Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Gaat nog steeds goed hier. Zit nu op 30% Almo door het voer gemengd.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Adriana »

voorzichtig juichen begrijp ik, heel voorzichtig.....

maar fijn dat het tot dusver goed valt en dat ze het ook nog lekker vinden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Voorzichtig aan doen ja?

Ben bijna door me rc heen. Denk je dat als ik nu geheel overstap dat het te zwaar kan vallen?


We zitten nu op 50/50, gaat erin als ketellapper. Wel fijn hoor. We hebben wat gekozen en ze lusten het nog graag ook. Prettig.
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

80% Almo.
Langzaam zijn we steeds meer Almo aan het mengen. Gister een zak van 15kg gehaald. Ik ben nog steeds zeer positief. De dieren vinden het heerlijk.

Toch denk ik regelmatig om KVV en barf te gaan voeren. Ik ga me daar over inlezen op het forum. Weet er te weinig van.

Maar we hebben voorlopig een winnaar, Almo rijst en kip.
Op de nieuwe zak staat heel groot HOLISTIC. Ik hoop maar dat het gewoon de rijst en kip is. Dat staat ook nog op de zak namelijk. De reclame die ze online voor die zakken maken is verwarrend voor me merk ik.
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

100% !!!!!!!!! :edance: :pdtura: :pdtnail: :pdtyaya: :pdtyar: :pdtura1: :pdtleb: :pdtnewy: :pdtbot: :pdtbis: :pdtbubu: :pdtkngt: :pdtpop: :woow:

We zijn dr blij mee en zien hem aankomen van dit voer. Dat mocht best en bewijst voor ons dat het niet aan zijn darmen ligt.

Groeten,

Van Ons
Pascalkievit
Huiskat
Huiskat
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 feb 2014 08:46

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Pascalkievit »

Gaat nog steeds prima. Wij zijn om.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Adriana »

altijd prettig - tussen alle kommer en kwel door - positieve terugmeldingen te krijgen en tinussie helemaal blij en personeel erbij, neem ik aan.
voer je daarnaast toch ook wel wat rauws zoals lichtverteerbare kip of kalkoen.. even door kokend water halen en jammie hoop ik. goed voor de onverknutselde stofjes en enzymen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Dinky »

Heerlijk dat de overstap helemaal goed is verlopen :edance:
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
marit34
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:09

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door marit34 »

Wat fijn dit te lezen! Ik zit met hetzelfde probleem en zag door de bomen het bos niet meer waar ik naar kon overstappen. Net lid geworden van dit forum en nu al blij.
Mijn poezendame van inmiddels 7 maanden was erg aan de diarree en scheetjes toen we haar kregen :pdtfart: Ze zat op Whiskas kitten en van RC Kitten werd het wel iets beter maar het ging niet over. Toen ook het advies van onze DA gekregen om op RC Gastro over te gaan. Ze doet het er ontzettend goed op, diarree nooit meer teruggezien en ze eet met plezier haar brokjes. Al met al lijkt ze het nu prima te vinden, maar ook ik wil wel van het dieetvoer af.

Ik vind het lastig te bepalen wat goed voor haar is, ze is inmiddels gesteriliseerd en heeft al een hangbuik. Het is zoals dat gaat met een sterilisatie. En om haar nou naar Schumacher te sturen voor een buikwandcorrectie vind ik ook weer zo wat :pdtsmile:

Ze heeft de hele dag beschikking over haar droogvoer (ca. 50gr per dag) en 's ochtends krijgt ze voor de lekker een theelepeltje RC Kitten Instinctive in saus. Wat ik zelf wel makkelijk vind is dat ze de hele dat beschikking heeft over haar brokjes, dat bevorderd naar mijn idee ook haar natuurlijke ritme. KVV en barf word ik niet gelijk enthousiast van. Zelf vind ik het gewoon leuk haar in de ochtend haar blij maken met een kleine traktatie.

Denken jullie dat Almo kip/rijst droogvoer ook voor ons een optie is?
En wat zou dan lekker zijn voor erbij als ontbijtsnack? Ik ben bang dat de standaard supermarktzakjes/blikjes teveel 'troep' bevatten, maar dat kan ook mijn 'A-merken-syndroom' zijn.. :esilenced:

Alle hulp en advies is welkom :cathappy:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Adriana »

welkom op het forum! je bent de zoveelste met een diarree-kitten dat whiskas eet....

een lekkere snack kan bestaan uit paar stukjes verse kip of kalkoen.
blokjes snijden en laten invriezen en tijdig ontdooien.. en mjammie, erg gezond en A-merk!

waarom zou almo kip en rijst niet geschikt zijn? het werkt nog beter als je standaard twee soorten brokjes geeft (niet mengen) en een goeie tweede zou dan hills nature's best kunnen zijn.
en p.s. er zijn veel katzels m/v met hangbuiken!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
marit34
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 21 okt 2014 15:09

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door marit34 »

Wow dat is snel! Dank je! Ja hangbuik vind ik wel schattig, hoort erbij! Zo lang het maar niet komt omdat ze te vet is. En Whiskas, tsja, het was dat ze het al kreeg en ik een overstapfase wilde inbouwen maar anders.. Ik zal het nooit aanraden.

Ik ga een klein zakje Almo bestellen en proberen hoe ze het er op doet. Lijkt me wel fijn voer als ik de reacties zo lees hier en daar.

En wat betreft 2 soorten, hoe werkt dat dan? Wat is het voordeel?
Ik heb altijd geleerd dat je geleidelijk moet overstappen als je een ander merk wilt, maar met 2 tegelijk gebruiken gaat dat niet. Al zal ik natuurlijk wel eerst de Almo proberen en als ze daar aan gewend is evt. Hills bijvoegen, zodat ik de reactie goed in de gaten kan houden. Maar als ik jouw reactie zo lees denk ik na die overstapfase aan de ene dag Almo en de andere Hills? Of bedoel je het anders?

Verse kip of kalkoen? Gekookt dan? Of gewoon rauw? Ik gruwel echt van rauwe kip, dus dat word hem zeker niet :ewhistle:
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Overstappen van Royal Canin Gastro naar ,……?

Bericht door Adriana »

je kat gruwelt waarsch van gekookte kip, dan kun je ook net zo goed goeie kwaliteit natvoer met kip geven..
kan iemand anders dat niet geven? het gaat erom af en toe rauw te geven want 100% doodgekookt voer is niet goed, voor mensen ook niet trouwens..

als je naar de ingredienten kijkt dan zie je een behoorlijk verschil tussen almo en hills nature's best. in de natuur eten ze heel breed en als je dus van beide merken/soorten gelijktijdig een aantal brokjes geeft, dan krijgen ze veel meer verschill voedingsstoffen binnen dan dat je je beperkt.
en als ze gewend zijn aan verschillende soorten voer dan hoef je helemaal niet zo voorzichtig over te stappen.
hier heb ik een brokkenbuffet op een dik geluste handdoek met 4 soorten voor drie katers. hun smaken en ook stofwisseling verschilt nogal en ze eten precies wat bij hen past..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie