eet mijn kitten veel ?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Anne87

Re: eet mijn kitten veel ?

Bericht door Anne87 »

Whiskas natvoer is volgens mij zonder granen, dus dat is wel okay. Felix daarintegen is geen kwalitatief goed droogvoer. Ik weet niet welke variant je geeft, maar de Felix Sensations Adult Vlees bestaat uit vrij veel granen. De andere varianten ook. Granen zijn voor een kat niet noodzakelijk en vullen niet. Daardoor heeft hij meer brokjes nodig om vol te raken. Ik zou je willen aanraden over te gaan stappen op een premium voer. Wij geven Noodle (kitten van 18 weken) een mix van Royal Canin 36 en Prins Kitten. Daar doet hij het prima op. Hij eet veel brokjes maar moet ook nog veel groeien, dus dat is niet erg. Misschien is dat een idee voor je?
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: eet mijn kitten veel ?

Bericht door pearlsofpassion »

Whiskas is zelden graanvrij. Enkel bepaalde uitvoeringen, en dan nog is de kwaliteit niet denderend.
Je kan beter eens op Zooplus kijken voor betere merken of gewoon in de dierenspeciaalzaak de labels op de verpakking lezen.

Prins ben ik zelf ook niet gek van... RC ben ik niet zot van de prijs-kwaliteitsverhouding, maar das een andere discussie.
Maar het is allebei inderdaad wel beter dan Felix.
Wederom zijn er in de prijsklasse betere merken te vinden op Zooplus.
Hou er rekening mee dat wanneer je van een supermarktvoer als Felix overstapt op een voer waar niet meer granen dan vlees in zit, je veel minder moet voeren. Dus mag het per kg wat meer kosten om evenveel of zelfs minder uit te geven aan het voer.

Ik ben van Friskies via Sanabelle overgestapt op Porta 21 en we waren uiteindelijk zelfs minder kwijt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
catbird

Re: eet mijn kitten veel ?

Bericht door catbird »

ik heb nu gewoon voer gekocht voor kittens wand waar ze vandaan kwam kreeg ze volwassen voer (van het goedkoopste van het goodkoopste van de supermarkt) en maar 2 x per dag dan wat brokjes die vaak ook gewoon op waren ze zaten daar met zijn vijfen en ze kregen ook wel is gewonen mensen voedsel en dat was minsens 1 tot meerdere malen per week dus dat ze nu gewone katten voedsel eet was wel even beter, nu nog kijken wat het beste is voor mij kleine meid :)
Anne87

Re: eet mijn kitten veel ?

Bericht door Anne87 »

pearlsofpassion schreef:Whiskas is zelden graanvrij. Enkel bepaalde uitvoeringen, en dan nog is de kwaliteit niet denderend.
Volgens http://www.petsplace.nl/kat/natvoer/whi ... lei~500134 is deze Whiskas kitten graanvrij. De andere Whiskas kitten overigens niet, daar staan ze wel op de ingredientenlijst.
Deze whiskas voor volwassen katten is volgens http://www.petsplace.nl/kat/natvoer/whi ... ees~110204 ook graanvrij...
pearlsofpassion schreef:Prins ben ik zelf ook niet gek van... RC ben ik niet zot van de prijs-kwaliteitsverhouding, maar das een andere discussie.
Dat mag, maar Prins indoor is de enige voeding die ik tot nu toe heb gevonden waar Flo geen reactie opkrijgt qua haaruitval en noem maar op. Daarom hou ik het daarop. Haar brokjes worden aangevuld met graanvrij natvoer en vers vlees en vis.
Wat betreft de kittenvoeding van RC en Prins kitten, dit kreeg Noodle bij de fokster. Hij eet het redelijk, maar ook andere brokjes wil hij niet, dus dan hou ik het toch maar op wat hij kent. Hij eet goed natvoer en krijgt ook vers erbij. Prijs/kwaliteit vind ik tot nu toe redelijk meevallen. Bij de Pet's place bij ons is een grote zak RC inmiddels goedkoper dan Prins of andere premium voeren. Of dat een tijdelijke aanbieding is, weet ik niet.
catbird

Re: eet mijn kitten veel ?

Bericht door catbird »

Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: eet mijn kitten veel ?

Bericht door Dinky »

Zeker het proberen waard voor je zou ik zeggen ;-)
Als is mijn ervaring dat die zakklem niet veel voorstelt :-P maar normaal is het volgens mij die prijs voor zon zak voer dus kan altijd uit ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie