Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Kattebeest »

;-)
De aanbieding waar Dinie/@castratenkoor het over heeft is volgens mij de gewone almo.
De link van Adriana is van de holistic variant. Net even gecontroleerd want gebruik hier holistic.

Anders even bellen of mailen voor de zekerheid? Op beide foto's (en in de tekst) staat namelijk inderdaad holistic, heel verwarrend.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Kattebeest »

Zitten google-en op de gewone almo en de holistic.
Klik hier voor de webste van almo. Staat ook precies de verklaring van de verschillende labels (groen, oranje, etc.). Kan handig zijn.
Maar ook op de eigen website niet de gewone almo brokken, alleen de holistic.

Pets Place had ze tot voor kort in het assortiment, ook niet meer. Dobey idem.
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Adriana »

ze lusten hier alleen de nature holistic en de combi kip/rijst vinden ze het lekkerst, naast nature's best van hills.
die almo-zakken met kleurtjes (orange label) zijn hier allemaal afgekeurd, hoge kiloprijs en iets hoger eiwitgehalte..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door mittenslief »

ik heb daarvan de smaken kip/rijst en kalkoen/rijst...de kalkoen wordt hier beter gegeten..maar goed voor voor mooie prijs
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Almo is besteld en heb erbij gezet dat we de normale kip en rijst willen.

Keep u updated.
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Vorige week een brokje geprobeerd. De kat luste het eerst niet. De dame rook, hap, slik, weg.
Daarna vond ik braaksel ergens in huis. Kan, gebeurd weleens vaker.
Vandaag twee brokjes door het voer van beide gemengd er hij, de kat viste ze er als eerst uit en het gaat tot nu toe goed.

Keeping fingers crossed ,
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Nog geen problemen zo ver. Morgen nog eens twee door het voer mengen.
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

We zitten nu op 5 brokjes per dag. Volgens mij gaat dit goed komen. Daar zou ik meer dan blij mee zijn.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6819
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Dinky »

Dat klinkt in elk geval voorlopig positief :)
Fijn ook zoals je een update geeft ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
paasnini

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door paasnini »

De Almo kip/rijst is onlangs van samenstelling veranderd, er schijnen weer granen in te zitten. Ik heb er hier een aantal met gevoelige darmen, voedingsallergie en recent had ik giardia. Ze krijgen hier 2 x natvoer (suikervrij/graanvrij) en er staan 2 soorten brokken, er staat Visan Optima Zalm en er staat Ecostyle Care voor de kat met allergie (is echt het enige dat ze verdroeg). En ik heb ze allemaal in prima conditie.
Als je de herkomst van je vlees belangrijk vind is het dan niet een idee om KVV te geven of zelf te gaan Barf-en?
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Ms Maaike »

Rijst is een graan, dus dat heeft er altijd al ingezeten. ;)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

@ Dinky, blijf updaten totdat ze volledig om zijn. Ik ben zo blij dat het goed gaat!

@ Paasnini, Bedankt voor het delen van je ervaring.
Ik had het idee om geen granen te willen geven maar wat hij nu krijgt bevat ook graan. Mais, rijst en tarwe zit er in de Gastro Intestinal van RC. In het voer van Almo zit rijst, gerst en tarwe. Maar als hij het erop doet dan ben ik er blij mee. We zijn in ieder geval van het dieetvoer af en daarna zien we wel verder.
Barf en KVV overwogen maar nog niet haalbaar voor ons. Komt nog bij dat Tinussie en Pooky, want zo heten ze, heel de dag door kleine hoeveelheden brokken van ons krijgen. Mijn idee is dat Barf en KVV toch wat meer grote hoeveelheden in 1 keer is. Dat vind ik niet passen bij het natuurlijk eetpatroon van de huiskat. Ik denk dat dit veel meer kleinere beetjes horen te zijn. In het wild vangen ze veel insecten en als ze geluk hebben wat groters maar toch veel kleinere porties. Dat bevalt ons wel heel goed en willen we graag blijven doen. Ik heb ook niet het idee dat onze dieren honger hebben, ze zeuren er nooit om maar zijn niet te zwaar.

Update:
We geven nu ongeveer 15 brokjes per dag en dat gaat nog steeds goed!! Tinussie, de kater begint ze er al tussenuit te zoeken.
1 keer een braaksel plek in de kamer gehad maar heb niet direct het idee dat dit door het nieuwe voer zal komen. We gaan het verder meemaken en ik hou jullie op de hoogte.

Bedankt voor de reactie!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door castratenkoor »

Barf en KVV kun je ook in kleine porties geven. Ik zaag een diepvriesworst van 500 gram in 7 plakken en ontdooi steeds 1 plak. Rauwe kip vries ik ook in in kleine porties.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6819
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Dinky »

Hier neem ik over het algemeen worstjes van 250 gram of 500 gram en snijd deze worst in stukken van ongeveer 50 gram. Wanneer ik het wil geven zorg ik dat ik de dag ervoor een plak uit de vriezer haal en in de koelkast laat ontdooien (heb er klein bakje voor die ik alleen voor het ontdooien van de KVV gebruik). Op die manier kan ik het de volgende dag geven en meestal geef ik dan ongeveer de helft. Dit is dan voor één kat ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Hmm, interessant.
Wij geven hier weleens nat en dat vinden ze heerlijk. Misschien eens wat BARF/KVV erbij halen.

Maar eerst nog even genieten van deze overwinning. Gister liep Tinussie de keuken in met een stuurse blik alsof hij wilde zeggen, "heej pssst, er heeft iemand twee soorten brokken neergezet maar die ene krijgen we steeds maar een kleinbeetje. Stom he? Das juist de lekkerste".
Hij is niet meer weg te slaan bij die bakken, Royal Canin laten ze staan (is ook troep in mijn ogen maarja wat moet je als je dieren ziek zijn, naar de DA. Die had dit voer aanbevolen). Nu is het ALMO!
Plaats reactie