 09 apr 2014 21:58

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door poezzels »

Ik heb Odie in huis gekregen met pas 4 weekjes(vondeling,gedumpt we zullen het nooit weten) en heb rc voor moeder en baby gehaald. Voor te jonge kleintjes en zogende moeders.
Ze heeft het gehald! En is nu een vrolijke poezzel van 9 maandjes oud.
Wel zou ik blijven voeden tot je naar de da gaat.
Dan weet je zeker dat ze eten krijgt.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door Ms Maaike »

Er zijn al goede tips gegeven. :) Wilde nog wel even zeggen dat je nooit gekookte/gegaarde kip met botjes mag geven. Als botjes zijn verhit kunnen ze splinteren en dat is erg gevaarlijk als ze gegeten worden.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
paasnini

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door paasnini »

Vaak hebben ze nog moeite met bakjes. Probeer het eens op een placemat oid te leggen dat wil soms wel helpen.
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Fijn al die reacties, sowieso geen kip met botje hoor, onze vorige kat kreeg het altijd gefileerd en het liefst eigenlijk rauw, met het natvoer in kittenmelk een succesje gehad :grin: een ieder geval meer binnengekregen dan eerder vandaag,werd net wakker rende naar de slaapkamer en ging rustig naast z'n schoteltje zitten wachten tot ik even het eerste zetje kwam geven zo schattig, eerst even van de vinger likken en zit nu weer een poging te doen normaal te eten, het blijft gewoon zuigen wat ie doet maar doordat het nu zo dun is gaat het goed naar binnen, nog steeds regelrecht naar de dierenarts maar ben zo blij dat er nu voedsel naar binnen gaat, voor de rest nog steeds zeer actief als tie wakker is, op het hilarische af dus daar zit het wel goed mee, heb hem vandaag gewogen, 560 gram( wel een keukenweegschaal helaas) dus de komende dagen even in de gaten of tie aan komt! Misschien dat de eigenaar niet gezien heeft dat ie niet zo goed at als de rest? en zou verklaren waarom die zo klein is voor z'n leeftijd....met het succesje vanavond heb ik een ieder geval goede hoop dat het helemaal goed komt! Wilde nog een foto van ons monstertje erbij zetten maar krijg het niet voor elkaar vanaf de iPad, morgen maar even de computer

Groetjes Linda :grin:
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

En wat fijn dat odie het gehaald heeft!!! 4 weken!!, dat zal je heel wat weekjes bloed zweet en tranen gekost hebben zeg! Heb met Bo al stress en die is toch al wat ouder
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door mittenslief »

werkelijk 560 gram??? dat is normaal voor een kitten van 4-5 weken....vele malen per dag gaan voeren...compleet natvoer (waar alles inzit) en ontwormen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
sunny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 74
Lid geworden op: 13 apr 2014 17:54

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door sunny »

Dat had ik inderdaad ook al nagelezen, hij lijkt mij wel wat ouder dan 4 weken! En anders hebben we denk ik wel geluk dat Bo de vaccinaties overleefd heeft, want is dat niet veel te jong dan????? Gisteravond kwam hij me gewoon halen om te eten, heb hem toen niet hoeven helpen, hij ging zelf gelijk op z'n schoteltje staan, loopt nu weer heerlijk door het huis heen te rennen! Nadat ie gegeten heeft, zijn geen schrikbarende hoeveelheden, maar hij geeft zelf aan dat ie genoeg heeft, dat is toch goed?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kitten wil niet eten....

Bericht door castratenkoor »

Het gewicht zegt natuurlijk niet alles. Bob woog nog geen 500 gram toen hij 12 weken was. Maar die was heel erg ziek. De dierenarts zei de eerste keer dat ik daar kwam, breng die maar teurg naar waar hij vandaan komt, er zijn genoeg gezonde kittens.

Goed dat hij zelf aangaf te willen eten en dat het eten hem ook lukte!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie