blikvoer nodig?

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Ariane88
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 mei 2011 18:11

Re: blikvoer nodig?

Bericht door Ariane88 »

hrm mijn kat eet al haar hele leven alleen maar droogvoer, ze houd absoluut niet van natvoer (blik, zakjes of kuipjes maakt niet uit) en wil er dan ook geen hap van eten, mijn dierenarts zegt dat dat prima is zo lang er altijd genoeg water beschikbaar is. Mijn kat is inmiddels 10 jaar oud en is nog steeds kerngezond en heeft nog nooit iets gehad. Zolang je kat geen problemen heeft met drinken zie ik het probleem dus niet zo.
Gebruikersavatar
linted
Huiskat
Huiskat
Berichten: 77
Lid geworden op: 26 jun 2012 14:31

Re: blikvoer nodig?

Bericht door linted »

Ik heb ook een kat die niet van natvoer houdt. Heb al veel merken geprobeerd. Het enige wat ze wel eet is Almo tonijn. Maar dat gaat niet echt enthousiast. Ze eet liever brokjes. Drinken doet ze gelukkig wel goed.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: blikvoer nodig?

Bericht door Adriana »

k heb hier ook een katzel die vrijwel geen natvoer eet en dan is goed drinken essentieel.
ik kijk altijd naar de hoeveelheid plassen per etmaal en als dat mindert omdat ze, bv met warm weer meer verdampen, dan doen we hier aan spuitjedrinken.
want ik wil niet dat de urine te veel afvalstoffen bevat en te geconcentreerd is.
met twee van de drie doe ik dat en met Enzo permanent want dat is een slechte drinker.
en ze vinden het prima want het levert veel aandacht en knuffels op en iets lekkers (voor alle drie...)
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: blikvoer nodig?

Bericht door Scooby Doo »

Chiquita98 schreef:Alexis is zeker goed betaalbaar. Omgerekend nog goedkoper dan de whiskas. Helaas haalt bij mij Gizmo zijn neus op voor dit voer. Hij wil alleen maar whiskas en dan ook alleen maar de vis. Bij mij krijgen ze het trouwens echt als een lekkernijtje dus een 1/4 zakje per dag. Vaak aangelengd met water. Dan is het toch al een hele hap vind ik.

ik heb vandaag ook Alexis gehaald bij aldi. dat ruikt best goed vind ik zelf maar de kat haalt er zijn neus ook voor op. normaal krijgt hij felix zakjes vlees en daar zit veel meer vet in en stinkt meer dan Alexis en is veel duurder,
ik kijk het nog even aan .als hij echt honger heeft dan zal hij wel eten denk ik, scheelt wel een hoop centen in vergelijking met dat dure eten en heb zelf niet veel geld dus ja ,het zou mooi zijn..
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: blikvoer nodig?

Bericht door Kattebeest »

Zit (nog even) in een situatie waarop ik niet zo op de centen hoef te letten. Maar lastig als je dat wel moet en je kater toch goed eten wil voorschotelen. Er komen regelmatig vragen binnen over kwalitatief goed voer voor weinig/minder geld en dat moet te doen zijn. Misschien zoekfunctie gebruiken? Pas geleden had @Scirocco een vraag hierover.

Kasper (mijn kater) zit sinds maart helaas op nierdieet en dat is sowieso prijzig.
Meen dat Brutus geen brokken eet, natvoer is in verhouding altijd duurder. Misschien een betaalbaar merk - en kwalitatief goed soort - brokken proberen?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: blikvoer nodig?

Bericht door Chiquita98 »

Inmiddels hier ander nat voer. Het dure lusten ze hier niet. Omdat het hier een lekkernij is dus slecht natvoer. Catessy via zooplus gaat er goed in. Hier wel dure goede brok.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: blikvoer nodig?

Bericht door Rik »

Mijn poes heeft ook altijd Felix gehad. Ze wilde niets anders. Ze lust alleen de gelei variant. Eerst altijd de blikjes en later ook de zakjes (alleen de gelei dus). Als Brutus dus ook de gelei-zakjes lekker vindt van Felix zou je zeker ook eens een blikje kunnen proberen (ik denk dat je dan wel wat goedkoper uitkomt maar dat zou je zelf even uit kunnen rekenen).

Heb je nog bij je verschillende vrienden (die met katten) geprobeerd verschillende soorten brokjes te halen/lenen?? Wellicht is het gewoon smaak. Mijn poes at altijd de Felix en Whiskas brokjes erbij (wel heel weinig) maar nu met nierfalen liet ze de Royal Canin (Renal speciaal voor nierpatienten en heel erg duur) helemaal staan. Nu heb ik Hill k/d (ook goed voor de nieren) en die eet ze gelukkig wel weer (nog steeds niet als hoofdvoer maar ze knabbelt er weer van tussendoor). (En ja... dat nierdieetvoer is vreselijk duur dus ik hoop dat Brutus dat nooit nodig heeft)

Mijn advies is dus bij je vrienden met katten ook eens te kijken wat die eten en daarvan wat te proberen (nat en brokken). (Ik heb Felix overigens nooit als "duur" beschouwd en zeker niet nu ik zie wat dat nierdieet kost... :shock: )
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: blikvoer nodig?

Bericht door Scooby Doo »

na een hele dag zijn Alexis voer te laten staan heeft hij het toch opgegeten omdat hij honger had. dus zal wel even wennen zijn denk ik.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: blikvoer nodig?

Bericht door Adriana »

als je paar soorten kwaliteitsbrok geeft, af en toe wat geblancheerd rauw gevogeltevlees (kalkoen/kip) en als er gras gegeten kan worden, is natvoer eigenlijk alleen goed voor het binnenkrijgen van vocht, zeker bij katten die niet genoeg drinken.

en ze moeten al meer drinken dan ze gewend zijn omdat droge brokken veel meer vocht nodig hebben..
en minimaal twee verschillende soorten droogvoer voor een breed aanbod aan voedingsstoffen.
je kunt de beste en vaak is dat de duurste soort ook geven als soort van snoepje, maar dan nog moet die andere brok van zeer goeie kwaliteit zijn.
anders vette kans op blaasgruis, overwicht, gebits- en andere ellende door met name hoge tarwegehalte.

het nadeel van goedkoop natvoer is dat je het risico loopt op inferieure grondstoffen, zoals voor menselijke consumptie afgekeurd vlees met te veel medicijnresten/hormonen/ab.
veel allergie-gevallen worden daardoor veroorzaakt.

kitekat heeft zijn natvoer-assortiment vernieuwd/uitgebreid. zakjes van 100 gr voor redelijk aantrekkelijke kiloprijs (Zpls) en samenstelling van een paar soorten ziet er best wel goed uit.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: blikvoer nodig?

Bericht door paasnini »

Ja maar er zitten zoveel geurstoffen en smaakstoffen in o.a. Kitekat dat je kat niets anders wil.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: blikvoer nodig?

Bericht door Adriana »

paasnini schreef:Ja maar er zitten zoveel geurstoffen en smaakstoffen in o.a. Kitekat dat je kat niets anders wil.
:-P altijd handig om eerst zelf even te lezen en checken
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... edingGuide

voortzetting van de productbeschrijving
Voor volgroeide katten
Met vitaminen voor de ondersteuning van het immuunsysteem
Met waardevolle voedingsstoffen
Zonder conserveringsmiddelen
Zonder kunstmatige smaakstoffen
Geproduceerd in Duitsland

er is een graanloze variant met plantaardige eiwitten en dat is heel handig voor seniortijgers.. trouwens, de eiwitgehaltes zijn sowieso vrij laag en dat is ook niet verkeerd en niet alleen voor seniortijgers..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Scooby Doo
Poema
Poema
Berichten: 268
Lid geworden op: 08 jun 2014 10:57

Re: blikvoer nodig?

Bericht door Scooby Doo »

paasnini schreef:Ja maar er zitten zoveel geurstoffen en smaakstoffen in o.a. Kitekat dat je kat niets anders wil.
dat denk ik ook. maar bestaat er anno 2014 dan nog slecht voer vraag ik me af?
ben laatst in de dierenwinkel geweest en daar lagen zakjes van 100 gram voor 1,20 ..als je kat er zo 3 op eet dan is dat best duur maar de verkoper beweerde dat niks beter was dan dat.

toch snap ik niet waarom katten vroeger gewoon eten van tafel kregen en ook 18 jaar werden zonder gebreken?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: blikvoer nodig?

Bericht door castratenkoor »

Geur- en smaakstoffen zitten er niet in, maar wel granen, dus ongeschikt voor blaasgruis-gevoelige katten. Ik geef het wel eens, zo eens in de week.

Ik geef tegenwoordig ook wel Princess en Princess - Zest. Qua prijs vergelijkbaar met Almo. Maar Almo vreten ze hier niet, b.v. de kip zit er ook erg dor en drooggekookt uit.
Princess en Princess - Zest vreten ze als een tierelier. Als ik haast heb en als ik graag heb dat ze snel eten dan trek ik een blik Princess of Princess - Zest open. Is op voor ik met mijn ogen kan knipperen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: blikvoer nodig?

Bericht door Chiquita98 »

Almo gaat er hier ook bijna niet in. Ik vind de kip ook erg droog. Er is er maar eentje van de 6 hier die alles eet. De rest heeft allemaal voorkeuren. Nog nooit een voer gehad die ze allemaal lusten. Daarom inderdaad hier ook 4 à 5 verschillende soorten brok staan.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: blikvoer nodig?

Bericht door castratenkoor »

Timo en Luuk vreten alles, die scheumen na het ledigen van hun eigen bakje de andere bakjes af. Net stofzuigers die twee. Ik zie bij die twee ook geen voorkeur - vreten = vreten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie