Bewaren droogvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
sven0503
Huiskat
Huiskat
Berichten: 81
Lid geworden op: 13 apr 2012 21:11
Locatie: Deventer

Re: Bewaren droogvoer

Bericht door sven0503 »

ik heb gewoon bij de dierenwinkel gevraagd of ze iets handigs hadden.

Toen kreeg ik een grote blikken trommel mee.. en dat voor niks... en 't werkt prima.
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Bewaren droogvoer

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik gebruik al jaaaaaaren een Robijn blik dat eigenlijk bedoeld was voor waspoeder :eshifty: mijn vorige kat herkende het geluid van de deksel feilloos en deze 2 slimmeriken ook al. Zal vast niet lang duren voor Safi het ook beet heeft.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
stervis
Lynx
Lynx
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 jul 2012 09:48

Re: Bewaren droogvoer

Bericht door stervis »

Nou, heb 5 suikerpotten gehaald bij Ikea van 1 liter! Allemaal tot de rand gevuld met een zak van 2,5 kilo (Orijen)!

Ben benieuwd!
Niki
Looney
Binky
Puff
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Bewaren droogvoer

Bericht door pearlsofpassion »

Dat herkennen van het geluid ken ik ook.
Ik had zo'n plastik bak die je luchtdicht kon afsluiten met een kliksysteem. Voor dagelijks gebruik bij het bewaren van de brokken.
En sinds ik vers voer heb ik die natuurlijk niet meer nodig en gebruik ik hem om er de rest van een aangebroken zak kattenbakvulling in te doen. Als ik de bak open doe, staat Cuzco nog steeds vol verwachting naast me... :roll:
Ookal doen ze dat natuurlijk ook al bij de koelkast en de vriezer ondertussen.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
pvdwijk
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 dec 2018 10:54

Re: Bewaren droogvoer

Bericht door pvdwijk »

Met een vacuüm sealer kun je droogvoer langer vers bewaren. Je kunt speciale folierollen kopen of plastic van dezelfde dikte als de grootverpakking gebruiken om te sealen. De grootverpakking knip ik in 4 stukken en daarmee kan ik 4x 500g zakjes sealen. De rest van het voer seal ik in de sealfolie. Ziploc zakken zuigen niet vacuüm tenzij je dikke zakken kan vinden
Plaats reactie