Mio en zijn natvoer

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Mio en zijn natvoer

Bericht door helskinky »

Hallo ik heb een klein dilemma'tje. ;-)
Mio had klitten in zijn vacht, dus een nieuw borsteltje die gelijk de vervilte pluisjes lossnijd gekocht, ik kwam in gesprek met die meneer. Ik vertelde dat we Mio regelmatig borstelen maar als ik veel borstel er roos komt (niet veel) . Toen vroeg hij wat Mio at, RC maine coon voer gedurende de dag en 's avonds zijn gourmet blikje (waar die echt gek op is) nu moest ik dat gaan laten, omdat er veel zouten enzo inzitten waardoor hij zijn vocht snel verliest.
Klinkt heel geloofwaardig en ik zou het ook zo doen, had ik niet het idee dat ik Mio daardoor te kort doe. Het is het enigste voer wat ie eet (barf ,vers vlees,hart, vis lust ie niet).
En het is al niet zo'n dikkerd dus wat zeggen jullie?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mio en zijn natvoer

Bericht door Dinky »

Heeft hij het ook gehad over andere blikjes natvoer die wel geschikt zouden zijn dan? Of waaraan je kan zien dat er in die gourmet meer zout zou zitten? Want natvoer is juist ook veel water waardoor ze over het algemeen namelijk juist meer water binnenkrijgen.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Mio en zijn natvoer

Bericht door helskinky »

Ja en dat is de reden waarom ik hem natvoer geef, ik heb al alle "gezonde" blikjes gegeven die er zijn,maar hij eet het echt niet.. Ik zal eens gaan kijken hoeveel zout er in zit...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Mio en zijn natvoer

Bericht door castratenkoor »

Gourmet is inderdaad niet zo goed - je zou b.v. Terra Fealis kunnen proberen, te koop bij Zooplus, is vrij duur, maar goede kwaliteit en wordt hier door ouwe Sjaak heel goed gegeten. Is mousse zonder stukjes. Zijn 200 grams blikjes. of 85 gram Miamor, veel goedkoper en ook best wel goed spul. is er in heel veel smaken. Zit vast wel wat voor hem bij wat hij lust.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mio en zijn natvoer

Bericht door Dinky »

Zelf geef ik Dinky tegenwoordig Schesir blikjes. Maar dat zal wel bij jou onder de gezonde blikjes vallen denk ik (zitten ook nog stukken vlees/vis in).
Ik let er dan op dat er geen bouillon in zit omdat dit zout is en niet geschikt zou zijn voor Dinky (heeft blaasgruis gehad en dat was wat de DA zei toen ik het voorlegde. Ze zit wel op de brokjes tegen blaastgruis van de DA maar ik vind die speciale natbrokjes van RC helemaal niets en dinky lijkt ook die schesir veel lekkerder te vinden).
Ik zoek dus de smaken uit zonder bouillon vanwege het zout, dit verschilt namelijk per smaak.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Mio en zijn natvoer

Bericht door helskinky »

Tja ik heb nog wat staan en ga dat eerst om de dag maar opvoeren en dan proberen of ik wat kan vinden. Ik heb al verschillende blikjes geprobeerd gimpet,almo nature ( verschillende smaken) en nog wat merken. Kijken of ze bij de speciaalzaak wat hebben zodat ik er eerst 1 kan proberen (zooplus =grootverbruik)
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Mio en zijn natvoer

Bericht door pearlsofpassion »

Lust hij ook geen Miamor?
En Schmusy? Dat laatste vinden ze hier het einde.
En Cosma valt ook erg in de smaak.
Ale, ik moet natuurlijk zeggen 'vonden', want sinds ze hier vers krijgen is natvoer enkel nog voor speciale gelegenheden.

Als Mio al die merken niet wil, is hij misschien serieus 'verslaafd' aan de smaakstoffen. Daar staat gourmet nogal voor bekend (samen met Whiskas, maar dat is natuurlijk nog slechter voer).
Als je hem dan iets anders wil laten eten, zal je toch wat moeten doorzetten. Gewoon stoppen met gourmet zodat hij ook zuiverdere smaken leert appreciëren.

Spijtig dat je zo ver woont, anders had ik je wel van elk een blikje opgestuurd.
Ik moet volgende week wel naar Noord-Holland. Je woont toevallig niet daar? :-P
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Mio en zijn natvoer

Bericht door helskinky »

@ Valerie, nee jammer. wel erg lief van je. :grin:
Ik ga dus serieus op zoek, en hou mijn poot stijf als hij zijn neus er voor optrekt.
Ik was er al niet zo'n voorstander van ,maar ja als het alles is wat hij lust...echt verslaafd aan smaakstoffen eigenlijk erg hé :evil:
Plaats reactie