Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Hallo Beste Forumbezoekers,

Onze 3 jaar oude kater heeft toen hij 2 jaar eens flinke buikloop gehad. Bij de DA bleek dat hij verkeerd voer kreeg. De DA heeft hem Royal Canin Gastro voorgeschreven. De DA vermelde erbij dat de kater een zwakke vertering heeft en licht voedsel moet hebben.

Onze 3 jaar oude poes eet dit voer ook gewoon.

Nu willen we graag overstappen want dit voer lijkt me niet goed om te blijven geven. We willen graag een bio voer als dat mogelijk is maar iets anders duurzaams is ook prima. Het moet een licht voertje zijn denk ik maar misschien dat de kater alles nu weer aankan. (DA zij dat hij eroverheen kan groeien)

De feiten zoals RC ze zelf weergeeft.

Royal Canin Gastro
Gevogeltevlees, gevogeltelever, varkensvlees, maïsmeel, visolie, mineralen, taurine, suikers, gistextract (bron van Manno-Oligo-Sacchariden), cellulosevezels,Tagetes extract (rijk aan luteïne), sporenelementen (inclusief sporenelementen in chelaatvorm), vitaminen.


Nu dus graag een advies voor een ander voer. Het oude voer zal worden afgebouwd gelijktijdig het andere voer op te bouwen.

Dank u vriendelijke en een prettige dag!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
tja, wat is licht voer? matig eiwitten? matig vet want leverproblemen? matig koolhydraten/zetmeel want te hoge gluco?

je hebt het alleen over droge brokjes maar goeie kwaliteit natvoer is al lichter, brokjes is behoorlijk geconcentreerd voer.
waag er desnoods even een telefoontje aan naar je dierenarts zodat je weet of je bij de analyses moet letten op eiwit, vet. kh's worden zelden vermeld maar zie je in de samenstelling.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Bedankt voor je snelle repons,

Het lichte zit hem vooral en eigelijk alleen maar in de verteerbaarheid. De Gastro van Canin is daar ook op gebaseerd.
Nu zagen wij zelf bijvoorbeeld de Orijen of Acana. Maar we weten niet precies welke hiervan te gebruiken.
In de Royal Canin zit redelijk wat vet en vlees dus echt superlicht was hij niet, maar wel licht verteerbaar en licht voor de darmpjes.


Dus licht verteerbaar voer.

Edit: telefoon naar de DA is zo gedaan maar ik ben juist benieuwd wat hier uit gaat komen
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door mittenslief »

het mooie van RC Gastro is dat er ook isogel in zit wat een beschermlaagje om de darmen filmt als het ware....ik zal zelf dan een sensible of zo proberen
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

We willen graag af van RC en zo stoppen met dieetvoer. Onze katten blijven er een tikketje mager van. Ze krijgen onbeperkt.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Adriana »

lever is niet licht verteerbaar, varkensvlees ook niet.
kunst is uit te vinden waarvan hij die buikloop/diarree heeft gekregen.
soms is dat van hoge (> rond 30 %) eiwitgehaltes.
om hem zijn hele verdere leven op dieetvoer te houden op basis van éen keer diarree lijkt me inderdaad overdreven.
vrees dat het een proefzakjes-traject wordt.. met wat goeie kwaliteitsvoeders en bij voorkeur gevogelte-eiwit. en sommige katzels krijg je niet dik..........

https://www.royalcanin.nl/assets/files/ ... stinal.pdf
op de achterste pagina van deze pdf staat de analyse van RC gastro. 22% vet, 32% eiwit en zeer hoog gehalte zetmeel/koolhydraten.
k zou met voer dus niet hoger in de eiwitten gaan zitten.. zetmeel mag wel minder..
maar als ze op dit voer niet dik worden, dan geef ik je op ander, minder energierijk voer weinig kans.
kijk eens bij de gewone (niet de holistic) Almo, de kip/rijst-variant.
en dan inderdaad bij wat sensibles van diverse merken en ook bij Hill's nature's best.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Bedankt,

We gaan van wat merken proefverpakkingen kopen. Nadeel is dat we dan telkens over zouden moeten stappen. Dat kan weer meer problemen voor de darmen opleveren.

Zoals het er nu uitziet gaan we naar Almo naturele kijken.

Ik kom bij jullie terug. Nogmaals dank. Mochten er nog mensen met tips zijn, ik ga morgen bestellen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Adriana »

over Almo kip/rijst staan een aantal goeie ervaringen op het forum, zeker na diarree-ellende.
dat is hier de ervaring ook, Maks heeft zijn zijn kittenjaren last gehad van dunne ontlasting en buikpijn en eet sindsdien geen natvoer meer... :-(
hier ligt in het brokkenbuffet altijd Almo, naast Nature's best en Happy Cat nierdieet en ieder dier heeft zijn specifieke smaak en voorkeur.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Kijk das topinfo!

Dit geeft me het vertrouwen Almo een kans te geven.

Bedankt
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Adriana »

op het forum zit rechtsboven een zoekfunctie en dat is reuze handig.
in een handomdraai alle berichten/topics over dat onderwerp..! :smile:
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Ja zoeken he, had al veel topics gelezen. Bedankt, vond deze info goed om te horen.
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

@ adriana, Ik kan die Almo rijst en kip niet vinden. Er staat altijd Holistic bij, klopt dat?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door castratenkoor »

12 kg Almo Nature + 6 x 5 g Azul Label snacks GRATIS!

Tijdelijke actie! Bij aankoop van 12 kg Almo Nature Holistic kattenvoer naar keus, krijgt u nu 6 x 5 g Almo Nature Azul Label kattensnacks GRATIS!

- kip & rijst

of


Almo Nature Holistic kip & rijst

Almo Nature Holistic kattenvoer voor volgroeide katten, met veel vers kippenvlees & rijst op natuurlijke wijze geconserveerd

- 400 g

van € 3,99
voor € 3,69
( € 9,22 / kg)

- 2 kg

van € 13,99
voor € 12,99
( € 6,50 / kg)
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Adriana »

groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Bedankt!

Had die zak zien staan maar staat toch echt met dikke letters holistic op. Verwarrend voor me zoals je ziet.

Maar wel leuk, want die snoepjes kan ik dan wel aan onze poes geven. Die doet alles voor eten, hij doet alles voor aandacht, ;-)

Groeten,
Plaats reactie