Voorbeelden van voedselverrijking

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door Ikey »

Ik had er wel over gelezen en wil dat zeker ook vaker gaan doen bij Diesel. Ik doe af en toe wat brokjes in een oude eierdoos, maar Diesel heeft nog niet zo door dat hij met zijn pootje de brokjes het makkelijkst er uit kan halen :p Hij duwt de doos met zijn snuit door de hele kamer, net zolang tot hij alle brokjes heeft. Soms vergeet hij er een of hij heeft geen zin meer? En dan laat hij de overige brokjes gewoon zitten :p
Ik wil in de toekomst wel een eens een pyramide maken van toiletrollen, maar dan moet ik eerst maar wachten tot hij zijn pootjes wat meer gebruikt ;-)
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door Robijn »

Anne87 schreef:Heb je daar een speciale voerbal voor? Want ik lees online dat sommige ballen te zwaar zijn voor katten, en Noodle is natuurlijk nog maar een kitten. Het lijkt me wel een heel leuk idee namelijk, zeker voor bijvoorbeeld 's nachts.
Ik heb via Zooplus.nl de Slim Cat Voerbal gekocht (diameter van 7,5 cm). Deze bal is licht en rolt makkelijk en niet duur; en er kan precies 1 portie brokken in (ong 70/ 80 gram brokken).
Ideaal!! Ook voor kittens.
Ik doe hem zelf in een groot serviesblad met hoge randen, omdat ie anders te snel ergens onder rolt, en mijn katten er dan niet meer bij kunnen.
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Anne87

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door Anne87 »

Super, dankjewel! Ik ga er even naar kijken en als Noodle beter is, lijkt het me een goede manier om hem bezig te houden en lekker te laten eten! Ook de tip van het dienblad is erg handig. Had ik zelf niet eens aan gedacht.
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door Ms Maaike »

Ik heb die Slimcat ook; heel leuk ding! Ik woon in een huis met drempels, 's nachts wordt 'ie de hele hal door gerold. De volgende dag breek ik m'n nek over het ding, maar als ik zie hoe geduldig Mickey zit te wachten totdat ik er weer brokjes instop dan is het me dat waard. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door pinguin »

Heb o.a ook de slimcat in huis. Snabbel vind het helemaal geweldig en hij word vak kundig de hele kamer door gemept.
Heb ook die voeder toren in huis ook een grote hit. Die vinden ze alle 2 erg leuk en tot mijn grote verbazing halen ze het eten niet aan de bovenkant er uit. Maar blijven net zo lang bezig tot en onderin valt.
Heb ook nog een stimilo voerbak in huis. En heb zelf de extra kokers in huis omdat die nog hoger zijn dan de kokers die er bij zitten. Sproet vind dit helemaal geweldig, maar snabbel vind het niet intresant.

Verder ben ik nu wasbollen aan het verzamelen om dat op een dienblad te doen en daar onder brokjes.

Heb van de week deze besteld http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... oed/321548 Komt vandaag binnen en denk dat snabbel die wel erg leuk vind.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

inderdaad doe toren hebben wij ook en een zware kaarsen houder erop maar als hij niet te pakken krijgt raakt ie gefrustreerd en begint aan dat ding te trekken met als gevolg alle brokken eruit en dat ie omvalt! Een glazen plaat zou handig zijn !! Top idee
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door AnneLore »

Ik ben momenteel groot fan van de huis-tuin-en-keuken voedselverrijking :) nog geen attributen hier, alleen de eierdoos geprobeerd (Joost snapt daar niks van en lust ook geen 'gewone, goedkope' snoepjes -eigenwijsje-)

wat wel goed werkt is sticks (>80 procent vlees ook nog :eclap: ) aan een touwtje hangen in het keukenkrukje. kost minstens een kwartier om het los te krijgen, dus hij raakt lekker veel energie kwijt, en dan moet hij het met twee voorpoten vasthouden en flink eraan trekken met z'n tanden.
hij vind het super, en wordt er steeds beter in, en zijn gebit gaat er ook op vooruit.

ik ben wel aan het sparen voor de wc-rollenpiramide. nou nog snoepjes vinden die hij echt lekker vind... :lol:
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Gebruikersavatar
Gingerlinda
Huiskat
Huiskat
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 dec 2012 15:54
Locatie: Groningen

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door Gingerlinda »

ohw wat een leuk idee.
ik heb de voertoren die hier als foto gezet is. heb hem van zooplus.
ginger en moh vinden het erg leuk om de brokjes er uit te hengelen
maar nu ik dit zo lees. kan ik zelf ook wel eens iets gaan knutselen waar ze mee kunnen spelen :)
All you need is love (en een kat). xxx linda poot Mohtje(6jr) en kopje Ginger (5mnd)
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door lidewij020 »

Ook katten kun je deze dagen blij maken met een adventskalender. Wel even wat lekkers verstoppen achter de luikjes natuurlijk... zie: http://youtu.be/DXyuaeJzxYU
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door lidewij020 »

Ik vond dit ook een leuk idee voor verrijking... lekker recyclen en het kost je niets!
http://www.youtube.com/watch?v=CbJTpYVr ... pp=desktop
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
drie katers
Huiskat
Huiskat
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 nov 2013 21:39
Locatie: Tussen Delftzijl en Hoek van Holland
Contacteer:

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door drie katers »

Ik gooi af en toe een handje brokken door de kamer, dat is een groot succes.
Groetjes van Ingrid en Guusje, Robin en Freek (24-12-2012)
In gedachten ♥ Boris*(1,5), Sita*(10), Binkie*(14), Kareltje*(2), Mozart*(17), Romy*(19)
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door ayla »

Felix zijn nieuwe labyrint ( hij heeft over de vorige heen gepiest...)

Afbeelding
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door Jantina »

Wat leuk zeg Marjoleine! :-)

Bij mij vinden ze voedselverrijking totaal niet interessant.
Ik heb een activity fun board en sinds een week of 2 de foodmaze van zooplus.
Ze kijken er gewoon niet naar om, zo jammer vind ik dat...
Iemand nog interesse? ;-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
G+S
Poema
Poema
Berichten: 323
Lid geworden op: 16 okt 2013 16:21
Locatie: Sint- Oedenrode

Re: Voorbeelden van voedselverrijking

Bericht door G+S »

Jantina schreef:Wat leuk zeg Marjoleine! :-)

Bij mij vinden ze voedselverrijking totaal niet interessant.
Ik heb een activity fun board en sinds een week of 2 de foodmaze van zooplus.
Ze kijken er gewoon niet naar om, zo jammer vind ik dat...
Iemand nog interesse? ;-)
Nou! Ik ben voor Sem wel op zoek naar een activity board! :) als je er echt vanaf wil dan komen we daar samen wel uit denk ik? Is het via de post op te sturen?
Semmie, valentijn & doedel

*Garfield* 17-07-2013 - 05-12-2016
Plaats reactie